ارز آیوتکس چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال IOTX

پیش از اطلاع در خصوص پروژه ارز آیوتکس بهتر است تا حدی شما را با اینترنت اشیا آشنا کنیم. اینترنت اشیا (Internet of Things) یا همان IOT به مجموعه‌ای از اشیا و وسایل گفته می‌شود که می‌توانند با اینترنت به یکدیگر متصل شوند. برهمین اساس این فناوری در چندین سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی به همراه داشته است و توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. زیرا کاربران می‌توانند با استفاده از اینترنت اشیا بسیاری از کارهای خود را به راحتی انجام دهند.

فرض کنید در محل کار خود هستید و یخچال منزل شما با اتصال به اینترنت برای شما  اسکن انجام می‌دهد تا به شما اطلاع دهد که پیش از رسیدن به منزل باید چه چیزهایی را خریداری کنید. البته از آنجایی که اینترنت اشیا به اینترنت متصل می‌شود امکان هک و نفوذ به آن وجود دارد. برهمین اساس توسعه‌دهندگان پلتفرم آیوتکس را به همراه رمز ارز بومی این پروژه که ارز آیوتکس نام دارد با هدف حفظ حریم خصوصی اینترنت اشیا راه‌اندازی کرده‌اند. البته کاربردهای این فناوری تنها به حفظ حریم خصوصی IOT خلاثه نمی‌شود بلکه این پروژه از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص آن می‌پردازیم.

  1. ارز آیوتکس چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال IOTX
  3. ویژگی‌ های ارز آیوتکس
  4. قیمت ارز دیجیتال IOTX
  5. خرید ارز آیوتکس
  6. بهترین کیف پول‌ های ارز IOTX

 

ارز آیوتکس چیست؟

 

ارز آیوتکس چیست؟

آیوتکس یک بلاک چین منبع باز است که از مقیاس پذیری بالایی برخوردار است این پروژه برای حفظ حریم خصوصی، تقویت و پیشرفت اینترنت اشیا راه‌ اندازی شده است. همچنین این پلتفرم قصد دارد شرایطی برای توانمند سازی اقتصاد آزاد برای دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند به وجود آورد تا وسایل بتوانند به تعامل مطمئن و مورد اعتماد با یکدیگر بپردازند.

البته پلتفرم منبع باز آیوتکس از توکن بومی به نام ارز آیوتکس نیز بهره‌مند است که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری IOTX نیز شناخته می‌شود. البته ارز دیجیتال آیوتکس بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده و به عنوان توکن ERC-20 شناخته می‌شود. حتی جالب است بدانید که این رمز ارز برای رشد و تقویت شبکه‌ های بلاک چینی نسل سوم نیز راه‌حل مناسبی است.

 

تاریخچه ارز دیجیتال IOTX

 

تاریخچه ارز دیجیتال IOTX

اکنون که با پروژه و ارز آیوتکس آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه و توسعه دهندگان این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی پلتفرم آیوتکس برای اولین بار در سال 2017 توسط توسعه دهندگان بزرگی که هر یک در حیطه کاری خود از متخصصین مطرح هستند راه‌اندازی شد. این پروژه در ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد که همین موضوع باعث شد پس از گذشت مدتی از ظهور IOTX رمز ارز این پروژه نیز راه‌اندازی شود. در این بین بهتر است بدانید که توسعه دهندگان این پروژه قوان گوئو (Qevan Guo)، جینگ سان، شین‌سین فن و راولن چای می‌باشند.

قوان گوئو در گذشته به عنوان یکی از دانشمندان پژوهشی و مهندسی در فیس بوک فعالیت می‌کرد و به عنوان یکی از بنیانگذاران Hyperconnect Lab نیز شناخته می‌شود. جینگ سان نیز یکی از شرکای پروژه Sparkland Capital است که یکی سرمایه گذاران LP در پروژه Polychain Capital و یک سرمایه گذاران Rippling نیز می‌باشد. همچنین بهتر است بدانید مدتی پس از روی کار آمدن پروژه آیونکس توکن حاکمیتی این پلتفرم نیز با نام ارز آیوتکس فعالیت خود را آغاز کرد.

 

ویژگی‌ های آیوتکس

 

ویژگی‌ های آیوتکس

پلتفرم و ارز آیوتکس یکی از تکنولوژی‌های پرکاربرد در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. این پلتفرم به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و به ابزارهایی همچون وسایل خانه هوشمند و وسایل نقلیه خودروها خدمات ارائه می‌دهد. همچنین این پروژه شرایطی برای ابزارها و وسایل فراهم می‌کند تا بتوانند با یک دیگر به صورت مطمئن ارتباط برقرار کند. البته قابل ذکر است که آیوتکس یک بلاک چین سریع است که از کارایی‌های زیادی بهره‌مند است و با ساز و کار EVM ساخته شده است. برهمین اساس این پروژه می‌تواند انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را برای برنامه‌های متفاوت فراهم سازد.

 

قیمت ارز دیجیتال IOTX

 

قیمت ارز دیجیتال IOTX

ارز آیوتکس در دو سال اولی که کار خود را آغاز کرد شرایط قیمتی مناسبی نداشت و با رشد قیمتی چشمگیری روبرو نبوده است که همین موضوع باعث شد IOTX در 13 مارچ 2020 به پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.001239 برسد.

اما روند قیمتی این رمز ارز از ابتدای سال 2021 تغییر کرد و این تغییر روند تا جایی ادامه داشت که ارز دیجیتال آیوتکس در 13 نوامبر 2021 شاهد بالاترین قیمت بود که در آن زمان IOTX با قیمت 0.2611 دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شد. با در نظر داشتن این نوسانات هم اکنون آیوتکس رتبه 130 بازار را به خود اختصاص داده و با قیمت 0.04123 دلار و ارزش بازار 388,148,925$ به فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

 

خرید ارز آیوتکس

 

خرید ارز آیوتکس

برای خرید ارز آیوتکس و یا سایر ارزهای دیجیتال پلتفرم‌های معاملاتی زیادی راه‌ اندازی شده است که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. اما برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال کاربران باید بهترین صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنند تا بتوانند در بستری امن به خرید و فروش رمز ارزهای خود بپردازند. از همین رو برای خرید ارز دیجیتال آیوتکس سرمایه گذاران می‌توانند معاملات خود را در صرافی های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، بیت هامب (Bithumb)، کوین بیس (Coinbase) و کوکوین (Kucoin) انجام دهند. همچنین کاربران به زودی می‌توانند ارز آیوتکس را از صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن خریداری کنند. زیرا این صرافی قصد دارد به زودی از IOTX و تعداد زیادی رمز ارز متفاوت پشتیبانی کند.

 

بهترین کیف پول‌ های ارز IOTX

 

بهترین کیف پول‌ های ارز IOTX

بیشتر صرافی های ارز دیجیتال زمانی که کاربران ثبت نام خود را تکمیل می‌کنند یک کیف پول اختصاصی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا سرمایه گذاران بتوانند رمز ارزهای خود را درون آن‌ها نگهداری کنند. اما قابل ذکر است که برای نگهداری از ارزهای دیجیتال استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال گزینه مناسب‌تری است. زیرا کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری از امنیت بیشتری نسبت به کیف پول های صرافی برخوردارند. برهمین اساس قصد داریم چند مورد از این کیف پول ها را برای نگهداری از ارز آیوتکس به شما معرفی کنیم.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
  2. کیف پول نرم افزاری سیف پل (Safepal)
  3. کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet)
  4. کیف پول نرم افزاری متامسک (Meta mask)
  5. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  6. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  7. کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)

 

جمع بندی

پروژه و ارز آیوتکس از ویژکی‌های بسیار زیادی برخوردارند و با هدف حفظ حریم خصوصی اینترنت اشیا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین این پروژه قصد دارد شرایطی برای ابزارها و دستگاه‌ها ایجاد کنند تا به راحتی بتوانند به یکدیگر متصل شوند. برهمین اساس ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ارز آیوتکس و پروژه‌ منبع باز این رمز ارز که آیوتکس نام دارد آشنا کنیم. با در نظر داشتن این موضوع هر زمان که قصد خرید این رمز ارز را داشتید می‌توانید با اطلاعات کاملی در خصوص این رمز ارز دارایی خود را وارد بازار کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها