تحلیل تکنیکال گراف GRT؛ تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۳

ارزدیجیتال گراف بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است اما بر خلاف بسیاری از توکن‌های دیگر که بر این بلاکچین ساخته می‌شوند وظیفه افزایش سرعت تراکنش‌ها یا پایین آوردن کارمزد را ندارد. گراف که با نماد GRT‌ شناخته می‌شود وظیفه‌ای متفاوت و جالب دارد. شبکه گراف با شاخص‌گذاری و دسته‌بندی اطلاعات دنیای بلاکچین کمک می‌کند این اطلاعات به سرعت در دسترس قرار بگیرند. به زبان ساده‌تر شبکه گراف مانند گوگل عمل می‌کند و یک موتور جست و جوی بلاکچینی است.

این ویژگی جذاب فاندامنتالی باعث شده افراد زیادی برای خرید و سرمایه‌گذاری در این توکن مشتاق شوند. اما بدون توجه به تحلیل تکنیکال این کار می‌تواند دارای ریسک باشد. بررسی تحلیل تکنیکال باعث می‌شود که کمتر در دام فراز و فرودهای بازار گرفتار شوید و بیشترین بهره را از خرید و فروش خود ببرید. امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال گراف در کنار شما هستیم تا شرایط قیمتی این توکن را مشخص کنیم. تحلیل تکنیکال گراف کمک خواهد کرد تا یک دارایی باارزش را در زمان مناسب معامله کنید.

در حال حاضر مارکت کپ GRT حدود 2 میلیارد دلار می‌باشد و در رتبه 50 ارزهای دیجیتال جای گرفته است.

 

روند قیمت گراف GRT

در تحلیل تکنیکال به منظور اینکه دید بهتری نسبت به حرکت قیمت داشته باشیم سعی می‌کنیم در ابتدا روند کلی قیمت را مشخص کنیم. برای تعیین روند قیمت گراف بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 4h جلو ببریم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، تحلیل تکنیکال با ثبات‌تری هم ارائه دهیم. توصیه می‌کنیم چنانچه قصد خرید توکن GRT با دید بلندمدت (HOLD) را دارید حتما این بخش از تحلیل که مربوط به تعیین قیمت گراف هست را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید. برای پیشبرد تحلیل نیز از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت گراف GRT

 

با مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم چهار ساعته مشخص می‌شود که این رمزارز در یک کانال نزولی قیمت قرار داشته و طی این ریزش حمایت استاتیک و مهم 0.22 دلار را هم از دست داده است. البته نکته امیدوار کننده اینجاست که هم‌زمان با قدرت گرفت بیت کوین، توکن گراف هم واکنش خوبی به سطح حمایتی 0.15 دلار نشان داده و با رشد قیمت همراه بوده است.

در حال حاضر قیمت گراف در مجاورت دو مقاومت داینامیک (سقف کانال نزولی) و استاتیک (سطح 0.22 دلار) قرار دارد. چنانچه GRT موفق شود از این ناحیه عبور کند وارد فاز صعودی خواهد شد و رالی جذابی را تجربه می‌کند چرا که تا محدوده 0.32 دلار هیچ مقاومت مهمی در مسیر خود ندارد. اما در صورت عدم توانایی عبور از این مقاومت‌ها همچنان در کانال نزولی باقی‌مانده و به سمت سطوح پایین‌تر می‌رود. تثبیت قیمت پایین‌تر از سطح 0.2 دلار روند نزولی را تایید خواهد کرد.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

جذابیت ترید روزانه یا نوسان‌گیری باعث شده که بسیاری از افراد به این بخش از بازار علاقه‌مند شوند و به صورت دوطرفه از بازار بهره ببرند. دو طرفه بودن بازار به این معناست که علاوه بر فرصت خرید از موقعیت‌های فروش هم می‌توانید کسب سود کنید. البته ترید کردن در کنار جذابیت از ریسک بالایی هم برخوردار است و به افرادی که دانش و تجربه کافی ندارند توصیه نمی‌شود. جهت تعیین شرایط گراف برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم سی دقیقه (30m) می‌رویم تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنیم.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

 

شرایط گراف در این تایم فریم برای پوزیشن لانگ پرریسک بوده و با توجه به شکل‌گیری کندل‌ها و کراس شدن خط EMA20 به نظر می‌ٰسد تمایل به اصلاح رو به پایین قیمت بیشتر باشد. ضمن اینکه اندیکاتور rsi هم سیگنالی مبنی بر صعود صادر نکرده است. اولین محدوده حمایتی که می‌توان آن را پله اول حد سود در پوزیشن sell در نظر داشت 0.20 دلار خواهد بود. بدیهی است در صورت تثبیت قیمت گراف بالای محدوده 0.22 دلار شرایط تغییر کرده و شانس موقعیت‌های خرید افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتالی گراف جذاب و آینده‌دار به نظر می‌رسد اما این امر دلیل محکمی نخواهد بود که بدون توجه به تحلیل تکنیکال اقدام به خرید این توکن کنید. در حال حاضر روند قیمتی GRT همچنان نزولی است و موفق نشده از این کانال خارج شود. اگر قصد خرید گراف دارید بهتر است منتظر شکسته شدن این کانال نزولی و تثبیت قیمت بالاتر از‌ آن باشید یا اینکه با رسیدن قیمت به کف کانال یک پله ورود داشته باشید. ضمنا ترید روزانه گراف در شرایط فعلی به دلیل داشتن حد سود و ضررهای کوچک عایدی فراوانی نمی‌تواند به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها