تحلیل تکنیکال ریپل؛ تاریخ 22 خرداد 1403

امروز 22 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال ریپل XRP در خدمت شما هستیم. ریپل از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشد که در بولران‌های قبلی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده‌ است. احتمالا نام ریپل با حواشی مربوط به دادگاه SEC در ذهن شما گره خورده باشد. اما به هرحال پس از فراز و نشیب‌های فراوان ریپل توانست بی‎‌گناهی خود را اثبات کند و موجب امیدواری هواداران خود شد.

در تحلیل تکنیکال ریپل کلیدی ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت این ارز را مشخص می‌کنیم و در مورد شرایط آن جهت سرمایه گذاری صحبت خواهیم کرد. همچنین برای مشخص شدن رفتار قیمت ریپل در کوتاه مدت سراغ تایم فریم های پایین تر رفته و با استفاده از پارامترهای مهم در تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم وضعیت این ارز را جهت نوسان‌گیری بررسی کنیم.

 

تحلیل تکنیکال ریپل XRP در تایم فریم 4h

 

تحلیل تکنیکال ریپل XRP در تایم فریم 4h

اصولا ریپل حرکتی آهسته‌تر از سایر ارزهای دیجیتال دارد. چه در زمان صعود بازار و چه در زمان ریزش و اصلاحات این ارز با آرامش بیشتری حرکت می‌کند و از هیجانات فاصله دارد. همین امر موجب می‌شود که افراد در سبد سرمایه گذاری خود برای اینکه از شدت ریسک کم کنند سراغ ریپل بروند. چرا که چنین ارزهایی در زمان ریزش باعث می‌شوند سرمایه شما بیشتر حفظ شود.

رفتار کم نوسان این ارز باعث شده که در تحلیل تکنیکال ریپل همواره با کانال‌های مستطیل شکل قیمت مواجه باشیم. اگر الان به نمودار قیمت ریپل در Tradingview توجه داشته باشید با کانالی از قیمت مواجه می‌شوید که دارای سقف و کف‌های با اهمیت می‌باشد. نمودار قیمت XRP کانالی واضح به ما نشان می‌دهد که در آن مهم‌ترین مقاومت (سقف کانال) محدوده 0.5555 و مهم‌ترین حمایت نیز (کف کانال) محدوده 0.4850 می‌باشد.

 

تایم فریم 4h

 

به طور کلی حرکت آلت کوین ها تابعی از شرایط کلی بازار و دنباله‌ای از روند قیمت بیت کوین می‌باشند که بدون توجه به بیت کوین نمی‌توان جداگانه رفتار قیمت ارزها را مشخص کرد. با این حال محتمل‌ترین سناریو برای XRP رسیدن قیمت به محدوده 0.4850 است و پس از آن باید منتظر واکنش قیمت به این ناحیه باشیم.

پیش‌بینی می‌شود بعد از رسیدن قیمت به ناحیه مورد نظر شاهد پولبک به نواحی بالاتر باشیم و ریپل همچنان به حرکت آهسته خود در کانال قیمتی ادامه دهد. در صورت شکست سقف کانال قیمتی، اولین سطح مقاومتی که با آن روبرو هستیم محدوده 0.62 دلار می‌باشد. با این تفاسیر اگر قصد خرید ریپل به جهت سرمایه گذاری بلند مدت یا HOLD را دارید سعی کنید در محدوده 0.4850 خرید خود را انجام دهید چرا که یکی از مهم‌ترین پله‌های ورود می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال ریپل در تایم فریم 30m

 

تحلیل تکنیکال ریپل در تایم فریم 30m

اگر دنبال نوسان گرفتن از ریپل هستید در حال حاضر می‌توانید با نسبت مناسبی از ریسک به ریوارد این کار را انجام دهید. محدوده مقاومت 0.5060 دلار به خوبی عمل کرده و موجب برگشت قیمت ریپل شده است. برای پوزیشن short می‌توانید از همین ناحیه به عنوان حد ضرر معامله خود استفاده کنید. اولین پله برای حد سود نیز محدوده 0.4895 می‌باشد که در صورت مشاهده روند پرقدرت نزولی می‌توانید همچنان معامله خود را برای رسیدن به پله‌های پایین‌تر قیمت باز بگذارید.

 

تایم فریم 30m

 

جمع بندی

در مجموع می‌توان ریپل را یک رمزارز با ریسک پایین توصیف کرد که معمولا حرکتی سایدوی دارد و هر از گاهی با رشدهای مقطعی و انفجاری همراه است. اگر میخواهید ریسک سبد سرمایه گذاری خود را پایین بیاورید و در زمان ریزش بازار بیشتر در امان باشید XRP گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اگر هم به ترید روزانه علاقه دارید به دلیل وجود سقف و کف های متعدد در قیمت ریپل به سادگی میتوانید با تحلیل تکنیکال XRP سودهای مناسبی از این ارز کسب کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها