معرفی ارز دیجیتال کامپاند (COMP)

تا کنون بسیاری از ما به وام نیاز پیدا کرده ایم و در پی وام‌های ناچیز از این بانک به آن بانک دویده ایم. ظهور تکنولوژی بلاک چین و پروژه‌های وام‌دهی یا لندینگ (Lending) غیرمتمرکز، فرایند طاقت‌فرسای وام‌دهی را برای ما به مراتب راحت‌تر کرده است. اکنون می‌توانیم به صورت آنلاین و بدون نیاز به ضامن، در لحظه وام بگیریم و با سختی‌های وام گرفتن سنتی خداحافظی کنیم. ارز دیجیتال کامپاند و پروتکل وام‌دهی مربوط به آن، به ما این امکان را می‌دهند که به شکلی نوین سرمایه مورد نیاز خود را وام بگیریم. در این مقاله با ارز دیجیتال کامپاند و نکات ضروری درباره وام گرفتن و سرمایه‌گذاری در آن آشنا می‌شویم.

  1. ارز دیجیتال کامپاند (COMP) چیست؟
  2. تاریخچه پروتکل کامپاند
  3. ویژگی‌های کامپاند
  4. قیمت ارز دیجیتال کامپاند
  5. خرید ارز دیجیتال کامپاند
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند

 

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

 

ارز دیجیتال کامپاند (COMP) چیست؟

ارز دیجیتال کامپاند یکی از توکن‌های حوزه دیفای است که برای گرفتن وام‌های غیرمتمرکز در پروتکل کامپاند از آن استفاده می‌شود. نماد این ارز دیجیتال COMP است. کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال یا گرفتن وام‌های ساده و بی‌دردسر را دارند، می‌توانند با استفاده از این توکن به مقصود خود برسند. ارز دیجیتال کامپاند یک توکن ERC-20 است که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. البته امکان استفاده از آن در بلاک چین های دیگر از جمله بایننس اسمارت چین (BSC)، آوالانچ (Avalanche)، نیر پروتکل (Near)، سولانا (Solana) و… نیز وجود دارد. از این رو، ارز دیجیتال کامپاند یک توکن پرکاربرد در فضای بلاک چین است که علاوه بر سرمایه‌گذاری استفاده‌های دیگری هم از آن می‌شود.

استفاده ارز دیجیتال کامپاند در فضای بلاک چین، تقریبا مشابه توکن آوه است. آوه هم یک توکن اتریومی ERC-20 می‌باشد که از آن در پروتکل وام‌دهی آوه استفاده می‌شود. در مقاله چگونه از شبکه آوه وام بگیریم؟ می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره این ارز دیجیتال و نحوه وام گرفتن در پروتکل آوه به دست آورید.

 

توکن COMP

 

تاریخچه پروتکل کامپاند

ساخت پلتفرم کامپاند به سال 2017 برمی‌گردد و این پروتکل یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک چین اتریوم به شمار می‌رود. سازندگان کامپاند Robert Leshner و Geoffrey Hayes هستند که در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری آن فعالیت می‌کنند. این پروژه بیش از این‌که اهداف تبلیغاتی داشته باشد، سعی کرده که با ارائه خدمات درجه یک، به بهبود بهره‌وری بلاک چین کمک کند. این ادعا با استناد به سهم 50+ درصدی مهندسین از کل تیم کامپاند اثبات می‌شود. از طرفی کامپاند در طول دوران فعالیت 6 ساله خود، همواره به عنوان یک پروژه کارآمد معرفی شده است و جایگاه خوبی در بازار داشته است.

بالاترین قیمت تاریخی یا ATH کامپاند در تاریخ 12 می 2021 (2 سال پیش) در نقطه 911.20$ ثبت شده است. پایین‌ترین قیمت تاریخی یا ATL ارز دیجیتال کامپاند نیز مربوط به تاریخ 10 جون 2023 (2 ماه پیش) می‌باشد. در این تاریخ، قیمت کامپاند به 25.55$ رسید که پایین‌ترین قیمت ثبت شده برای توکن COMP به شمار می‌رود.

 

کامپاند

 

ویژگی‌های کامپاند

ارز دیجیتال کامپاند و پروتکل وام‌دهی آن ویژگی‌های جالب توجهی دارند که باعث استقبال سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی می‌شوند. در شبکه کامپاند، می‌توانید به استخرهای وام‌دهی و وام‌گیری بپیوندید تا بتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در واقع کامپاند از استخرهای نقدینگی در جهت تامین هزینه‌های لازم برای وام‌دهی و وام‌گیری استفاده می‌کند. پلتفرم کامپاند دارایی سپرده‌گذاری شده کاربران خود را به cToken تبدیل می‌کند تا ارزش سرمایه آن‌ها در استخر را نشان دهد. کاربران می‌توانند از این cTokenها که توکن‌های ERC-20 هستند، برای وام‌دهی و وام‌گیری خود استفاده کنند و هر زمان که بخواهند آن‌ها را به شبکه برگردانند تا اصل سرمایه خود را پس بگیرند.

به این ترتیب می‌توانیم بگوییم که پروتکل کامپاند و ارز دیجیتال کامپاند برای ایجاد امکان وام‌دهی، نیاز به ضامن و عملیات‌های پیچیده ندارند. با این حال، مقداری توکن را برای تامین نقدینگی شبکه خود و در قالب وثیقه به امانت نگه می‌دارند و در زمان تسویه‌حساب، آن‌ها را پس می‌دهند. ویژگی‌های کامپاند به همین موارد ختم نمی‌شود و برخی دیگر از آن‌ها در فهرست زیر قابل رویت اند:

  • ارز دیجیتال کامپاند توکن حاکمیتی پروتکل وام‌دهی Compound است.
  • کامپاند از نظر ارزش کل قفل شده یا TVL در رتبه سوم بازار دیفای قرار دارد.
  • وام‌دهی و وام‌گیری در پروتکل کامپاند به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه انجام می‌شود.
  • برای دریافت وام در کامپاند نیازی به ضامن و تاییدیه‌های اداری و دولتی نیست.
  • عملکرد کامپاند مشابه بانک‌ها است؛ با این تفاوت که مدیریت و کنترل مرکزی در آن وجود ندارد.

 

قیمت ارز دیجیتال کامپاند

 

قیمت ارز دیجیتال کامپاند

ارز دیجیتال عرضه محدودی دارد و تنها 10,000,000 توکن از آن وجود دارد. همین عرضه محدود باعث شده که این ارز دیجیتال قیمت بالایی پیدا کند. همانطور که گفتیم، بالاترین قیمت کامپاند 911.20$ و پایین‌ترین قیمت آن 25.55$ بوده است. این توکن در حال حاضر 71.90$ قیمت دارد و هنوز هم در دسته توکن‌های گران‌قیمت بازار قرار می‌گیرد. ارزش فعلی کامپاند، حدود 92.1% کمتر از بالاترین قیمت آن و 181.94% بیشتر از کمترین قیمت آن می‌باشد. با توجه به این آمار و ارقام، حتی اگر قیمت کامپاند 10 برابر هم بشود همچنان فاصله زیادی با سقف قیمت تاریخی آن دارد.

ارزش بازار کامپاند در حال حاضر 559,921,440$ است. بر این اساس، کامپاند از نظر ارزش بازار در رتبه 71 بازار کریپتو قرار می‌گیرد. حجم معاملات این توکن در 24 ساعت اخیر نیز 1,306,539 توکن COMP بوده است که ارزشی معادل 93,886,109$ دارد. از این حیث، ارزش دیجیتال کامپاند در رتبه 28 بازار قرار می‌گیرد.

البته این اطلاعات قیمتی و آماری متغیر هستند و بهتر است که به صورت به‌روز بررسی شوند. سایت کوین مارکت کپ منبع معتبری برای بررسی این آمار و ارقام می‌باشد.

 

خرید ارز دیجیتال کامپاند

 

خرید ارز دیجیتال کامپاند

حالا کامپاند را بهتر می‌شناسید و می‌توانید با دید بهتری روی آن سرمایه‌گذاری کنید. اکنون می‌دانید که علاوه بر سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال کامپاند، امکان دریافت وام و کسب درآمد با وام‌دهی را هم دارید. بنابراین می‌توانید در مسائل مختلفی از کامپاند استفاده کنید و به سود برسید. خرید کامپاند نیز کاری ساده است که در عرض چند دقیقه و پس از ثبت نام و احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود. باید دقت کنید که صرافی ارز دیجیتال مدنظر شما از این توکن پشتیبانی کند. بایننس، کوین بیس، کراکن، کوکوین و بیتفینکس از مطرح‌ترین صرافی‌هایی هستند که از کامپاند پشتیبانی می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز قصد دارد که خرید کامپاند را برای کاربران ایرانی آسان‌تر‌، سریع‌تر و امن‌تر کند. به همین خاطر، این ارز دیجیتال را به زودی به لیست ارزهای خود اضافه می‌کند تا امکان خرید مطمئن و بی‌دردسر آن برای کاربران ایرانی فراهم شود. از این رو شما می‌توانید با عضویت در صرافی بیت ایمن و واریز مبلغ مورد نظر جهت خرید کامپاند، مقدمات سرمایه‌گذاری خود را فراهم کنید.

 

بهترین کیف پول های کامپاند

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند

برای ذخیره ارز دیجیتال کامپاند، چندین کیف پول ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توانید با تهیه یکی از آن‌ها، بستر مناسب برای ذخیره کامپاند را فراهم کنید. در فهرست زیر، نام برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند را به شما می‌گوییم تا بتوانید با تحقیق درباره آن‌ها، گزینه مناسب خود را بیابید:

  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیپ کی (KeepKey)
  • ترزور (Trezor)
  • مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • میست ولت (Mist Wallet)
  • متامسک (MetaMask)
  • کوینومی (Coinomi)

این‌ها برخی از بهترین کیف پول های دیجیتالی برای ذخیره ارز دیجیتال کامپاند هستند. با تهیه هر کدام از این کیف پول‌ها، می‌توانید توکن‌های COMP خریداری شده را به امن‌ترین شکل ممکن نزد خود نگه دارید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها