قابلیت های جدید بایننس اسمارت چین

در این مدت بایننس تغییرات زیادی داشت که یکی از آن ها تغییر نام شبکه بایننس اسمارت چین به BNB Chain است. این تغییرات با تغییر نام بایننس اسمارت چین آغاز شد و همچنان ادامه دارد. جالب است بدانید تازه ترین قابلیت اضافه شده به بایننس اسمارت چین، پیشرفت در ویژگی اجرای موازی است. طبق گزارش Bein Crypto عملکرد اجرای موازی بایننس اسمارت چین همچون ماشین مجازی اتریوم یا همان EVM است. این ویژگی جدید بایننس اسمارت چین برای بهبود عملکرد نودها و بهبود عملکرد شبکه با اجرای همزمان تراکنش ها به وجود آمده است.

اجرای موازی پروژه ای است که توسعه دهندگان بایننس اسمارت چین از اواخر سال 2021 بر روی آن کار کردند و تا به امروز نیز کار این پروژه ادامه دارد. 

 

شباهت اجرای موازی با EVM

به دلیل پیچیدگی های فنی عملیات اجرای موازی بر روی ماشین مجازی اتریوم، مراحل پیاده سازی این پروژه در چند فاز مختلف برنامه ریزی شده است. در گذشته نیز رقابتی میان بایننس اسمارت چین و اتریوم بود که در مقاله برنامه های بایننس برای رقابت با اتریوم به آن پرداخته ایم. NodeReal که یکی از توسعه دهندگان اصلی EVM است در روز 31 ژانویه اعلام کرد که کدهای نسخه دوم Parallel EVM در پلتفرم گیت هاب منتشر شد. فاز اول این پروژه شامل پایه گذاری بنیان ها، طراحی معماری و گردش کار بود، که در ماه می سال 2022 اجرا شد.

فاز دوم آن نسخه ای با عملکرد بهبود یافته بود که در ماه نوامبر همان سال اجرا شد. البته شایان ذکر است که فاز سوم و چهارم نیز هم اکنون در حال راه اندازی هستند و به زودی اجرا می شوند. NodeReal در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که با اجرای موازی، هزینه کل فرآیند تشکیل بلوک که شامل اجرا، تایید و ثبت می شود بین 20 تا 50 درصد کاهش پیدا می کند. در پی این پیشرفت های بایننس اسمارت چین بهتر است بدانید که شاخص های بایننس اسمارت چین نیز در بازارهای نزولی که اتفاق افتاد ثابت ماند و کاهش چشمگیری نداشت.

 

پیشرفت های بایننس اسمارت چین

 

پیشرفت های بایننس اسمارت چین چه تاثیراتی داشت؟ 

این پیشرفت های بایننس اسمارت چین تاثیراتی زیادی داشت. طبق داده های سایت Bsc Scan، تعداد تراکنش های روزانه شبکه بایننس اسمارت چین، 3.28 میلیون است که این مقدار بیش از سه برابر شبکه لایه اول اتریوم است. بهتر است بدانید از ابتدای سال میلادی تا به امروز، تعداد تراکنش های شبکه بایننس اسمارت چین 45 درصد رشد کرد. حتی تعداد انتقال روزانه توکن بایننس اسمارت چین در روز 31 ژانویه به مرز 6 میلیون رسید. البته این مقدار از ابتدای ماه ژانویه دو برابر شد اما نوامبر 2021 روند نزولی در پیش گرفت.

بایننس اسمارت چین در این مدت تغییرات زیادی داشت حتی تعداد آدرس های منحصر به فرد زنجیره هوشمند باننس اسمارت چین رکورد جدیدی ثبت کرد و به 247 میلیون رسید. تعداد حساب های فعال روزانه باننس اسمارت چین هم تقریبا ۹۷۴.۱۸۷ است که همان مقداری است که در اواسط سال 2022 بود. طبق گزارش های Bsc Scan روزانه 756 قرارداد هوشمند جدید در این سایت تایید می شود که تقریبا این مقدار با ERC 741 رقابت می کند.

در میان این تغییرات، نهنگ ها هم بیکار نبودند و چند انتقال بزرگ توسط آن ها در شبکه باییننس اسمارت چین صورت گرفت. طبق عملکرد نهنگ ها یک تراکنش ۸۰۰۰۰۰ بایننس کوین است که بالغ بر 251 میلیون دلار ارزش دارد که از صرافی بایننس به حسابی نامشخص منتقل شد. البته باید در نظر داشت بایینس اسمارت چین در این بازار صعودی که اخیرا اتفاق افتاد موفق شد، میزان ارزش رشد قیمت کوین خود را حفظ کند.

البته در این مدت بایننس نیز همچون ارزهای دیگر افت قیمتی داشت اما با این حال عملکرد بهتری نسبت به ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم از خود نشان داد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها