معرفی ارز دیجیتال لیدو دائو (LDO)

در بازار ارزهای دیجیتال گاهی ممکن است با مسائلی روبرو شوید که برایتان عجیب و جالب باشد. استیک یا به نوعی استیکینگ یکی از مباحثی است که برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از جذابیت بسیاری زیادی برخوردار است. زیرا با این روش کاربران می‌توانند بدون ترید، به صورت رایگان ارز دیجیتال دریافت کنند. اما در گذشته برای انجام استیکینگ کاربران باید دارایی‌های خود را در یک بازه زمانی مشخص در یک پلتفرم معاملاتی قفل می‌کردند.

برهمین اساس عده‌ای با انجام این کار موافق نبودند و از این نوآوری استفاده نمی‌کردند. اما برای رفع این مشکل پلتفرمی متفاوت وارد بازار شده است. پلتفرم لیدو دائو (Lido DAO) با کمک رمز ارز حاکمیتی خود به نام ارز دیجیتال لیدو دائو، با هدف برطرف کردن این مشکل به وجود آمده است. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با پلتفرم و ارز دیجیتال لیدو دائو بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال لیدو دائو چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال لیدو دائو
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال LDO
  4. قیمت ارز دیجیتال لیدو دائو
  5. خرید ارز دیجیتال لیدو دائو
  6. بهترین کیف پول‌ های LDO

 

ارز دیجیتال لیدو دائو چیست؟

 

ارز دیجیتال لیدو دائو چیست؟

Lido DAO یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بیشتر برای لیکوئید استیکینگ استفاده می‌شود. این پلتفرم در گذشته تنها برای استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم بوده است اما در حال حاضر از استیکینگ سولانا (SOL)، پولکادات (DOT) و کوساما ( KSM ) نیز پشتیبانی می‌کند. پلتفرم لیدو دائو برای کاربران خود امکانی فراهم می‌کند تا رمز ارزهای خود را در این پلتفرم قرار دهند و نسبت به ارز دیجیتال سپرده گذاری شده به عنوان پاداش توکنی دریافت کنند. یعنی بدون قفل شدن سرمایه، کاربران می‌توانند استیکینگ کنند و پاداش دریافت کنند.

ارز دیجیتال لیدو دائو نیز با نماد اختصاری LDO به عنوان توکن حاکمیتی این پلتفرم فعالیت می‌کند. این توکن که بر روی بستر اتریوم (ERC-20) می‌باشد، به دارندگان Lido DAO این امکان را می‌دهند تا به راحتی بتوانند در موضوعات مهم در خصوص آینده پلتفرم لیدو دائو تصمیم بگیرند. به نوعی دارندگان ارز دیجیتال لیدو دائو می‌توانند با داشتن حق رای در تصمیماتی همچون مقدار کارمزد تراکنش‌ها، اجرای ارتقای پروتکل و در هر تصمیمی که بتواند در آینده این پلتفرم تاثیر بگذارد شرکت کنند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال لیدو دائو

 

تاریخچه ارز دیجیتال لیدو دائو

اکنون که با ارز دیجیتال لیدو دائو آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه نیز داشته باشید. ارز دجیتال LDO در سال 2020 توسط چندین توسعه دهنده بزرگ راه اندازی شده است. این توسعه دهندگان با نام‌های کنستانتین لوماشوک (Konstantin Lomashuk)، رواسیلی شاپوالوف (Vasiliy Shapovalov) و جردن فیش (Jordan Fish) ایده این پروژه را مطرح کردند، که با استقبال زیادی روبرو شد.

استقبال از این پروژه به حدی بود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ مالی از جمله شرکت‌هایی همچون Semantic VC ،ParaFi Capital، Libertus Capital ،Bitscale Capital ،StakeFish و غیره از این پروژه حمایت کردند. البته چندین پروژه دیگر نیز به کمک ارز دیجیتال لیدو دائو شتافتند تا این توکن با یک فناوری متفاوت بتواند جایگاه خوبی را در بازار ارز دیجیتال به دست آورد.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال LDO

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال LDO

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال لیدو دائو بر روی بستر اتریوم قرار دارد. یعنی این توکن به نوعی از ویژگی‌های اتریوم برخوردار است. برهمین اساس این رمز ارز ویژگی و مزایا بسیار زیادی را به همراه دارد که در قسمت بالا به بعضی از ویژگی‌های این پروژه اشاره کردیم. اما ما در این بخش قصد داریم چند مورد از ویژگی‌های دیگر LDO را برای شما توضیح دهیم. بهتر است بدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمز ارز استفاده از قرار دارد هوشمند می‌باشد که بیشتر توکن‌های اتریوم از این ویژگی برخوردارند.

همچنین این رمز ارز با استفاده از کرو (Curve) که یک استخر نقدینگی است برای کاربران امکانی فراهم می‌کند تا بتوانند توکن‌های اتریوم خود را به استیبل کوین‌های قابل معامله بر روی شبکه اتریوم تبدیل کنند. حتی جالب است بدانید کاربران می‌توانند با دعوت دوستان خود به این پروژه، 1 درصد از کل اترهای استیک شده‌ را تنها با استفاده از لینک دعوت خود به شکل LDO به عنوان پاداش دریافت کنند. که این موضوع یکی از ویژگی‌های متفاوت و جالب این رمز ارز می‌باشد.

 

قیمت ارز دیجیتال لیدو دائو

 

قیمت ارز دیجیتال لیدو دائو

با گذشت زمان سرمایه‌ گذاران و معامله گران زیادی به حوزه ارز دیجیتال علاقه‌مند شدند. زیرا بازار کریپتوکارنسی نسبت به سایر بازارهای مالی نوسانات زیادی را با خود به همراه دارد و هر یک از رمز ارزها نیز به نوبه خود با روندهای نزولی و صعودی متفاوتی روبرو هستند. رمز ارز LDO نیز یکی دیگر از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال می‌باشد که در چند سال اخیر شاهد نوسانات بسیار زیادی بوده است. این نوسانات به شکلی می‌باشد که این توکن در زمان عرضه اولیه با قیمتی نزدیک به 1 دلار وارد بازار شد.

اما پس از گذشت یک سال یعنی در 16 نوامبر 2021 با سقف قیمتی خود روبرو شد که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 11.00 دلار به فروش می‌رفت. البته این روند صعودی طولانی مدت نبود و پس از گذشت مدتی ارز دیجیتال لیدو دائو با روندی نزولی مواجه شد و ریزش این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که LDO در تاریخ 19 جون 2022 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.406 دلار روبرو شد. البته در زمان نوشتن این مقاله Lido DAO توانسته جایگاه 33 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد. همچنین این رمز ارز در حال حاضر با مارکت کپ 1,392,246,033 دلاری و قیمت 1.57$ به فروش می‌رود.

خرید ارز دیجیتال لیدو دائو

 

خرید ارز دیجیتال لیدو دائو

برای خرید ارز دیجیتال لیدو دائو، همچون سایر رمز ارزها باید به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته به دلیل این که رمز ارز LDO با هدف برطرف کردن مشکل استیکینگ راه اندازی شده است و به نوعی یک فناوری متفاوت می‌باشد، بسیاری از پلتفرم‌های شناخته شده و معروف از آن پشتیبانی می‌کنند. پلتفرم‌های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، کوکوین (KuCoin) و چندین صرافی ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال Lido DAO را در لیست رمز ارزهای پلتفرم خود قرار دادند.

البته به دلیل نوسانات و  استقبال زیادی که سرمایه گذاران از این رمز ارز کردند، ممکن است پس از گذشت مدتی صرافی‌هایی دیگری نیز از این رمز ارز پشتیبانی کنند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد LDO و چندین رمز ارز شناخته شده دیگر را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد. کاربران پس از لیست شدن این رمز ارزها به بیت ایمن می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت معاملات خود را انجام دهید.

 

بهترین کیف پول‌ های LDO

 

بهترین کیف پول‌ های LDO

زمانی که کاربران در یک پلتفرم معاملاتی حساب کاربری خود را فعال می‌کند به یک کیف پول مجزا درون همان حساب کاربری دسترسی پیدا می‌کنند. برهمین اساس اگر قصد خرید رمز ارزی را داشته باشند پس از انجام معامله دارایی آن‌ها در همان کیف پول قرار می‌گیرد. البته تنها صاحب آن حساب کاربری می‌تواند به کیف پول خود دسترسی پیدا کند و شخص دیگر قادر به انجام این کار نیست. اما با در نظر داشتن این موضوعات بسیاری از کاربران عقیده دارند بهتر است دارایی خود را به کیف پول‌های سخت افزاری یا نرم افزاری انتقال دهند.

برهمین اساس باید به دنبال یک والت مطمئن برای نگهداری رمز ارزهای خود باشند، به طور مثال اگر قصد انتقال ارز دیجیتال LDO را دارید تنها باید به دنبال کیف پول‌هایی باشید که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. اکنون ما در این بخش قصد داریم چندین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری برای ارز دیجیتال لیدو دائو را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust)
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری سیف‌پال (SafePal)
  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

همانطور که چندین بار به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال لیدو دائو یک توکن ERC-20 می‌باشد که با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید بسیاری از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری از این توکن پشتیبانی می‌کنند. که ما در این بخش سعی داشتیم تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها