روش های تبدیل Bep20 به Erc20 چگونه است؟

در بازار ارزهای دیجیتال زمانی که شما بخواهید رمز ارزی را به کیف پول یا صرافی مورد نظر خود انتقال دهید باید دقت کنید که شبکه‌های مبدا و مقصد برای انقال یکسان باشد. اما گاه با مشکل روبرو می‌شوید و شبکه مورد نظر شما را مقصد پشتیبانی نمی‌کند برهمین اساس به دنبال راهی برای تبدیل شبکه‌ها به یکدیگر هستید. یکی از مشکلات عمده کاربران در این بین تبدیل Bep20 به Erc20 می‌باشد. البته در بسیاری از سایت‌های اینترنتی که آموزش تبدیل BEP20 به ERC20 داده شده، ابزارهایی را معرفی کرده‌اند که هیچ کدام در دسترس کاربران ایرانی نیستند.

برهمین اساس برای تبدیل توکن‌ها از یک بلاک‌چین به شبکه دیگر باید به‌سراغ پل‌های بلاک‌چین بروید. به طور مثال Binance Bridge یکی از معروف‌ترین ابزارهای تبدیل توکن در بلاک چین‌های مختلف است؛ اما کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند. در مقابل یک ابزار غیرمتمرکز زیر مجموعه این سایت وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص تبدیل BEP20 به ERC20 و موارد زیر بپردازیم

  1. دلایل تبدیل BEP20 به ERC20
  2. بهترین ابزار برای تبدیل BEP20 به ERC20
  3. راهنمای تبدیل BEP20 به ERC20
  4.  متصل کردن ولت به سایت Celer cBridge
  5. انتخاب توکن برای تبدیل BEP20 به ERC20

 

دلایل تبدیل BEP20 به ERC20

 

دلایل تبدیل BEP20 به ERC20

BEP20 استاندارد مربوط به‌توکن‌هایی است که در شبکه بایننس اسمارت چین راه‌اندازی می‌شوند. همچنین ERC-20 نیز استاندارد توکن‌های شبکه اتریوم است. گاهی اوقات ممکن است که نیاز به تبدیل BEP20 به ERC20 یا بالعکس پیدا کنید. دلایل مختلفی برای این منظور می‌توان برشمرد. مقیاس‌پذیری بیشتر بایننس اسمارت چین باعث می‌شود تا تراکنش‌ها سریع‌تر پردازش شوند و همچنین کارمزد آن‌ها در مقایسه با اتریوم کمتر باشد. به‌همین دلیل خیلی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از این شبکه برای تراکنش‌های خود استفاده کنند تا کارمزد کمتری بپردازند.

علاوه بر آن تجربه نشان داده است که امنیت شبکه اتریوم در مقایسه بایننس اسمارت چین بالاتر است. تعداد بیشتر نودهای اعتبارسنجی فعال در شبکه اتریوم، دلیل اصلی این موضوع است. دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز یکی دیگر از دلایل تبدیل توکن‌های BEP20 به ERC20 است. همچنین بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز در بستر اتریوم راه‌اندازی شده‌اند. به‌همین دلیل برای دسترسی به این دو شبکه و انجام تراکنش‌ها داخل آن‌ها نیاز به توکن‌های ERC20 خواهید داشت.

 

بهترین ابزار برای تبدیل BEP20 به ERC20

 

بهترین ابزار برای تبدیل BEP20 به ERC20

محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها باعث شده تا بسیاری از پلتفرم‌های کریپتوکارنسی همچون Binance به کاربران ایرانی خدمات ارائه نکنند. اشاره کردیم که Binance Bridge پرکاربردترین راه‌حل کراس چین (Cross Chain) در بازار رمز ارزها است که با استفاده از آن می‌توانید توکن‌ها را در بستر بلاک‌چین‌های مختلف جابه‌جا کنید. برای استفاده از این سایت نیاز به احراز هویت در بایننس دارید که متاسفانه این امکان برای کاربران ایرانی فراهم نشده است.

در عوض بایننس یک راه حل کراس چین غیرمتمرکز با نام Celer cBridge دارد که می‌توانید به‌راحتی از آن برای تبدیل BEP20 به ERC20 یا بالعکس استفاده کنید. قبل از هر چیز باید دقت داشته باشید که تنها امکان تبدیل توکن‌هایی وجود دارد که بر روی بستر  دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین طراحی شده‌اند و توسط هر دو بلاک‌چین پشتیبانی شوند.

 

راهنمای تبدیل BEP20 به ERC20

 

راهنمای تبدیل BEP20 به ERC20

اکنون که با دلایل و بهترین ابزار برای تبدیل BEP20 به ERC20 آشنا شدید ما در این بخش قصد داریم به آموزش نحوه تبدیل BEP20 به ERC20 نیز بپردازیم. با توجه به این که Celer cBridge یک پل بلاک‌چین غیرمتمرکز است، برای تبدیل توکن‌ها باید ابتدا کیف پول خود را به آن‌ متصل کنید. چند گزینه در بین ولت‌های مورد تایید این سایت وجود دارند که از آن جمله می‌توان به متامسک و تراست ولت اشاره کرد. برهمین اساس ما در این آموزش قصد داریم از نحوه تبدیل BEP20 به ERC20 در کیف پول متامسک استفاده کنیم که مراحل این آموزش عبارت‌اند از:

 

 متصل کردن ولت به سایت Celer cBridge

 

 متصل کردن ولت به سایت Celer cBridge

ابتدا وارد سایت Celer cBridge شوید و Transfer را انتخاب کنید. سپس نوبت به متصل کردن ولت به پل بلاک‌چین Celer cBridge برای تبدیل توکن می‌رسد. در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید. پنجره‌ای در صفحه باز می‌شود که فهرست کیف پول‌های تحت پشتیبانی سایت Celer cBridge در آن به نمایش در می‌آید. متامسک (Metamask) را انتخاب کنید. در ادامه صفحه اختصاصی ولت متامسک باز می‌شود. با وارد کردن رمز عبور و تایید درخواست اتصال، کیف پول متامسک شما به این پلاک‌چین متصل می‌شود. از این پس کیف پول متامسک شما به Celer cBridge متصل شده و می‌توانید عملیات تبدیل توکن را انجام دهید.

 

انتخاب توکن برای تبدیل BEP20 به ERC20

 

انتخاب توکن برای تبدیل BEP20 به ERC20

با متصل شدن کیف پول خود به این بلاک‌چین می‌توانید دارایی موجود در ولت متامسک را برای تبدیل استفاده کنید. برای این منظور باید اطلاعات مربوط به تبدیل توکن را تکمیل کنید. در بخش From ابتدا شبکه بلاک‌چین مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به‌اینکه قصد تبدیل از BEP20 دارید، باید شبکه بایننس اسمارت چین (BNB Chain) را انتخاب کنید. سپس به‌سراغ انتخاب توکن مورد نظر برای تبدیل بروید. در اینجا ما فلوکی اینو با نماد معاملاتی FLOKI را انتخاب می‌کنیم که یکی از میم‌کوین‌های محبوب بازار رمز ارزها است.

سپس در کادر Send باید مقدار فلوکی اینو مورد نظر برای تبدیل را وارد کنید. حتما مراحل فوق را باید برای توکن مقصد نیز تکرار کنید. در بخش To ابتدا شبکه بلاک‌چین مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به‌اینکه قصد تبدیل به ERC20 دارید، باید شبکه اتریوم را انتخاب کنید. با انجام این کار به‌صورت خودکار پل بلاک‌چین مقدار فلوکی اینو که در شبکه اتریوم به شما تعلق می‌گیرد را نشان می‌دهد. دقت داشته باشید که مبلغ کارمزد برای تبدیل کسر می‌شود. بعد از تکمیل اطلاعات، کافیست گزینه Transfer را انتخاب کنید.

سپس عملیات تبدیل BEP20 به ERC20 آغاز می‌شود. بسته ترافیک شبکه‌های بلاک‌چین، پردازش تراکنش مورد نظر شما ممکن است کمی به‌طول بینجامد. پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات تبدیل توکن، موجودی فلوکی اینو BEP20 در ولت شما کسر شده و در عوض موجودی فلوکی اینو ERC20 شارژ می‌شود. برهمین اساس شما می‌توانید به‌راحتی عکس این فرآیند را نیز تکرار کنید.

 

کلام پایانی

در این مطلب نحوه تبدیل اتریوم BEP20 به ERC20 را بررسی کردیم. بار دیگر لازم است که تاکید کرد که راه‌های زیادی برای این منظور پیش روی کاربران بازار کریپتو قرار دارند؛ اما متاسفانه محدودیت‌های موجود باعث می‌شوند تا بسیاری از این پلتفرم‌ها خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار ندهند. بر همین اساس راه حل کراس چین Celer cBridge که از قضا توسط بایننس راه‌اندازی شده، بهترین پل بلاک‌چین برای تبدیل توکن‌ها در اختیار کاربران ایرانی بازار رمزارزها است. البته اگر شما راه دیگری برای تبدیل اتریوم BEP20 به ERC20 می‌شناسید، حتما با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها