بایننس کوین چیست؟ همه چیز درباره ارز بایننس کوین (BNB)

در حال حاضر، بازار کریپتوکارنسی به یکی از پر رونق‌ترین و پرمخاطره‌ترین بازارهای مالی جهان تبدیل شده است. از همین رو ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و ابزار پرداخت به سرعت در حال گسترش است و همین موضوع باعث به وجود آمدن انواع ارزهای دیجیتال شده است. در این بین بایننس کوین نیز یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. در این بین ممکن است این سوال برایتان به میان آید که بایننس کوین چیست. بایننس کوین، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و معتبر، توسط صرافی بایننس صرافی بایننس راه اندازی شده و رمز ارز بومی این پلتفرم شناحته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و ویژگی‌های آن بپردازیم.

  • معرفی صرافی بایننس
  • ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟
  • تاریخچه صرافی بایننس کوین
  • ویژگی های بایننس کوین چیست؟
  • قیمت بایننس کوین
  • خرید بایننس کوین
  • بهترین کیف پول ارز بایننس کوین

 

معرفی صرافی بایننس

 

معرفی صرافی بایننس

بایننس نامی است که از ترکیب دو کلمه Binary به معنی جفت و Finance به معنای امور مالی، به وجود آمده است. این نام روی یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان گذاشته شده است. علاوه بر این، این نام برای ارز دیجیتال BNB هم استفاده شده است. صرافی بایننس در سال 2017 توسط فردی به نام چانگ پنگ ژائو به وجود آمد. این صرافی یکی از زیر مجموعه های شرکت بیجی تکنولوژی (Beijie Technology) است که مدیر آن چانگ پنگ ژائو می باشد. این صرافی با تلاش های متداول تیم سازنده و توسعه دهنده خود، توانسته به یکی از اولین انتخاب های تریدرها تبدیل شود.

 

چانگ پنگ ژائو کیست؟!

چانگ پنگ ژائو (ChangPeng Zhao) یا CZ معروف، یک اقتصاد دان دو رگه چینی-کانادایی است. وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان و خالق صرافی بایننس می باشد. او سابقه همکاری با بازار بورس توکیو را هم در کارنامه خود دارد. ژائو یکی از افراد تاثیرگذار در بازار کریپتوکارنسی است. از معدود کسانی که توانایی مقابله با افرادی مانند ایلان ماسک را دارند. ایلان ماسک هم یکی از افراد پر سر و صدای بازار رمز ارزها در ماه های اخیر بوده است که فعالیت های او توسط CZ مورد انتقاد قرار گرفته است. ژائو از هیچ تلاشی برای افزایش اعتبار بایننس و بایننس کوین و در دید بزرگ تر بازار رمز ارزها، دریغ نمی کند. از اقدامات مهم او در این بازار، فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت ارز دیجیتال BNB بود. در ادامه با این رمز ارز و ویژگی های آن بیشتر آشنا می شویم.

ژائو در مقابل انتقاد ماسک از بیت کوین واکنش نشان داد و از بیت کوین دفاع کرد. او اعتقاد دارد که ماسک با ارزهای دیجیتال به اندازه کافی آشنایی ندارد و بنابراین تخصص لازم برای نظردهی درباره بیت کوین

 

ویژگی های صرافی بایننس

 

بایننس برای ایرانی ها چه مزایا و معایبی دارد؟!

صرافی بایننس در دید کلی یک انتخاب مطلوب برای تریدرها محسوب می شود. با این حال، استفاده از این صرافی برای ایرانیان ممنوع شده است. گرچه افراد زیادی با vpn و تغییر IP در این صرافی فعالیت می کنند ولی در صورت بروز مشکل هیچ راهی برای بازگشت سرمایه نخواهند داشت. در این قسمت مزایا و معایب صرافی بایننس را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایا:

  • کارمزد پایین معاملات
  • تنوع ارزی بسیار بالا
  • کمک به توزیع ارزهای جدید
  • امنیت و حجم بالای معاملات

معایب:

  • مشکلات پشتیبانی
  • مشکلات پرداختی
  • تحریم کاربران داخل ایران

بایننس به دلیل دریافت کارمزد پایین در معاملات، داشتن بیش از 100 کوین و توکن دیجیتال، داشتن لانچ پد برای ارزهای جدید و حجم بالای معاملات به همراه حفظ سطح امنیت، یک انتخاب مناسب است. با این حال، کاربران ایرانی نمی توانند به سادگی به آن دسترسی داشته باشند. ممکن است یک نفر 3 یا 4 سال در این صرافی کار کرده باشد و به مشکلی برخورد نکرده باشد. اما افرادی هم هستند که تمام دارایی خود در این صرافی را از دست دادند. برای کاربران ایرانی، استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهترین گزینه است. در ادامه شما را برای انجام این کار راهنمایی خواهیم کرد.

 

معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

با ورود به بازار کریپتو، چند نام در نظر اول، توجه شما را جلب خواهند کرد. یکی از این نام ها بدون شک بایننس کوین است. بایننس کوین، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس است. این ارز در سال 2017 به عنوان یک توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم به وجود آمد. پس از آن که بلاک چین هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) ایجاد شد، بایننس کوین به آن انتقال پیدا کرد. BNB یک آلت کوین است و بعد از اتریوم و تتر بیشترین ارزش بازار را در بین آلت کوین ها دارد. علی رغم این که رمز ارز BNB، یکی ارز دیجیتال جدید محسوب می شود، توانسته جایگاهی فوق العاده در بازار پیدا کند. این ارز ابتدا برای انجام فعالیت های داخلی صرافی بایننس و به عنوان جایزه کاربران آن استفاده می شد.

 

مقایسه بایننس کوین و بیت کوین

 

مقایسه با بیت کوین

وقتی از آلت کوین سخن می گوییم خود به خود مقایسه ای با بیت کوین در ذهنمان شکل می گیرد. این ارز چه برتری نسبت به بیت کوین دارد که ما را مجاب به خرید آن می کند؟! آلت کوین به معنای سکه جایگزین است. در دید تخصصی تر باید بگوییم آلت کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می شود که برای جایگزینی بیت کوین به وجود آمده اند. پس بایننس کوین هم آمد تا جای بیت کوین را بگیرد. اما چگونه؟ این ارز به ما چه چیزی ارائه می کند که آن را به بیت کوین ترجیح بدهیم؟

تفاوت های زیادی بین BNB و BTC وجود دارد. این تفاوت ها را می توان در قیمت، ساختار، هدف ایجاد، جایگاه، اوج قیمتی، بازگشت سرمایه، پشتوانه، میزان عرضه و… مشاهده کرد. مهم ترین فاکتور در ارزش گذاری کوین ها، میزان عرضه و تقاضا برای آن ها می باشد. یک رمز ارز با 1 میلیارد عرضه، در صورتی می تواند با یک رمز ارز با 1 میلیون عرضه رقابت کند، که هزار برابر آن تقاضا داشته باشد! به همین دلیل است که تقریبا همه تحلیل گران معتقد اند، ارزهایی مانند دوج کوین، هیچگاه نمی توانند حتی به بیت کوین نزدیک شوند! بایننس کوین هم با یک عرضه متعادل و وعده توکن سوزی تدریجی، سعی می کند که میزان عرضه خود را متعادل نگه دارد.

با این تفاسیر می توانیم بگوییم که بایننس کوین قابلیت رشد بسیار زیادی دارد. اما این که بتواند جای بیت کوین را بگیرد، غیر ممکن به نظر می رسد!

مقاله مرتبط: بیت کوین چیست

 

قیمت ارز دیجیتال BNB

 

قیمت ارز دیجیتال BNB

رمز ارز بایننس کوین، امروز با 8% کاهش قیمت، به قیمت 270 دلار رسید. در یک هفته اخیر، بایننس کوین یک پنجم قیمت خود را از دست داد. این یعنی کاهش قیمت 20 درصدی! برای کسانی که به این ارز و آینده آن اعتقاد دارند، این می تواند بهترین خبر باشد. آن ها می توانند با خرید در قیمت پایین تر و فروش در قیمت بالاتر، سود بیشتری از خرید بایننس کوین دریافت کنند. ارزش بازار بایننس کوین، 43,516,460,621 دلار است. این رقم، BNB را در رتبه 4 بازار، بعد از ارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر قرار می دهد. نزدیک ترین تعقیب کننده ارز دیجیتال صرافی بایننس، کاردانو است. تفاوت سهم بازار این ارز به 3 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است!

این می تواند یک زنگ خطر برای بایننس کوین باشد. قبل از هجوم خریداران به سمت تتر، رمز ارز بایننس در رتبه 3 بازار قرار داشت و اکنون چهارم است. اگر کاردانو روند رو به رشد خود را حفظ کند، ممکن است بتواند بایننس کوین را یک پله دیگر به عقب براند. برای اطلاع از قیمت بایننس کوین به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

 

آینده رمز ارز بایننس کوین

یک فاکتور بسیار مهم در خرید ارزهای دیجیتال، در نظر داشتن آینده آن ها است. برای هولدرها (Holders)، این مسئله بسیار مهم تر است. نوسان گیرها شاید زیاد به آینده ارزها توجه نکنند و سود کوتاه مدت مد نظر آن ها باشد. بایننس کوین یکی از ارزهای مناسب برای هولد یا نگه داشتن معرفی می شود. یکی از دلایل این ادعا، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تقریبا دو برابری این ارز نسبت به بیت کوین است! این میزان برای بیت کوین کم تر از 6 هزار درصد و برای BNB حدود 9 هزار درصد است! میزان عرضه حدودا 200 میلیونی بایننس کوین، در برابر عرضه 21 میلیونی بیت کوین، کمی نا امید کننده است. از طرفی دیگر BNB یک ارز نیمه متمرکز محسوب می شود. همین عامل می تواند روی روند آن تاثیر منفی داشته باشد.

صرافی پنکیک سواپ، یکی از صرافی های غیرمتمرکز (DEX) است که روی بلاک چین بایننس به وجود آمده. این صرافی امکان معامله توکن های BEP-20  به صورت غیرمتمرکز و با کارمزد کم را به شما می دهد. این صرافی دارای ارز دیجیتال مخصوص خود است که CAKE نام دارد.

 

خرید BNB

 

خرید BNB

ارز دیجیتال BNB را می توانید از صرافی بایننس و بیش از 120 صرافی دیگر در سراسر جهان بخرید. بیت ایمن یکی از این صرافی ها است که هویتی کاملا ایرانی دارد. در بخش مزایا و معایب بایننس، گفتیم که این صرافی برای ایرانیان تحریم است. از طرفی پشتیبانی ضعیف آن، امکان نظارت کامل شما بر سرمایه تان را از بین می برد. از آن جایی که این صرافی خارجی است، امکان هیچ گونه پیگیری دیگری را هم درباره آن ندارید. اما صرافی های ایرانی، با آدرس و شماره تلفن ثبت شده و فعالیت زیر نظر پلیس فتا، خیال شما را از بابت دارایی تان راحت می کنند.

برای خرید بایننس کوین و سایر ارزهای دیجیتال، می توانید در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. این فرایند به سادگی و به سرعت امکان پذیر است. پس از انجام ثبت نام و احراز هویت، می توانید بایننس کوین، بیت کوین، اتریوم و 26 ارز دیجیتال دیگر را با کم ترین کارمزد خرید و فروش کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها