جهش قیمت بیت کوین (BTC) در 3 ساعت

حدود 2 ماه بود که فعالان بازار کریپتوکارنسی از وضعیت بیت کوین و آلت کوین ها رضایت چندانی نداشتند. این نارضایتی دیشب با حرکت انفجاری بیت کوین کم رنگ تر شد و سرمایه گذاران مجددا امیدوار شدند. دیشب که بیت کوین حرکت خود را به سمت مقاومت 40 هزاری دلاری آغاز کرد، ما در آغوش خواب بودیم. این ارز دیجیتال گران بها در طول 3 ساعت، قیمت خود را بیش از 5 هزار دلار افزایش داد. این جهش قیمت ناگهانی بیت کوین، بهای آن را به مرز 40 هزار دلار رساند. این یک خبر بسیار خوب برای کاربران بازار ارز دیجیتال بود که البته دلایل زیادی هم داشت. در این مقاله به بررسی برخی از این دلایل و تاثیر آن ها اشاره می کنیم.

 

قیمت بیت کوین (BTC)

 

قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در بالاترین حد تاریخی خود (ATH)، توانسته بود به 64 هزار دلار برسد. بعد از این اتفاق و افزایش طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر، قیمت بیت کوین دچار ریزش شدیدی شد. این اتفاق در تاریخ بازار کریپتوکارنسی، بارها تکرار شده است. جهش قیمت بیت کوین هر بار نسبت به دفعه قبل بیشتر می شود و اوج قیمت جدیدی را ثبت می کند. به همین منظور، باید منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به بالای 64 هزار دلار باشیم. ارقام پیش بینی شده برای بیت کوین تا پایین سال میلادی متفاوت بوده است. تحلیل گران مختلف اعداد 80، 100، 120، 150، 350 و حتی 400 هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی کرده اند.

اکنون قیمت بیت کوین به 38 هزار دلار رسیده است. جهش این چنینی قیمت بیت کوین بسته به عوامل زیادی است که آن ها را بررسی می کنیم.

 

عوامل موثر در جهش قیمت ارز دیجیتال BTC

بیت کوین با نماد BTC، بزرگ ترین ارز دیجیتال است. با این حال، هنوز هم اخبار تاثیر زیادی روی روندهای کوتاه مدت آن دارند. خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون و پذیرفته شدن مجدد توسط تسلا، تاثیر مثبتی بر رفتار سرمایه گذاران و در نتیجه حرکت بازار داشت. از طرفی، کاهش قیمت بیت کوین موجب خرید مجدد نهنگ ها و ایجاد آمادگی برای جهش قیمت شد. شاخص ترس و طمع هم که در روزهای گذشته به 15 رسیده بود، با رسیدن به عدد 26، بالاخره از منطقه ترس مطلق خارج شد. همه این موارد، نشان دهنده عملکرد درخشان بیت کوین در حال حاضر هستند.

تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال هم جهش دوباره قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی را تایید می کنند. از نظر بنیادی، بیت کوین توانایی ارتقای ارزش خود را دارد و نمی توان مانند برخی ارزها، رشد آن را مقطعی دانست. نمودارها هم روند بلند مدت بیت کوین را صعودی نشان می دهند. در تحلیل های ارائه شده برای بیت کوین، وضعیت این ارز را به طور کامل بررسی کرده بودیم. با ورود به دسته تحلیل بیت کوین، می توانید اطلاعات جدیدی را درباره موقعیت آن به دست آورید.

 

خرید بیت کوین (BTC)

 

چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است؟

با بیان همه این ها در نهایت قصد داریم ببینیم که چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب تر است. دوستان تازه واردی که با رفتار بازار و راه و روش سرمایه گذاری آشنا نیستند، معمولا ابتدا منتظر رشد قیمت می مانند. نه تنها در بیت کوین، بلکه در تمامی ارزهای دیجیتال، خرید در اوج قیمت موجب ضرر شما حداقل در بازه کوتاه مدت می شود. این یعنی اگر صبر کنید تا قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار برسد و بعد بیت کوین بخرید، با احتمال بسیار بالا برای مدتی دچار ضرر خواهید شد. اگر می خواهید که به طور اصولی خرید کنید، باید نقاط ورود را بشناسید. این نقاط ورود در دسته تحلیل تکنیکال رمز ارزها به شما نشان داده می شوند.

پیدا کردن این نقاط نیازمند آشنایی با علم تحلیل نمودار است. اگر این توانایی را هنوز کسب نکرده اید، می توانید از کمک کارشناسان ما استفاده کنید. این تحلیل ها به صورت رایگان در بخش تحلیل تکنیکال قرار داده می شود.

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرزو
آرزو
2 سال قبل

سلام میخواستم بدونم این اختلاف قیمتهای ارائه شده به چه علت هست؟ چرا یکی میگه 80 هزار یکی میگه 400 هزار؟