بایننس کوین چیست؟ همه چیز درباره ارز بایننس کوین (BNB)

در حال حاضر، بازار کریپتوکارنسی به یکی از پر رونق‌ترین و پرمخاطره‌ترین بازارهای مالی جهان تبدیل شده است. از همین رو ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و ابزار پرداخت به سرعت در حال گسترش است و همین موضوع باعث به وجود آمدن انواع ارزهای دیجیتال شده است. با در نظر داشتن این موضوع بایننس کوین نیز یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است.

در این بین ممکن است این سوال برایتان به میان آید که بایننس کوین چیست. بایننس کوین، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و معتبر، توسط صرافی بایننس صرافی بایننس راه اندازی شده و رمز ارز بومی این پلتفرم شناحته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و ویژگی‌های آن بپردازیم.

 

معرفی صرافی بایننس

 

معرفی صرافی بایننس

بایننس نامی است که از ترکیب دو کلمه Binary به معنی جفت و Finance به معنای امور مالی، به وجود آمده است. این نام روی یکی از بزرگ‌ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان گذاشته شده است. به صورت کلی صرافی Binance در سال 2017 توسط فردی به نام چانگ پنگ ژائو به وجود آمد. این صرافی یکی از زیر مجموعه های شرکت بیجی تکنولوژی (Beijie Technology) است و با تلاش های متداول تیم سازنده و توسعه دهنده خود، توانسته به یکی از اولین انتخاب های تریدرها تبدیل شود.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است کمی بیشتر در خصوص توسعه دهنده این پلتفرم معاملاتی بدانید. چانگ پنگ ژائو (ChangPeng Zhao) یا CZ معروف، یک اقتصاد دان دو رگه چینی-کانادایی است. وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان و خالق صرافی بایننس می باشد و سابقه همکاری با بازار بورس توکیو را هم در کارنامه خود دارد.

 

معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین

 

معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین

با ورود به بازار کریپتو، چند نام در نظر اول، توجه شما را جلب خواهند کرد. یکی از این نام ها بدون شک بایننس کوین است. بایننس کوین، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس است که با نماد اختصاری BNB نیز شناخته می‌شود. این ارز در سال 2017 به عنوان یک توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم به وجود آمد. اما پس از آن که بلاک چین هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) ایجاد شد، بایننس کوین به آن انتقال پیدا کرد.

در ابتدا صرفی بایننس ارزبایننس کوین را تنها برای تخفیف در کارمزدهای معاملاتی پلتفرم معاملاتی خود راه اندازی کرد اما پس گذشت مدتی ویژگی‌های زیادی به این پروژه اضافه شد. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم ویژگی‌های ارز بایننس کوین را به شما توضیح دهیم.

 

 

ویژگی های ارز بایننس کوین

 

ویژگی های ارز بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار کریپتو است که ابتدا تنها برای تخفیف در کارمزدهای صرافی بایننس مورد استفاده قرار می‌گرفت. به صورت کلی این تخفیف‌ها برای کاهش هزینه‌های معاملاتی سرمایه گذاران بود و این موضوع می‌توانست انگیزه‌ای قوی برای نگهداری و استفاده از ارز بایننس کوین ایجاد کند.

با در نظر داشتن این موضوع سرمایه گذاران می‌توانند از ارز بایننس کوین برای پرداخت هزینه‌های صرافی بایننس، شرکت‌هایی که عرضه اولیه سکه یا همان ICO را ارائه می‌دهند و حتی پرداخت‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. البته در این بین ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که ICO چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ICO یا همان عرضه اولیه سکه یکی از روش‌های جذب سرمایه است که توسعه دهندگان پیش از راه اندازی پروژه خود برای جذب سرمایه گذار شروع به اولیه سکه های خود می‌کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال BNB

 

قیمت ارز دیجیتال BNB

بایننس کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در چندین سال اخیر با نوسانات زیادی روبرو بوده است و همین موضوع باعث شده سرمایه گذاران و معامله گران زیادی به ارز دیجیتال بایننس علاقه‌مند شدند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ارز BNB در سال‌های ابتدایی فعالیت‌های خود با روند قیمتی مناسبی روبرو نبود و با ریزش‌های قیمتی زیادی مواجه شد. ریزش‌های ارز بایننس کوین به حدی بود که این رمز ارز در تاریخ 1 آگوست 2017 با پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.09611 دلار روبرو شد.

اما پس از گذشت چند سال این رمز ارز با رشد قیمتی مواجه شود و سرمایه گذاران و معامله گران را شوکه کرد. به صورت کلی رشد قیمتی این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که بازار ارزهای دیجیتال در 6 ژانویه 2024 شاهد بالاترین قیمت تاریخی یا همان ATH، بایننس کوین بود، که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 720.67 دلار به فروش می‌رفت. با در نظر داشتن این موضوع این رمز ارز در حال حاضر با قیمت 524.86  معامله می‌شود و با مارکت کپ 76,606,076,082 دلاری جایگاه 4 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز BNB

 

خرید ارز BNB

ارز دیجیتال بایننس کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در چندین سال اخیر توجه سرمایه گذاران و معامله گران زیادی را به خود اختصاص داده است. برهمین اساس بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال این رمز ارز را در لیست ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌اند. برهمین اساس می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم‌های معاملات به خرید بایننس کوین بپردازید. البته باید بگوییم تا زمانی که خود صرافی بایننس کوین از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند چه نیازی است که BNB را از صرافی دیگری خریداری کنید.

البته در گذشته کاربران به راحتی می‌توانستند این رمز ارز را از صرافی بایننس کوین خریداری کنند، اما دو سالی است که صرافی بایننس احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده است با در نظر داشتن این موضوع از آنجایی که چند سالی است، تحریم‌های متفاوتی برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند در این پلتفرم معاملاتی به خرید و فروش بایننس کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بپردازند. با این حال صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن مدت زیادی است که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند برهمین اساس سرمایه گذاران و معامله گران می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید بایننس کوین بپردازند.

 

کیف پول ارز دیجیتال BNB

 

کیف پول ارز دیجیتال BNB

نگهداری از ارزهای دیجیتال یکی از مباحث چالش برانگیزی است که از گذشته تا به امروز نگرانی‌های زیادی برای سرمایه گذاران و معامله گران به وجود آورده است. برهمین اساس در سال‌های اخیر توسعه دهندگان بازار ارزهای دیجیتال کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را راهاندازی کرده‌اند. از همین رو کیف پول ارز دیجیتال یک بستر مناسب برای نگهداری از ارز دیجیتال است، برهمین اساس کیف پول های متفاوتی از ارز بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از

  • کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

 

جمع بندی

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) با توجه به کاربردهای گسترده‌اش در اکوسیستم بایننس و مزایایی مانند کاهش کارمزد تراکنش‌ها، به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل شده است. بایننس کوین به عنوان یک توکن اصلی در بایننس اسمارت چین نیز به کار می‌رود که این موضوع باعث گسترش استفاده از آن در پروژه‌های بلاک چینی و دیفای شده است.

همچنین، با برنامه‌های مداوم بایننس برای سوزاندن (Burn) توکن‌های BNB، عرضه آن به مرور زمان کاهش می‌یابد که این موضوع می‌تواند به افزایش قیمت آن کمک کند. با این حال، نوسانات بازار و تغییرات در سیاست‌های قانونی می‌تواند بر آینده این ارز تاثیرگذار باشد. با در نظر داشتن این موضوع در این مقاله سعی داشتیم شما را با ارز بایننس کوین بیشتر آشنا کنیم.

 

سوالات متداول

آیا بایننس کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

این موضوع بستگی به استراتژی سرمایه گذاری شما دارد. اما به صورت کلی BNB به دلیل کاربردهای گسترده‌اش می‌تواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاری باشد، اما باید نوسانات بازار را نیز مد نظر قرار دهید.

کارمزد معاملات با BNB چه میزان کاهش پیدا می کند؟

با استفاده از BNB برای پرداخت کارمزدها، می‌توانید کارمزدهای خود را 10 تا 25 کاهش دهید

آیا BNB قابل استخراج است؟

خیر، BNB به روش استخراج تولید نمی‌شود بلکه تمامی سکه‌های بایننس کوین در عرضه اولیه توزیع شده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها