لایت کوین چیست؟ همه چیز درباره لایت کوین (LTC)

بیت کوین (BTC) یکی از بهترین رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت توجه سرمایه گذاران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. از همین رو با استقبال هرچه بیشتر افراد از این رمز ارز فعالان حوزه کریپتوکارنسی شاهد مشکلات و ایراداتی در پروژه بیت کوین بودند البته باید به این نکته اشاره کرد که هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌های متفاوت با ایرادات نیز روبرو است برهمین اساس می‌توان گفت که این مشکلات تنها به بلاک چین بیت کوین خلاصه نمی‌شود بلکه سایر پروژه‌های بلاک چینی نیز از ایراداتی برخوردارند.

با در نظر داشتن این موضوع در چندین سال اخیر پروژه‌های متفاوتی برای رفع چالش‌های پروژه قبلی راه اندازی شد که لایت کوین یکی از همین پروژه‌ها است. با در نظر داشتن این موضوع ممکن است این سوال برایتان به میان آید که لایت کوین چیست؟ از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص لایت کوین و ویژگی‌های آن بپردازیم تا بتوانیم به سوال لایت کوین چیست به درستی پاسخ دهیم.

 

ارز لایت کوین چیست؟

 

ارز لایت کوین چیست؟

اگر بخواهیم به سوال لایت کوین چیست پاسخ مناسبی دهیم بهتر است بگوییم که لایت کوین یکی از پیشکسوتان بازار رمز ارزها به شمار می‌آید که از کاربردهای زیادی برخوردار است با این حال این رمز ارز ابتدا با هدف برطرف کردن مشکلات بیت کوین راه اندازی شد. بیت کوین یکی از پروژه‌های بلاک چینی است که به شکل پیچیده‌ای تشکیل شده است. با در نظر داشتن این موضوع تایید تراکنش‌ها در این شبکه با اتلاف وقت بسیار زیادی روبرو است برهمین اساس لایت کوین برای برطرف کردن این چالش ظهور کرد.

زیرا Litecoin شرایطی فراهم کرده تا هر تراکنش در 2.5 دقیقه انجام شود، این موضوع در حالی است که هر تراکنش در شبکه بیت کوین بالغ بر 10 دقیقه زمان می‌برد، این شرایط منجر شلوغی شبکه بیت کوین شده است. البته بهتر است بدانید که لایت کوین با گذشت زمان پیشرفت‌های بسیار زیادی به همراه داشته است که می‌توان رمز ارز Litecoin را به عنوان ویژگی‌های این پروژه به حساب آورد.  این رمز ارز در سال 2011 به وجود آمد و نماد اختصاری LTC نیز در بازار شناخته می‌شود و معمولا نام این رمز ارز را می‌توان در بین ارزهای برتر بازار پیدا کرد.

به صورت کلی در زمان راه اندازی LTC، تعداد ارزهای دیجیتال بسیار کم بود و حجم معاملات رمز ارزها هم قابل مقایسه با الان نبود و خرید ارز دیجیتال نیز، خیلی سخت تر از این روزها بود. به مرور زمان و با افزایش صرافی ها، این امور راحت تر شدند. تعداد ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافتند و بازار حجم بیشتری از معاملات را به خود دید. البته بهتر است به بحث اصلی برویم ساخت لایت کوین در سال 2011، توسط فردی به نام چارلی لی صورت گرفت و بعدها این رمز ارز به یکی از اعضای ارزشمند بازار تبدیل شد.

به صورت کلی Litecoin هم به مانند بیت کوین، یک شبکه پرداخت همتا به همتا و غیر متمرکز بود. در این شبکه اثری از واسطه‌ها و قدرت‌های کنترل کننده دیده نمی‌شود. از همین رو این شبکه را می‌توان یک جانشین مناسب برای بیت کوین دانست که سرعت تراکنش بیشتری دارد. ساخت یک بلاک بیت کوین که 1 مگابایت حجم دارد، ممکن است بیش از 10 دقیقه زمان ببرد. این موضوع باعث افزایش کارمزد و کاهش سرعت در انجام تراکنش‌ها می‌شود. از همین رو لایت کوین بلاک هایی دارد که ساخت آن‌ها حدود 2.5 دقیقه وقت می‌خواهد و این بلاک ها حاوی اطلاعات تراکنش‌های شبکه لایت کوین هستند.

 

قیمت ارز دیجیتال LTC

 

قیمت ارز دیجیتال LTC

ارز دیجیتال LTC یکی از پیشکسوتان بازار ارزهای دیجیتال است که در چندین سال اخیر نوسانات زیادی را در پیش داشته است. این رم ار در سال‌های ابتدایی فعالیت خود روند قیمتی مناسبی را در پیش نداشت و با ریزش‌های زیادی روبرو شد و همین موضوع باعث شد ارز دیجیتال لایت در تاریخ 15 ژانویه 2015 با ATL یا همان پایین‌ترین قیمت تاریخی مواجه شد و این قیمت 1.11 دلار بود.

اما این رمز ارز پس از گذشت مدتی روند قیمتی بهتری را در پیش گرفته و در 10 می 2021 بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد قیمتی بسیار زیاد لایت کوین بود و این رمز ارز در آن تاریخ به قیمت 412.96 دلار رسید. با این حال LTC در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 64.88 دلار معامله می‌شود و با مارکت کپ 4,856,663,629 دلاری رتبه 19 بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز دیجیتال لایت کوین

 

خرید ارز دیجیتال لایت کوین

این ارز با توجه به اعتبار بالایی که دارد، در اکثر صرافی های بزرگ جهان همچون بایننس، اوککس، کوین بیس، کوکوین و غیره لیست شده است. از همین رو سرمایه گذاران و معامله گران می‌توانند در این پلتفرم‌های معاملاتی به خرید و فروش Litecoin
بپردازند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند برهمین اساس می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در این پلتفرم معاملاتی به خرید لایت کوین بپردازید. به صورت کلی برای خرید ارز لایت کوین فقط لازم است که روند ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید و پس از آن، معاملات خود را آغاز کنید.

 

کیف پول های لایت کوین

 

کیف پول های لایت کوین

پس از این که خرید لایت کوین را انجام دادید، دو راه پیش رو دارید. راه اول که ساده‌تر است، نگه داشتن دارایی در کیف پول مجازی صرافی بیت ایمن است. با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم که از راه دوم استفاده کنید که ایمنی بیشتری دارد. راه دوم تهیه یک کیف پول اختصاصی است.

با تهیه این کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری یا نرم افزاری، می‌توانید لایت کوین های خود را از داخل سایت صرافی به کیف پول انتقال دهید. هر کیف پولی که شما انتخاب کنید توسط صرافی بیت ایمن پشتیبانی می شود. فقط باید دقت داشته باشید که این کیف پول از ارز دیجیتالی که دارید هم پشتیبانی کند. به صورت کلی کیف پول های زیادی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)

 

جمع بندی

لایت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری LTC شناخته می‌شود و در سال 2011 توسط چارلی لی راه اندازی شد. ارز LTC با هدف برطرف کردن مشکلات بیت کوین که شامل سرعت پایین، هزینه‌های بالا راه اندازی شده است. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که تراکنش‌ها را در 2.5 دقیقه انجام می‌دهد که این میزان سریع‌تر از بیت کوین است و همچنین در این پروژه سرمایه گذاران باید کارمزد کمتری پرداخت کنند.

 

سولات متداول

میزان کل عرضه ارز لایت کوین چقدر است؟

به صورت کلی عرضه لایت کوین 84 میلیون واحد است که این میزان چهار برابر عرضه کل بیت کوین است.

آیا لایت کوین یک پروژه غیرمتمرکز؟

بله لایت کوین یک پروژه غیرمتمرکز و توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شود.

آیا ارز لایت کوین می‌تواند جایگزین بیت کوین شود؟

خیر با در نظر داشتن این که ارز لایت کوین سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت کوین است اما این پروژه نمی‌تواند جایگزین ارز بیت کوین باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها