تحلیل زی کش؛ چهارشنبه 5 خرداد 1400

زی کش یک ارز دیجیتال بسیار جذاب می باشد. این ارز با انجام یک هارد فورک روی شبکۀ بیت کوین به وجود آمده است. زی کش به نوعی نمونۀ پیشرفتۀ بیت کوین است. این ارز شباهت های بسیاری با بیت کوین دارد. با این وجود، تفاوت هایی هم میان این دو ارز وجود دارد. در ادامه به معرفی اجمالی زی کش و شباهت ها و تفاوت های آن با بیت کوین می پردازیم. پس از این که با زی کش آشنا شدید، به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آن می پردازیم.

معرفی ارز دیجیتال زی کش

زی کش در سال 2016 به عنوان یک هارد فورک بیت کوین به وجود آمد. هارد فورکی که یک قابلیت اساسی در بیت کوین را تغییر داد. این تغییر موجب افزایش چشم گیر امنیت شبکۀ زی کش در مقایسه با بیت کوین شد. بلاکچین های این دو ارز کاملاً مجزا هستند. زی کش مانند مونرو توانایی پیگیری جزئیات تراکنش را از بین برده است. این کار امنیت شبکۀ آن را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. اطلاعات تراکنش مانند آدرس گیرنده، فرستنده و مبلغ تراکنش، در این شبکه محفوظ می مانند. از این نظر زی کش عملکردی مشابه مونرو دارد. مونرو هم یک ارز دیجیتال پیگیر گریز با همین ویژگی ها می باشد که معرفی و تحلیل آن به صورت جداگانه داخل پست های بلاگ قرار داده شده است.

تفاوت زی کش با بیت کوین

زی کش با بیت کوین چه شباهت ها و تفاوت هایی دارد؟!

از آن جایی که ارز دیجیتال زی کش یک هارد فورک از بیت کوین می باشد، طبیعتاً نقاط اشتراک زیادی بین این دو ارز وجود دارد. از جمله این اشتراکات، می توان به قابلیت استخراج، میزان عرضۀ 21 میلیونی، نصف شدن میزان پاداش ماینرها، عدم تمرکز و وجود واسطه ها و… اشاره کرد. اما این دو ارز تفاوت هایی هم دارند. تفاوت هایی مانند: ثبت اطلاعات تراکنش ها، سرعت تولید بلاک ها، قیمت، حجم معاملات، ارزش بازار و… بین این 2 ارز وجود دارد. بیت کوین بیشترین ارزش بازار را در بین ارزهای دیجیتال دارا است. بیت کوین در جدول سایت coinmarketcap اول و زی کش پنجاه و پنجم است. قیمت زی کش در حال حاضر 139.5 دلار می باشد که با ATH (اوج قیمت تاریخی) آن اختلاف بسیار زیادی دارد.

 

تحلیل تکنیکال زی کش

حالا که کاملاً با ارز زی کش آشنا شدید، می توانیم به تحلیل و بررسی تکنیکال و فاندامنتال آن می پردازیم. در بخش تحلیل تکنیکال، نقاط حمایتی و مقاومتی پیش روی این ارز و موقعیت آن در نمودار را بررسی می کنیم. در نمودار زیر به طور مشخص نقاط مقاومتی و حمایتی، ذخیره سود، حد ضرر و هر چیزی که باید دربارۀ رفتار کوتاه مدت زی کش بدانید مشخص شده است. این اعداد صرفاً به این معنی نیستند که حتماً صعود یا نزول قیمت ارز تا این نقاط اتفاق بیفتد. ممکن است زی کش نتواند این سقف یا کف های قیمتی را لمس کند. پس در نظر داشته باشید که بدون طمع معامله کنید تا سود خوبی دریافت کنید!

تحلیل تکنیکال زی کش

 

آیندۀ این ارز به چه شکل است؟!

زی کش با اوج قیمت خود فاصلۀ زیادی دارد. همین عامل باعث شده تا خریداران قدیمی آن سودی از این خرید نداشته باشند. از طرفی ارز دیجیتال زی کش هنوز راه درازی را برای پیمودن دارد. می توان گفت که با نزدیک تر شدن به اتمام عرضۀ این ارز و افزایش تقاضا برای آن، رشدی چشم گیر برای زی کش حاصل شود. با این وجود دولت ها با این ارز مخالف اند. دلیل این مخالفت دقیقاً مشابه دلیل مخالفت با مونرو است. ناتوانی در پیگیری جزئیات تراکنش ها و کنترل آن ها توسط سازمان های سیاسی، موجب بی اعتمادی به ارزهایی مانند مونرو و زی کش شده است. در صورت رفع این مشکل و رسیدن به یک نقطۀ مشترک، ارزهای پیگیر گریز می توانند رشدی فوق العاده را تجربه کنند!

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها