تحلیل مونرو؛ یکشنبه 2 خرداد 1400

در دنیای گستردۀ ارز دیجیتال، ارزهای بسیار زیادی وجود دارند. همۀ این ارزها نمی توانند خود را به خوبی مطرح کنند. ارز دیجیتال مونرو یکی از ارزهایی است که به خوبی در انجام این کار موفق بوده است. در این مقاله به معرفی مونرو و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آن می پردازیم. لطفاً دقت داشته باشید که این تحلیل ها صرفاً جنبۀ آموزشی دارند و هیچ گونه سیگنال دهی در آن ها وجود ندارد. هدف ما از ارائه تحلیل ها، آموزش می باشد و تصمیم نهایی در خرید و فروش ارزها به عهدۀ خود شما می باشد.

 

ارز دیجیتال مونرو چیست و چگونه به وجود آمد؟!

مونرو به اصطلاح یک ارز دیجیتال پیگیر گریز است. امنیت این شبکه بسیار بالا می باشد. مدتی قبل، جایزه ای 625 هزار دلاری برای هک شبکۀ مونرو در نظر گرفته شده بود. ادارۀ خدمات ایالات متحدۀ آمریکا، به هکرها فرصت داد تا مقالات خود برای هک مونرو را ارسال کنند. در صورت تأیید این مقالات، 500 هزار دلار به هکر پاداش داده می شد. این افراد 8 ماه وقت داشتند تا با یک ارائه قانع کننده، 125 هزار دلار دیگر دریافت کنند. این کار محال به نظر می رسد و انجام آن تیری در تاریکی است. ارز دیجیتال مونرو دارای یک شبکۀ فوق العاده امن می باشد که حتی آدرس خریدار و فروشنده در آن ثبت نمی شود. از این رو، از این ارز در فضای دارک وب (Dark Web) استفاده زیادی می شود.

میزان کل مونرو قابل استخراج 18 میلیون واحد می باشد که این مقدار، 3 میلیون واحد از بیت کوین کمتر است! میزان عرضۀ کمتر، به معنای افزایش بیشتر قیمت هنگام تقاضا است. سرعت تولید بلاک و تأیید تراکنش ها در مونرو بیش تر از بیت کوین است. همچنین امنیت این شبکه در مقایسه با بیت کوین بیشتر است.

 

تاریخچه مونرو

ارز دیجیتال مونرو در تاریخ 18 آوریل 2014 راه اندازی شد. تراکنش های این شبکه، بر خلاف بیت کوین قابلیت رهگیری ندارند و به اصطلاح پیگیر گریز اند. این ارز با نماد اختصاری XMR وارد بازار کریپتوکارنسی (Crypto Currency) شد. مونرو با 4,227,602,062 دلار ارزش، در رتبۀ 27 بازار کریپتو قرار دارد. قیمت این ارز اکنون معادل 232,14 دلار یا 5,586,187 تومان است. این قیمت پس از اصلاح مونرو در چند روز اخیر ظاهر شد. تا قبل از این، قیمت این ارز تقریباً 2 برابر بود! این اصلاحات فرصتی مناسب برای ورود به بازار هستند و خریداران می توانند در قیمت های پایین تر، خرید خود را انجام دهند. در تحلیل تکنیکال مونرو، می توانید نقاط حدودی ورود به بازار و خروج از آن را مشاهده کنید و سود احتمالی خود را تخمین بزنید.

 

تحلیل تکنیکال مونرو

 

تحلیل تکنیکال مونرو

تحلیل ارز دیجیتال مونرو در تایم فریم روزانه، مقیاس لگاریتمی، مطابق عکس زیر می باشد. همانطور که در نمودار ملاحظه می کنید، مونرو پس از یک دوره رشد صعودی یک ساله و بازدهی ۱۵۰۰ درصدی، برای بار دوم به سقف تاریخی خود و سقف کانال صعودی در محدوده ۴۸۴ دلار برخورد کرد. پس از آن، مونرو وارد مرحله اصلاح قیمتی و زمانی شده است. این ارز، فعلا روند نزولی در پیش گرفته و تا تراز ۰/۲۳ فیبو در محدود ۲۰۸ دلار اصلاح انجام داد.
محدود ۱۷۰ دلار برای مونرو محدوده حمایتی خوبی هست. و نمودار rsi (RSI:33$) آن در محدوده اشباع فروش قرار دارد. باتوجه به فاصله قیمت کنونی با میانگین قیمت ۲۰ روزه (۳۱۰ دلار)، خرید به صورت پله ای از محدوده ۲۰۰ دلار تا ۱۷۰ دلار با دید نوسان گیری کوتاه مدتی منطقی به نظر می رسد.

ارز دیجیتال مونرو

 

تحلیل فاندامنتال مونرو

در تحلیل فاندامنتال فاکتورهای زیادی مورد توجه قرار می گیرند. با بررسی این فاکتورها می توان احتمال داد که یک ارز در آینده پیشرفت خواهد کرد یا نه. بعضی ارزها آیندۀ خوبی ندارند و تنها مناسب نوسان گیری های روزانه و ساعتی هستند. اما برخی ارزها ممکن است چند ماه درجا بزنند اما آیندۀ درخشانی در انتظارشان باشد. مونرو یکی از این ارزها است. دلیل اعتماد به مونرو، می تواند امنیت بسیار بالای آن و میزان عرضۀ محدود باشد. با افزایش شهرت این ارز و بالا رفتن تقاضا برای آن، این عوامل می توانند باعث رشد قیمت مناسبی برای این ارز باشند.

تشکیل بلاک های مونرو هر 120 ثانیه یک بار انجام می شوند. این میزان، نشان دهندۀ سرعت بالای این ارز نسبت به بیت کوین می باشد. همچنین استخراج این ارز از طریق CPU و GPU انجام می شود. سرعت و امنیت و کمیابی، سه عامل تبدیل کنندۀ مونرو به یکی از ارزهای دیجیتال خوش آتیه اند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها