ربات آربیتراژ چیست و بهترین ربات های آربیتراژ ارز دیجیتال کدامند؟

آربیتراژ (Arbitrage) به‌معنی خرید و فروش دارایی‌ها با هدف کسب سود از اختلاف قیمت آن‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف است. در بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های معاملاتی خیلی خوبی برای آربیتراژ مهیاست. از یک سو صدها ارز دیجیتال قابل اعتماد در بازار کریپتو وجود دارند. از طرفی دیگر هم تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال معتبر در این بازار فعالیت می‌کنند.

به‌همین دلیل آربیتراژ کردن ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش معاملاتی برای کسب سود در بازار کریپتو مورد توجه قرار می‌گیرد. البته اجرای این استراتژی به‌صورت دستی کار بسیار سخت و زمان‌بری است. برهمین اساس می‌توانید از ربات آربیتراژ برای این کار کمک بگیرید. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ربات آربیتراژ و موارد زیر بپردازیم.

  1. ربات آربیتراژ چیست؟
  2. ربات آربیتراژ چگونه کار می‌کند؟
  3. سودآوری ربات تریدر آربیتراژ چقدر است؟
  4. چگونه ربات آربیتراژ معتبر را شناسایی کنیم؟
  5. بهترین ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

 

ربات آربیتراژ چیست؟

 

ربات آربیتراژ چیست؟

ربات آربیتراژ یک پلتفرم خودکار است که با هدف اجرای استراتژی معاملاتی آربیتراژ برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده است. برهمین اساس شما می‌توانید به‌کمک این ربات‌ها به‌صورت خودکار و در سریع‌ترین زمان ممکن، اختلاف قیمت بین ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف را شناسایی کنید. معمولا امکان تعریف استراتژی‌های معاملاتی شخصی در ربات‌های آربیتراژ وجود دارد. پس از آن این ابزارها به‌صورت خودکار، معاملات خرید و فروش رمز ارزها را در صرافی‌های مختلف انجام می‌دهند.

 

ربات آربیتراژ چگونه کار می‌کند؟

 

ربات آربیتراژ چگونه کار می‌ کند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، یک ربات آربیتراژ ارزهای دیجیتال، اجازه پیاده کردن استراتژی معاملاتی شخصی را به کاربران می‌دهد. برهمین اساس شما می‌توانید نوع ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مورد نظر خود را برای رصد کردن و انجام معاملات مختلف تعیین کنید. حتی می‌توانید حداقل اختلاف قیمت بین قیمت رمز ارزها در صرافی‌های مختلف برای اجرای معاملات آربیتراژ توسط ربات را نیز تعیین کنید.

پس از آن این ربات است که در هر ساعت از شبانه‌روز، قیمت رمز ارزها را در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف رصد می‌کند تا در صورت تحقق یافتن شرایط معاملاتی مورد نظر شما، خرید و فروش را در کسری از ثانیه انجام دهد. برای این منظور کمترین و بیشترین قیمت یک ارز دیجیتال را در صرافی‌های مختلف به‌صورت لحظه‌ای شناسایی می‌کند. سپس ارز دیجیتال را از یک اکسچنج معاملاتی با ارزان‌ترین قیمت خریداری کرده و در اکسچنجی دیگر با گران‌ترین قیمت به‌فروش می‌رساند.

 

سودآوری ربات تریدر آربیتراژ چقدر است؟

 

سود آوری ربات تریدر آربیتراژ چقدر است؟

نوع استراتژی معاملاتی آربیتراژ به‌گونه‌ای است که در مقایسه با ترید کردن، ریسک کمتری دارد. البته باید توجه داشته باشید که به‌هیچ عنوان سودآوری شما در استفاده از ربات آربیتراژ تضمین شده نیست. معاملات این ربات‌ها معمولا در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و به‌همین دلیل سود خرید و فروش خیلی سریع به‌دست می‌آید. از طرفی باید توجه داشته باشید فرصت‌های آربیتراژ همیشه در اختیار شما قرار ندارند. گاهی اوقات ممکن است تا چندین روز امکان معامله برای شما فراهم نشود.

موضوع مهمی که لازم است در اینجا بررسی کنیم، میزان سودآوری ربات آربیتراژ اتوماتیک ارز دیجیتال است. توصیه می‌کنیم تحت هیچ شرایطی فریب تبلیغات سودهای تضمین شده سنگین با استفاده از این ربات‌ها را نخورید. واقعیت این است که اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال بین پلتفرم‌های مختلف در یک زمان انقدر زیاد نیست که سودهای هنگفتی از آن به‌دست بیاید. در عین حال باید نرخ کارمزد معاملات صرافی‌ها و انتقال ارزهای دیجیتال بین شبکه‌های بلاک‌چین مختلف را هم از سود به‌دست آمده کم کنید.

شاید در بهترین حالت، یک ربات تریدر آربیتراژ در طول یک روز کمتر از 1 درصد سود را برای شما به‌ارمغان بیاورد. البته هر چه سرمایه بیشتری به معاملات آربیتراژ اختصاص دهید، فرصت خرید و فروش بیشتر و کسب سود بالاتر برای شما فراهم می‌شود. اما لازم است که با واقع‌بین به سودآوری معامله با ربات‌های آربیتراژ نگاه کنید.

 

چگونه ربات آربیتراژ معتبر را شناسایی کنیم؟

 

چگونه ربات آربیتراژ معتبر را شناسایی کنیم؟

متاسفانه به‌هر جایی از بازار کریپتو که نگاه کنید، رد پای کلاهبرداری را خواهید دید. پیدا کردن یک ربات آربیتراژ معتبر اصلا کار ساده‌ای نیست. در همین سال‌ها چندین پلتفرم داخلی و خارجی که مدعی انجام معاملات آربیتراژ بودند، کلاهبرداری از آب درآمدند. به‌عنوان مثال می‌توان به ربات آربیتراژ پامپ سیگنال (Pumpsignal) اشاره کرد که برای کاربران ایرانی نیز کاربرد داشت. در ابتدای فعالیت این ربات همه چیز به‌خوبی جلو رفت؛ اما خیلی زود مشخص شد که پامپ سیگنال یک طرح پانزی است و هدفی جز کلاهبرداری از کاربران ندارد.

برای ارزیابی اعتبار یک ربات آربیتراژ ارز دیجیتال حتما موارد زیر را به‌دقت بررسی کنید:‌

  • مدت زمان فعالیت و تعداد کاربران آن را بررسی کنید.
  • نظرات کاربران درباره ربات آربیتراژ را در فضای مجازی مرور کنید.
  • تنها به ربات‌هایی اعتماد کنید که ارزهای دیجیتال معتبر را در فهرست معاملات خود قرار می‌دهند.
  • یک ربات تریدر آربیتراژ ایده‌آل با صرافی‌های معتبر و بزرگ کار می‌کند.
  • تنها از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که هویت گردانندگان آن‌ها مشخص باشد.
  • به‌هیچ‌جه سرمایه خود را در اختیار ربات‌ها با وعده سود تضمینی و درصد بالا قرار ندهید.
  • تنها با ربات‌هایی کار کنید که اجازه برداشت وجه در هر لحظه از شبانه‌روز را بدون معطلی به‌شما می‌دهند.
  • اگر ربات‌ها روی موضوع شبکه‌سازی و زیرمجموعه‌گیری بیش از حد تاکید دارند، احتمالا کلاهبرداری پانزی هستند.
  • یک ربات معتبر آربیتراژ، سود هر معامله را در لحظه به حساب کاربران واریز می‌کند.
  • تنها با ربات‌هایی کار کنید که واریز سود را با ارزهای معتبر (تتر، دلار یا ریال) انجام می‌دهند.
  • ربات تریدر آربیتراژ باید به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس شما باشد.

 

بهترین ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

 

بهترین ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین ربات آربیتراژ اصلا ساده نیست. در حال حاضر چند مجموعه ایرانی در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ اما واقعیت این است که اطلاعات چندان قابل اعتمادی درباره آن‌ها در دسترس نیست. در عین حال تعدادی ربات تریدر آربیتراژ معروف خارجی در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارند که کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. برهمین اساس در جدول زیر می‌توانید اسامی بهترین ربات‌های آربیتراژ ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

 

نام ربات آربیتراژ قیمت اشتراک

ربات PixelPlex

99 دلار در ماه
ربات Botsfolio

رایگان

(دریافت سود از معاملات)

ربات CoinRule

39.99 دلار ماه
ربات Cryptohopper 39.99 دلار ماه

 

کلام پایانی

دشواری بسیار زیاد اجرای استراتژی آربیتراژ در بازار ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که بازار استفاده از ربات‌های فعال در این حوزه بسیار داغ باشد. البته نباید چشم بسته به هر ربات آربیتراژ ارز دیجیتال اعتماد کنید. در این سال‌ها کم نبودند هموطنانی که سرمایه خود را با اعتماد کردن بی‌جا به پلتفرم‌های غیر معتبر از دست داده‌اند. حتما نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم را در نظر بگیرید تا با مشکل روبه‌رو نشوید. آیا شما نیز تجربه کار کردن با این ربات‌ها را دارید؟ به‌نظر شما بهترین ربات آربیتراژ کدام است؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها