تحلیل تکنیکال کازماس ATOM؛ تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

هرگاه تصمیم به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها داشته باشید دو عامل مهم را در نظر خواهید گرفت. نخست توجه به تحلیل فاندامنتال و سپس بررسی تحلیل تکنیکال.امروز رمزارز مورد بررسی ما از لحاظ فاندامنتال شرایط مناسبی دارد به طوریکه از شناخته شده‌ترین و خاص‌ترین شبکه‌های بلاکچین می‌باشد. ارز دیجیتال اتم که مربوط به شبکه کازماس (cosmos) است و این شبکه به عنوان اینترنت دنیای بلاکچین شناخته می‌شود.

جالب است بدانید تا قبل از پدید آمدن کازماس، بلاکچین‌ها با یکدیگر ارتباط نداشتند و چراغ خاموش پیش می‌رفتند. همین موضوع نشان از اهمیت فاندامنتال این پروژه دارد. اما اتم نیز مانند هر دارایی دیگری می‌تواند دچار فراز و فرودهای قیمتی شود و روندهای نزولی یا صعودی به خود بگیرد. تصمیم‌گیری اشتباه و برخلاف این روندها می‌تواند باعث نابودی سرمایه افراد شود.

امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتم همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند کلی قیمت مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت اتم تقریبا ثابت بوده و با حجم سرمایه 1.78 میلیارد دلار رتبه 43 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

 

تحلیل تکنیکال کازماس ATOM در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال اتم در تایم فریم روزانه سبب می‌شود بتوانیم روند کلی قیمت را شناسایی کنیم. این کار باعث می‌شود از سنتیمنت بازار و احساسات بازیگران اصلی آگاه شویم. سرمایه‌گذاری بدون توجه به روند اصلی قیمت کاری پرریسک بوده و به راحتی می‌تواند سود کسب شده و یا اصل سرمایه شما را از بین ببرد. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال اتم از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

تحلیل تکنیکال کازماس ATOM در تایم فریم روزانه (1D)

 

قیمت اتم طی ماه‌های گذشته در یک کانال مستطیل شکل با سقف و کف 16 و 6 دلاری در نوسان بوده و بین این بازه حرکتی سایدوی داشت. به عبارتی خبری از روندهای مطلقا صعودی یا نزولی وجود نداشت. اما در 2 هفته گذشته هم‌زمان با افت بیت کوین شاهد مونتوم قوی ریزشی در قیمت اتم بودیم به نحوی که کندل‌های قیمتی بالاخره از کانال خارج شدند و به پایین‌تر از 6 دلار رسیدند.

به عنوان یک قاعده کلی در تحلیل تکنیکال، خروج قیمت در هر سمتی از کانال‌های مستطیل شکل سبب ایجاد یک روند قیمتی در همان جهت می‌شود. برای مثال با خارج شدن اتم از سمت پایین کانال احتمال آغاز رالی نزولی در قیمت زیاد است.

در اینجا چند عامل وجود دارد که به ادامه روند ریزشی دامن می‌زنند. نخست شکل‌گیری و تثبیت کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 می‌باشد. مورد بعدی ورود اندیکاتور RSI به بازه منفی است که بیانگر افزایش قدرت فروشندگان در بازار می‌باشد. مهم‌ترین مورد نیز تکمیل پولبک اتم به سطح شکسته شده 6 دلار و جمع‌آوری نقدینگی از این ناحیه می‌باشد. در صورت ادامه این روند مهم‌ترین حمایت‌های پیش رو برای اتم نواحی 4 و 2 دلار خواهند بود.

توجه داشته باشید این تحلیل تا زمانی که اتم به بالای 6 دلار نرسیده اعتبار خواهد داشت و در غیر این صورت تحلیل fail خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال کازماس ATOM در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

فعالیت افراد در بازار مالی صرفا با دیدگاه بلند مدت نیست و هستند کسانی که به صورت روزانه ترید و نوسان‌گیری می‌کنند. این افراد سعی دارند به کمک ویژگی‌های مهم بازار مانند معامله اهرم دار و امکان معامله در دو جهت خرید و فروش سود خود را به صورت روزانه برداشت کنند. البته که انجام این کار ریسک بالایی دارد و بدون دانش و تجربه کافی باید از انجام آن پرهیز کرد.

 

تحلیل تکنیکال کازماس ATOM در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

معمولا شکسته شدن سطوح مهم قیمت سبب می‌شود فرصت مناسبی برای نوسان‌گیری پدید آید اما در حال حاضر قیمت اتم پس از طی روندی ریزشی در یک محدوده مهم محصور شده است. اتم بین 4.4 و 4.8 دلار قرار دارد و عبور از هرکدام از این نواحی سبب فعال شدن پوزیشن‌های معاملاتی می‌شود.

چنانچه اتم 4.8 دلار را به سمت بالا کراس کند فرصت خوبی برای پوزیشن‌های buy پدید می‌آید و اولین محدوده مقاومت و حد سود هم ناحیه 5.1 دلار خواهد بود. اما در صورتی که اتم به پایین‌تر از 4.4 دلار برسد موقعیت‌های sell شانس بیشتری خواهند داشت و اولین محدوده حد سود هم 4 دلار خواهد بود.

 

سخن آخر

بررسی قیمتی اتم نشان می‌دهد که هرچقدر هم یک رمزارز از لحاظ فاندامنتال قوی باشد باز هم نمی‌توانید بدون توجه به تحلیل تکنیکال در هر زمانی اقدام به خرید کند. در حال حاضر روند قیمت اتم نزولی است و نشانه‌هایی قوی مبنی بر تغییر روند در آن دیده نمی‌شود. بنابراین اگر قصد خرید اتم دارید بهتر است فعلا دست نگه داشته و منتظر واکنش مثبت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها