جهش قیمتی بیت کوین تا مرز 27000 دلار

مدت زمان زیادی است که جامعه کریپتوکارنسی شرایط نا به سامانی را متحمل شده است و رمز ارزها رشد زیادی نداشتند. اما این روزها تریدرها و تحلیلگران همواره در انتظار جهش قیمتی بیت کوین و سایر رمز ارزها می باشند و امید دارند تا دنیای کریپتو کارنسی بتواند شروعی دوباره برای خود رقم بزند. اما چند روز پیش خبری مبنی بر افزایش شاخص هزینه های مصرف شخصی یا همان PCE در کشور آمریکا و پایداری تورم منتشر شد. انتشار این خبر باعث شد تمام انتظارات و امید سرمایه گذاران و تحلیلگران در خصوص جهش قیمتی بیت کوین و رشد دوباره رمز ارزها از بین برود.

البته همانطور که در این سال ها شاهد آن بودیم دنیای ارزهای دیجیتال همواره به صورت کامل قابل پیش بینی نمی باشد. برهمین اساس روز گذشته به صورت ناگهانی یک جهش قیمتی برای بیت کوین به ارمغان آمد. جهش قیمتی بیت کوین به صورتی بود که این رمز ارز برای مدتی زمان کوتاهی به مرز 27 هزار دلار نیز رسید و اکنون توانسته است که سطح 27000 دلار را پس بگیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به دلایل اصلی جهش قیمتی بیت کوین در روز گذشته بپردازیم.

 

جهش قیمتی بیت کوین

 

جهش قیمتی بیت کوین به خاطر چه بود؟

طبق داده های سایت کوین تلگراف شاخص هزینه های مصرف شخصی یا همان PCE برای اولین بار از اکتبر 2022 افزایش داشت و قبل از آن زمان، شاهد افزایش این شاخص نبودبم. اکنون پس از ریزش بیت کوین و اعلام افزایش شاخص PCE، به صورت غیر منتظره ای قیمت BTC افزایش یافت. البته پس از جهش قیمتی بیت کوین عده زیادی از فعالان حوزه کریپتوکارنسی متعجب شدند و دلیل افزایش قیمت بیت کوین را افزایش شاخص هزینه های مصرف شخصی می دانند. اما در حالت عادی افزایش این شاخص نه تنها باعث جهش قیمتی بیت کوین نمی شود بلکه تاثیرات منفی بر روی دارایی هایی همچون رمز ارزها می گذارد.

زیرا افزایش شاخص هزینه های مصرف شخصی نشان دهنده این است که تورم پایدار می باشد و ممکن است برای کنترل تورم به سیاست های پولی انقباظی بیشتری نیاز باشد. کوییسی لتر (Kobeissi Letter) که یکی از مراجع تحلیل اقتصادی می باشد در این خصوص اطلاعیه ای نوشت. او اعلام کرد، افزایش شاخص هزینه شخصی نشانگر یک شکست بزرگ برای فدرال رزرو در مبارزه با تورم می باشد. کوییسی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که انتظارات عمومی برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو با در نظر گرفتن افزایش PCE در حال تغییر است. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینم که اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو تچه تاثیری بر روی قیمت بیت کوین می گذارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها