بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال 2023

اگر به تازگی قصد ورود به حوزه کریپتوکارنسی را دارید بهتر است بدانید بازار ارز دیجیتال همواره در حال به‌روز رسانی و پیشرفت می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع باید اطلاعات خود را در دنیای ارز دیجیتال به‌روز رسانی کنید و برای انجام معاملات به دنبال یک صرافی ایمن باشید. پس از انتخاب صرافی مطمئن شما می‌توانید رمز ارزهایی که خریداری می‌کنید را در همان صرافی نگهداری کنید.

اما بهترین و  امن‌ترین راه برای نگهداری دارایی خود انتقال به کیف پول های ارز دیجیتال است. البته برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال باید دقت کنید که از رمز ارز مورد نظر شما پشتیبانی کند. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال 2023 آشنا کنیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. معرفی کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری
  2. آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال اندروید 
  3. بهترین کیف پول ارز دیجیتال IOS
  4. معرفی کیف پول های ارز دیجیتال ویندوز 
  5. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری
  6. آشنایی با امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

 

معرفی کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

 

معرفی کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

بهتر است بدانید که کیف پول های ارز دیجیتال به دو دسته نرم افزاری (کیف پول گرم) و سخت افزاری (کیف پول سرد) تقسیم می‌شود. کیف پول های نرم افزاری، والت‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید با هزینه بسیار کم یا به صورت رایگان آن‌ها را دانلود کرده و بر روی دسکتاپ یا موبایل خود راه اندازی کنید.

کیف پول نرم افزاری در سال‌های اخیر در میان عموم سرمایه‌گذاران محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و برای کاربرانی که به تازگی قصد شروع معاملات خود را دارند بسیار کار آمد است. زیرا دسترسی و کار با کیف پول های گرم بسیار راحت‌تر از کار با کیف پول های سخت افزاری می‌باشد. اما نکته قابل ذکر این است که کیف پول های نرم افزاری در کنار مزایای بسیاری زیادی که دارند از معایب بسیاری نیز برخوردارند که عبارت‌اند از:

  1. امنیت پایین کیف پول نرم افزاری
  2. هک و کلاهبرداری
  3. کارمزد بالا کیف پول های نرم افزاری
  4. خطر نفوذ ویروس به سیستمی که کیف پول بر روی آن نصب می‌شود
  5. خطر دزدیده شدن دستگاهی که کیف پول بر روی آن قرار دارد
  6. به‌روزرسانی دائم کیف پول های گرم

اکنون که با کیف پول نرم افزاری و مزایا، معایب آن آشنا شدید ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و کیف پول های موبایلی آشنا کنیم.

 

آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال اندروید

 

 

آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال اندروید

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم به دلیل دسترسی و رابط کاربری آسان، کیف پول های نرم افزاری در میان فعالان  ارز دیجیتال محبوبیت بسیاری پیدا کردند. برهمین اساس روز افزون تعداد این پلتفرم‌ها رو به افزایش است، بسیاری از آن‌ها بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS یا ویندوز قابل نصب هستند. بهترین کیف پول های موبایلی که بر روی سیستم عامل های اندروید قابل نصب هستند عبارت‌اند از:

 

کیف پول موبایلی کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال می‌باشد که از سال 2019 شروع به کار کرده است. این پلتفرم خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. یکی از خدمات متنوع این پلتفرم، کیف پول موبایلی ارز دیجیتال کوین بیس می‌باشد، با استفاده از کیف پول کوین بیس کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری و NFT خود را درون آن‌ها ذخیره کنند.

 

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول های ارز دیجیتال تراست ولت یکی از والت‌های شناخته شده در میان کاربران می‌باشد زیرا این کیف پول به شکلی طراحی شده‌است که هم سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و هم افراد مبتدی و تازه کار می‌توانند از آن استفاده کنند. کیف پول ارز دیجیتال موبایلی تراست ولت در ابتدا تنها از رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کرد که بر روی بستر ERC20 و ERC223 قرار داشتند.

اما با گذر زمان این والت پیشرفت‌های زیادی داشت و این روزها از رمز ارزهای بسیاری همچون مسک نتورک پشتیبانی می کند. البته نکته قابل ذکر این است که کیف پول های ارز دیجیتال تراست ولت نه تنها بر روی سیستم عامل‌های اندروید قابل نصب است بلکه می‌توان این کیف پول را بر روی سیستم عامل IOS نیز نصب کرد.

 

کیف پول موبایل متامسک (MetaMask)

یکی دیگر از کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال که بر روی سیستم عامل اندروید قابل نصب می‌باشد کیف پول متامسک است. این والت که از سال ۲۰۲۰ توسط شرکت نرم افزاری ConsenSys راه‌اندازی شده است می‌تواند از چندین شبکه مختلف پشتیبانی کند. همچنین کیف پول های ارز دیجیتال متامسک از هزاران رمز ارزی که بر روی بستر اتریوم (ERC20) قرار دارند پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را درون آن‌ها نگهداری کنند.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال IOS

 

بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال IOS

اکنون که با کیف پول ارز دیجیتال اندروید آشنا شدید بهتر است با بهترین کیف پول های نرم افزاری که بر روی سیستم عامل IOS قابل نصب هستند نیز آشنا شوید و اطلاعاتی در خصوص آن داشته‌باشید. کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزاری که بر روی سیستم عامل IOS نصب می‌شوند عبارت‌اند از:

 

کیف پول موبایلی اکسدوس (Exodus)

کیف پول اکسدوس در سال ۲۰۱۶ توسط جی پی ریچاردسون و دانیل کاستانولی راه‌اندازی شد. این والت، یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری می‌باشد که بر روی سیستم عامل IOS قابل نصب است و در سال‌های اخیر به دلیل دسترسی و رابط کاربری آسان توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند. همچنین کیف پول نرم افزاری اکسدوس در گذشته تعداد کمی از رمز ارزها را  پشتیبانی می کرد اما این روزها شما می‌توانید رمز ارزهای متفاوتی را در این والت نگهداری کنید.

 

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی یکی دیگر از کیف پول های ارز دیجیتال می‌باشد که می‌توان آن را بر روی IOS نصب کرد. همچنین این کیف پول از تعداد بسیار زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌کند و کاربرانی که با تعداد زیادی کوین و توکن متفاوت معامله می‌کنند به راحتی می‌توانند دارایی ‌های خود را درون این کیف پول نگهداری کنند.

 

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال ویندوز

 

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال ویندوز

نکته قابل توجه که باید به آن اشاره کرد این است که کیف پول ‌های نرم افزاری یا گرم تنها بر روی تلفن همراه قابل نصب نیستند. بلکه در چند سال اخیر، کیف پول های ارز دیجیتال بسیار زیادی ساخته شده‌است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را بر روی دسکتاپ خود نصب کنید و رمز ارزهای خود را درون آن‌ها نگهداری کنید. البته همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم والت‌های نرم افزاری از مزایا و معایب بسیار زیادی برخوردار است که پیش از نصب آن‌ها باید به این نکات دقت کنید بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ویندوز شامل:

  • کیف پول الکتروم Electrum
  • کیف پول گواردا (Guarda Wallet)
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)
  • کیف پول جکس (jaxx)

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

عده زیادی از کاربران زمانی که به دنبال یک والت مشخص برای نگهداری دارایی‌های خود در طولانی مدت می‌گیردند فاکتورهایی را در ذهن خود در نظر دارند. گاهی این فاکتورها می‌تواند سهولت و راحتی کیف پول های ارز دیجیتال، یا رابط کاربری آسان و امنیت بسیار بالای آن‌ها باشد. برهمین اساس اگر شما نیز به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن و امن برای نگهداری رمز ارزهای خود می‌گردید بهتر است به سراغ کیف پول های سخت افزاری بروید.

کیف پول سخت افزاری یا کیف پول های سرد برخلاف والت‌های نرم افزاری به صورت آفلاین به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بسیاری از این کیف پول ها به صورت فلش مموری می‌باشند و از خطر هک و سرقت دارایی در امان هستند. همچنین تا زمانی که هکر به صورت فیزیکی به کیف پول و کلید خصوصی شما دسترسی نداشته‌باشد، دارایی‌های شما در امان هستند.

البته نکته قابل ذکر این است که در کنار مزایای بسیار زیاد کیف پول سخت افزاری معایبی نیز به چشم می‌خورد. به طور مثال قیمت کیف پول های سخت افزاری نسبت به والت‌های گرم بیشتر می‌باشد و رابط کاربری پیچیده‌تری دارند. البته ما قصد داریم شما رو با بهترین کیف پول سخت افزاری آشنا کنیم.

 

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) در سال 2019 توسط شرکت بزرگ لجر وارد بازار شد. این والت یکی از کیف پول های ارز دیحیتال سخت افزاری می باشد که این روزها از بیش از 550 5.500 کوین همچون کامپاند و توکن‌های غیر مثلی (NFT) پشتیبانی می‌کند. نکته قابل ذکر در خصوص این کیف پول این است که کیف پول لجر نانو ایکس قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد که شما با استفاده از این ویژگی می توانید از طریق بلوتوث به کیف پول خود متصل شوید

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یکی دیگر از مهم ترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری، کیف پول لجر نانو اس می‌باشد. این کیف پول از تعداد بسیار زیادی توکن متفاوت پشتیبانی می‌کند و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از سیستم عامل‌های اندروید، IOS و ویندوز از آن استفاده کنید. همچنین این کیف پول نسبت به سایر والت‌های سخت افزاری رابط کاربری آسان‌تری دارد.

کیف پول ترزرو (Trezor)

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های امن در بازار ارز دیجیتال می‌باشد که می‌تواند از بسیاری از رمز ارزها پشتیبانی کند. البته چندین نسخه متفاوت از کیف پول ترزور همچون ترزور وان (Trezor One) و ترزور تی (Model T) وارد بازار شده‌است. کیف پول ترزور تی از روش‌های جدید رمزنگاری برای نگهداری کاربران استفاده می‌کند. اما این کیف پول نسبت به سایر کیف پول های سخت افزاری قیمت بالاتری دارد.

 

آشنایی با امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

اکنون که با مفهوم کلی کیف پول های ارز دیجیتال و انواع آن آشنا شدید بهتر است بدانید برای انتخاب یک کیف پول امن چه فاکتورهایی لازم است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب کیف پول های ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد امنیت بالای کیف پول، رابط کاربری و دسترسی آسان، امنیت کلید خصوصی آن کیف پول می‌باشد. برهمین اساس کیف پول های سخت افزاری با اینکه رابط کاربری سخت تری نسبت به کیف پول های نرم افزاری دارند اما این گونه کیف پول ها به راحتی می‌توانند امنیت دارایی شما را تضمین کنند و با خیال آسوده می‌توانید دارایی‌های خود را در این نوع والت‌ها نگهداری کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها