هکرها از توییتر رپر معروف آمریکایی برای کلاهبرداری سواستفاده کردند!

به گزارش cryptonews.com رپرمعروف، 50 سنت، با استفاده از حساب X خود برای تبلیغ یک میم کوین تقلبی مبتنی بر بلاکچین سولانا، قربانی یک حادثه هک شده است. هکر از روند مرسوم سواستفاده از افراد مشهور در راه اندازی میم کوین‌های خود استفاده کرد و بسیاری را به این باور رساند که 50 Cent واقعا یک توکن سولانا جدید به نام GUNIT را تأیید می‌کند که از طریق Pump.fun راه اندازی شده است.

توییت‌های تبلیغاتی هکر مفصل بودند و ضمن اشاره به برندهای تحت مالکیت این رپر به پروژه‌های رمزنگاری مرتبط با افراد مشهور نیز اشاره داشتند. از جمله ادعای ایجاد توکن رسمی دونالد ترامپ سولانا توسط مارتین ترکلی و تبلیغ توکن DADDY توسط اندرو تیت. در یکی از توییت‌ها حتی یک میم با تصویر 50 سنت وجود داشت که به اکوسیستم سولانا اشاره داشت.

 

افزایش 8000 درصدی قیمت توکن GUNIT

 

افزایش 8000 درصدی قیمت توکن GUNIT

در حالی که برخی از کاربران نسبت به پست‌ها مشکوک بودند، برخی دیگر در ابتدا مطمئن نبودند که آیا این پست‌ها تایید واقعی هستند یا خیر. با این حال، میلیون ها دلار در GUNIT در عرض چند دقیقه پس از ایجاد توییت‌ها سرمایه گذاری شد و حجم معاملات آن را به 18.6 میلیون دلار رساند. ارزش توکن به میزان خیره کننده 8000 درصد افزایش یافت اما بعد از بین رفتن نقدینگی به سرعت سقوط کرد.

50 سنت در حساب اینستاگرام خود تأیید کرد که X و وب سایت او هک شده‌اند و پست ها معتبر نیستند و طرح GUNIT به سرعت از بین رفت. X حساب خود را قفل کرد و همه توییت‌ها را غیرقابل دسترسی کرد. با آشکار شدن حقیقت، ارزش GUNIT به کاهش ادامه داد، اما همچنان ارزش بازار تقریبا 70000 دلار را با خریدهای جدید حفظ می‌کند.

 

هکر با 300 میلیون دلار پول بازار را ترک کرد

 

هکر با 300 میلیون دلار پول بازار را ترک کرد

50 سنت در آپدیت اینستاگرام خود مدعی شد که هکر با 300 میلیون دلار پول بازار را ترک کرده است. با این حال، منابع اطلاعاتی متعدد نشان دادند که ارزش بازار GUNIT در طول جهش کوتاه آن کمتر از این مقدار بوده چرا که میزان نقدینگی این توکن کمتر از عرضه اسمی آن بوده است.

حادثه مربوط به 50 سنت یک مورد خاص در مورد سواستفاده از افراد مشهور در ضرب توکن‌های تقلبی نیست. اوایل این ماه، کشتی گیر هالک هوگان، هک مشابهی را تجربه کرد. جایی که حساب توییتر او برای تبلیغ یک توکن HULK استفاده شد که در یک روز 82 میلیون دلار حجم معاملات ایجاد کرد. در حال حاضر کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال در پلتفرم X رشد کرده‌اند، به طوری که تحلیلگران بخش قابل توجهی از کلاهبرداری‌های رمزنگاری را به کلاهبرداران این پلتفرم نسبت می‌دهند.

Scam sniffer، یک شرکت ضد کلاهبرداری وب 3 حاضر در X، تجزیه و تحلیلی انجام داد که نشان داد هر ماه نزدیک به 50 میلیون دلار به دلیل جعل هویت حساب در X.com از دست می‌رود. در حالی که این مشکلات قبل از دخالت ایلان ماسک در این پلتفرم وجود داشت، حالا صحبت در مورد سرویس تأیید پولی بحث‌برانگیز ایلان ماسک بیشتر شده است چرا که ممکن است آسیب‌پذیری مداوم عموم مردم در برابر کلاهبرداری‌های جعل هویت را افزایش دهد. این سرویس به هر کسی که گوشی هوشمند دارد اجازه می‌دهد تا ثبت نام کند و تأییدیه را دریافت کند و به طور بالقوه به چالش‌هایی که در تشخیص حساب‌های واقعی از حساب های تقلبی وجود دارد می‌افزاید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها