تحلیل تکنیکال کاردانو ADA؛ تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال کاردانو با نماد ADA برای بسیاری از فعالین بازار ارزدیجیتال حائز اهمیت بالایی می‌باشد. محبوبیت این رمزارز مختص به ایران نبوده و به دلیل فعالیت‌های بنیادین و توسعه‌ای مورد توجه علاقه‌مندان به بازار کریپتو قرار گرفته است. به دلیل رشد قیمتی بسیار خوب در سال‌های گذشته، ADA به عنوان یکی از رمزارزهای اصلی در سبد سرمایه‌گذاران شناخته می‌شد. هنوز هم اگر از دنبال کنندگان اخبار ارزدیجیتال باشید روزانه اخبار مثبت و روند رو به رشد کاردانو از لحاظ فاندامنتال را مشاهده خواهید کرد. اما امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال کاردانو همراه شما هستیم تا شرایط قیمتی این توکن را مشخص کرده و وضعیت فعلی ADA از دید تکنیکال را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال کاردانو کمک خواهد کرد با شناسایی محدوده‌های مهم قیمت که شامل مقاومت‌ها و حمایت‌ها هستند تصمیم‌گیری بهتری جهت خرید یا فروش این توکن داشته باشید. در حال حاضر ada مارکت کپ حدودا 16 میلیارد دلاری دارد و در رتبه 10 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

 

روند قیمت کاردانو چگونه است؟

با شناسایی روند قیمت کاردانو وضعیت حرکتی این توکن روشن‌تر می‌شود و دید بهتری نسبت به احساسات فعالین بازار خواهیم داشت. شناسایی روند کلی قیمت سبب خواهد شد که از اتخاذ تصمیم اشتباه تا حد ممکن دوری کنید. برای مثال شناسایی صحیح روند قیمت به کمک تحلیل تکنیکال باعث می‌شود از فروش یک توکن در میانه روند صعودی خودداری کنید و تا حد ممکن بهره لازم را از بازار بگیرید. جهت اینکه روند قیمت کاردانو را مشخص کنیم تحلیل تکنیکال را در تایم فریم چهار ساعته 4h انجام می‌دهیم و این کار را به کمک نمودار سایت tradingview پیش می‌بریم.

 

روند قیمت کاردانو چگونه است؟

 

کاردانو طی روزهای اخیر و هم‌زمان با افت شدید بازار ارزهای دیجیتال از کانال معروف سایدوی خود خارج شد و به سمت پایین حرکت کرد تا اینکه به حمایت مهم 0.32 دلار رسید. حمایت قیمت در این ناحیه و همچنین بهبود وضعیت کلی بازار کریپتو سبب شد قیمت ada محدوده مهم 0.42 دلار را به سمت بالا بشکند و ضمن گذر از این مقاومت به کانال قبلی بازگردد. در حال حاضر به نظر می‌رسد cardano در حال تکمیل پولبک به ناحیه 0.42 دلار می‌باشد. چرا که کمی از خط EMA20 خود فاصله گرفته و اندیکاتور rsi هم نزدیک به محدوده اشباع می‌باشد. تکمیل موفقیت‌آمیز این پولبک سبب خوشنودی گاوهای بازار خواهد شد چرا که نوید رشد قیمت تا محدوده 0.5 دلار را خواهد داد.

پس از رسیدن کاردانو به 0.5 دلار باید منتظر واکنش قیمت به این ناحیه باشیم. اما در سناریویی دیگر که احتمال وقوع کمتری دارد در صورتی که پولبک موفقیت‌آمیز نباشد و کاردانو 0.42 دلار را از دست بدهد می‌توانیم انتظار ریزش قیمت تا 0.35 دلار را هم داشته باشیم.

 

شرایط کاردانو برای نوسان گیری

ترید روزانه یا نوسان‌گیری یکی از فعالیت‌های جذاب برای افراد در بازار ارزدیجیتال می‌باشد. این افراد می‌توانند به صورت دو طرفه (استفاده از موقعیت‌های خرید و فروش) از بازار بهره ببرند. البته این کار ریسک بالایی دارد و به افرادی که تجربه و تسلط کافی به تحلیل تکنیکال و معامله در بازار را ندارند توصیه نمی‌گردد. به جهت اینکه شرایط کاردانو برای نوسان گیری را مشخص کنیم بهتر است به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم سی دقیقه 30m برویم تا بیشتر در معرض نوسانات قرار بگیریم.

 

شرایط کاردانو برای نوسان گیری

 

با مشاهده این تایم فریم مشخص می‌شود ADA در محدوده مقاومتی 0.45‌ دلار تشکیل سقف دو قلو داده و با تثبیت پایین‌تر از خط EMA20 تمایل بیشتری به اصلاح قیمت دارد. با توجه به شرایط فعلی احتمال موفقیت در پوزیشن‌های فروش بالاتر بوده و اولین محدوده حمایتی برای کاردانو که می‌تواند به عنوان حد سود در نظر گرفته شود 0.42 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید اگر قیمت کاردانو بتواند از مقاومت 0.45 دلار عبور کند شرایط تغییر کرده و احتمال موفقیت پوزیشن‌های خرید بالا می‌رود.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال کاردانو برای بسیاری از افراد شناخته شده و مساعد به نظر می‌رسد. با این حال برای خرید این ارز باید به تحلیل تکنیکال cardano هم توجه کافی داشته باشید چرا که فراز و فرود قیمت یک جزء جدایی ناپذیر از بازار هستند. بدون توجه به تحلیل تکنیکال امکان دارد در دام این نوسانات قیمتی گرفتار شوید و سرمایه خود را با ضرر مواجه کنید. در حال حاضر کاردانو شرایط نسبتا مساعدی برای خرید با دید بلند مدت دارد و در صورتی که پولبک قیمت در ناحیه ذکر شده در تحلیل تکنیکال با موفقیت تکمیل گردد فرصت مناسبی برای یک پله ورود فراهم می‌آید. با این حال باید از تصمیمات شتاب‌زده پرهیز کنید و با توجه به قدرت ریسک و استراتژي شخصی خود اقدام به خرید یا فروش کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها