کاهش جریان ورودی سرمایه به بیت کوین و انتظار نوسانات

گزارش گلس‌نود می‌گوید:

سرمایه ورودی به بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، کاهش می‌یابد زیرا هیجان در مورد راه اندازی ETF بیت کوین اسپات کاملاً از بین رفته است. کارشناسان Glassnode در آخرین گزارش می‌گویند که معمولاً، چنین مراحلی قبل از افزایش نوسانات قوی اتفاق می‌افتد.

تیم Glassnode در آخرین گزارش “The Week On-Chain” خود می‌گوید از آنجایی که جریان خالص سرمایه به بیت‌کوین (BTC) کشش خود را از دست می‌دهد، درجه‌ای از تعادل بین سرمایه‌گذارانی که سود و زیان می‌گیرند، حاصل شده است.

همچنین، یک شاخص روشن‌تر از نسبت MVRV نشان می‌دهد که سودآوری سرمایه‌گذار اساساً به وضعیت تعادل بازگشته است و هیجان و شور و نشاط پس از راه‌اندازی ETF BTC در ژانویه امسال در ایالات متحده دیگر وجود ندارد.

شاخص نسبت ریسک سمت فروش نیز نظریه «تعادل» را اثبات می کند: اکثر کوین‌ها نزدیک به قیمت اصلی خود حرکت می‌کنند.
محققان تاکید کردند که تمام این معیا‌ها به افزایش نوسانات برای بزرگترین ارز دیجیتال اشاره می‌کند: با توجه به اولویت‌های تاریخی، دوره‌های آرام ساختار بازار کوتاه مدت هستند و اغلب قبل از انتظار برای افزایش نوسانات هستند.

تحقیقات Glassnode نشان می‌دهد که فشار فروش روی بیت‌کوین (BTC) در حال حاضر عمدتاً توسط دارندگان کوتاه‌مدت هدایت می‌شود، در حالی که «HODLers» اعتماد خود را حفظ می‌کنند. Q2-Q3، 2024، برای تازه واردان دردناک بود. پس از تعیین ATH در ماه مارس، اعتماد سرمایه‌گذاران جدید به مدت چند ماه با عملکرد متلاطم قیمت جانبی مورد آزمایش قرار گرفت.

در طی این فرآیند، حجم قابل توجهی از عرضه بیت کوین به شدت حفظ شده است و در محدوده سنی سه ماهه تا شش ماهه قرار دارد. در همین حال، سهم قابل توجهی از عرضه که توسط بیت‌کوین‌کنندگان جدید نگهداری می‌شود، در حال تبدیل شدن به وضعیت دارنده بلندمدت است که حداقل برای 155 روز نگه داشته شده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها