پولکادات ارزی با پتانسیل رشد 3 برابری

یکی از تحلیلگران پرطرفدار بازار ارزهای دیجیتال گفت، عرضه در گردش پولکادات شرایط ویژه ای دارد و کمی افزایش تقاضا برای آن می تواند قیمت آن را تا سه برابر سطوح فعلی برساند. به گزارش کریپتو گلوب، کانال یوتیوبی مشهور کوین بیورو (coin bureau) که در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال و تفسیر رویداد های بازار فعالیت می کند، پیش بینی کرد که پولکادات می تواند در سال 2022 عملکرد خوبی داشته باشد و سرمایه گذاران را شگفت زده کند. 

پولکادات یک پروتکل شبکه ای است که اجازه می دهد سرمایه گذاران نه تنها توکن بلکه دیتاهای خود را میان بلاک چین های مختلف منتقل کنند. یعنی پولکادات یک محیط کاربردی چند زنجیره ای واقعی دارد و می تواند در آن کارهایی مثل ثبت اطلاعات و محاسبات میان زنجیره ای را انجام داد. پولکادات می تواند این اطلاعات را بین بلاک چین عمومی، باز و بدون نیاز به مجوز و حتی نمونه های خصوصی با مجوز منتقل کند.

با این ویژگی ها می توانیم اپلیکیشن هایی را طراحی کنیم که دیتاهای مجاز را از یک بلاک چین خصوصی دریافت و از آن در یک بلاک چین عمومی استفاده کنند. به عنوان مثال؛ می توان زنجیره ای از سوابق و نمرات تحصیلی دانش آموزان یک مدرسه را که یک بلاک چین خصوصی محسوب می شود، به یک قرارداد هوشمند موجود در یک بلاک چین عمومی که مخصوص “تایید سوابق تحصیلی” طراحی شده است، فرستاد.

 

پولکادات چیست؟

در پاسخ به سوال پولکادات چیست؟ می توان پاسخ های مختلفی را مطرح کرد. پولکادات شبکه ای از بلاک چین های ناهمگون به اسم پاراچین ها و پاراترید ها (زنجیره موازی) را به هم وصل می کند. این زنجیره ها به ریلی چین پولکادات متصل و با استفاده از آن ایمن می شوند. علاوه بر آن، این زنجیره ها می توانند از طریق پل های میان زنجیره ای به شبکه های خارجی وصل شوند.

طبق گزارش های بایننس آکادمی در توضیح پاراچین ها و ریلی چین:

“در اکوسیستم پولکادات پاراچین (بلاک چین موازی) یک بلاک چین منحصربه‌‌ فرد است و زنجیره اصلی آن ریلی چین نام دارد. نکته مهم این است که پاراچین‌ ها و ریلی چین می‌ توانند به‌ راحتی اطلاعات را در هر زمانی مبادله کنند. پارا‌چین‌ ها مثل شارد های منحصربه‌ فرد اتریوم 2.0 هستند.

در ادامه این توضیحات:

“هر توسعه‌ دهنده، شرکت یا فردی می‌ تواند پاراچین سفارشی خود را از طریق ساب استریت (Substrate) پردازش کند. ساب استریت چارچوبی برای ایجاد ارزهای دیجیتال و سیستم‌ های غیرمتمرکز است. زمانی که زنجیره سفارشی به شبکه پولکادات وصل می‌ شود، می‌ تواند با دیگر پاراچین‌ های درون شبکه تعامل داشته باشد.”

 

پیش بینی آینده پولکادات

 

پیش بینی آینده پولکادات 

تحلیلگر سرشناسی به  نام گای (Guy) در ویدیوی کوین بیورو گفت؛ پولکادات امسال می تواند به یکی از برترین ارزهای دیجیتال سال 2022 تبدیل شود. گای توضیح داد که پولکادات در سال 2021 نتوانست به قیمت هدف مورد انتظار اکثر تحلیلگران برسد. درحالی که امسال می تواند روند صعودی خوبی داشته باشد. علی رغم افت قیمت 50 درصدی پولکادات نسبت به اکتبر 2021، به روزرسانی ها و پیشرفت های این ارز، رشد آن راتضمین می کند. گای می گوید:

“علاوه بر بیت کوین و اتریوم، پولکادات محبوب‌ ترین ارز دیجیتال صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری نهادی محسوب می‌ شود. علاوه‌ بر این، محبوبیت این ارز دیجیتال بسیار بیشتر از دیگر آلت کوین های بازار است. از طرفی دیگر، سرمایه‌ گذاران نهادی ارزهای دیجیتال از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) سرمایه خود را مخصوصا از بازار آلت کوین‌ هایی مثل پولکادات خارج کردند. البته چنین اتفاقاتی زیاد رخ می‌ دهد.”

 

پیش بینی قیمت رمزارز DOT در سال 2022

گای توضیح داد که از ماه نوامبر (آبان) قیمت تمام ارزهای دیجیتال کاهش داشت. این امر باعث شد که سرمایه گذاران سرمایه خود را از بازار آلت کوین ها خارج و وارد بازار بیت کوین کنند. با این حال، او در این ویدیو گفت که در هفته های اخیر سرمایه گذاران نهادی کمی به بازار علاقه مند شدند. این کاهش علاقه مندی باعث شد تحریک های کوچکی در قیمت ها رخ دهد.

گای تاکید کرد که عرضه در گردش پولکادات بسیار محدود شد و از اکتبر 2021 (مهر) تنها 50 میلیون واحد جدید ورودی در بازار داشت. او توضیح داد که مقداری از واحدهای این ارز دیجیتال در مزایده های آنی پاراچین های پولکادات قفل و 52 درصد از عرضه در گردش آن را هم سهام گذاری کردند. در نتیجه 50 میلیون واحد جدید چندان زیاد نیست و در مقایسه با واحد های سهام گذاری شده و قفل شده به نظر کم می رسد. گای گفت؛ کمی افزایش تقاضا می تواند قیمت پولکادات را به سه برابر سطوح فعلی برساند.

گای می گوید:

“اگر تقاضا برای خرید پولکادات افزایش یابد، این ارز دیجیتال دوباره به اوج قبلی خود، یعنی 52 دلار برمی‌ گردد و احتمالا به اوج جدیدی در محدوده ۶۰ تا ۷۰ دلار خواهد رسید.”

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمشید
جمشید
2 سال قبل

من این ارز رو توی بیت ایمن معامله میکنم خوبه👌🏽👌🏽

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  جمشید

👌👌