هش ریت بیت کوین 31% افزایش یافت

به گزارش کوین تلگراف هش ریت شبکه بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 31.69% افزایش یافت و از 188.4 اگزاهش بر ثانیه به 248.11 اگزاهش بر ثانیه افزایش یافت. این میزان بالاترین رکورد در تاریخ شبکه بیت کوین است. ثبت رکورد 248.11 اگزاهش بر ثانیه (EH/S) در 12 فوریه سال 2022 (23 بهمن 1400) اتفاق افتاد. این اتفاق بسیار سریع و بی سابقه بود.

به گزارش کوین تلگراف نرخ Hash Rate شبکه بیت کوین طی یک سال گذشته حدود 54.33% افزایش یافت. از سوی دیگر اطلاعات وبسایت coinwars نشان می دهد که هش ریت شبکه تا سطح 262.45 EH/S نیز صعود کرده است. مطابق گزارش های این وب سایت نرخ هش فعلی شبکه حدود 216.43 EH/S است.

برای آشنایی کامل و صفر تا صد با بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، می توانید به مقاله بیت کوین چیست؟ مراجعه کنید. در این مقاله به فورک های این ارز، هاوینگ، استخراج، قیمت و کیف پول های بیت کوین می پردازیم.

 

اهمیت هش ریت بیت کوین

 

اهمیت هش ریت بیت کوین

هش‌ ریت شبکه بیت‌ کوین نماینده قدرت محاسباتی کل ابزارهای فعال در استخراج بیت کوین است . هش ریت با امنیت بلاک چین بیت‌ کوین ارتباط مستقیم دارد. افزایش Hash Rate، بازدارندگی شبکه را در برابر کسانی که بخواهند به شبکه حمله کنند و تراکنش‌ های تقلبی در بلاک‌ ها ثبت کنند، بیشتر می‌ کند. 

این تحولات برای شبکه بیت‌ کوین اهمیت زیادی دارد چرا که سال گذشته با ممنوعیت استخراج بیت کوین از سوی دولت چین، که تا ژوئن سال 2022 (خرداد 1400) 34.25% از کل هش‌ ریت شبکه بیت‌ کوین را میزبانی می‌ کرد؛ نرخ هش افت شدیدی داشت و نگرانی‌ هایی را در مورد امنیت شبکه Bitcoin ایجاد کرد.

اکنون به نظر می‌ رسد که استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین جای خود را در سایر کشورها پیدا کردند و این موضوع به بازیابی هش‌ ریت شبکه منجر شد.

نکته جالب توجه افزایش چشمگیر سهم قزاقستان (از همسایگان چین) و ایالات متحده در Hash rate بیت‌ کوین پس از مهاجرت ماینرها از چین است. اکنون ایالات متحده با تأمین 35.4% از هش ریت شبکه در صدر لیست کشورها از نظر استخراج بیت‌ کوین قرار دارد.

تاثیر هش ریت بیت کوین روی قیمت آن

زمانی که هش ریت بیت کوین پایین می‌ آید، می‌ توان متوجه شد که ماینرها شبکه را ترک کردند. بر اساس تاریخچه قیمت بیت کوین، ماینرها سرمایه‌ گذارانی مقاوم هستند و برای اینکه دست از کار بکشند یا کاپیتولاسیون ماینرها رخ دهد حتما باید اخباری  منفی در بازار پخش شده باشد. با این حال استخراج بیت کوین صنعتی بی‌ رحمانه است. در این مسیر سخت و طاقت‌ فرسا و به‌ خصوص بعد از هاوینگ بیت کوین تنها کارآمدترین شرکت‌ های ماینینگ دوام می‌ آوردند. تمایل این صنعت به جذب رقابت در کنار سادگی و زیبایی پروتکل بیت کوین، به ما روشی برای پیش‌ بینی کف قیمت ارائه می‌ دهد. هش ریت بیت کوین می‌ تواند معیار مفید برای پیش‌ بینی و بررسی کف قیمت BTC و نقطه ورود برای خرید باشد. علاوه بر این، می‌توان برای بررسی نقاط ورود از معیارهای متعددی چون شاخص هش ریبون نیز استفاده کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی
مرتضی
2 سال قبل

سلام هاوینگ بعدی بیت کوین کی میشه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مرتضی

سلام دوست عزیز
هاوینگ بعدی احتمالا در تیر ماه 2024 اتفاق می افته