بازگشت بیت کوین Bitcoin به روند صعودی

از اواخر هفته گذشته، نشانه های در بازار بیت کوین  مشاهده می شود و هم زمان با آن قیمت هم روندی صعودی به خود گرفت. اما آیا اکنون می توان گفت روند بلند مدت بازار از نزولی به صعودی تغییر کرد؟ اگر این طور باشد، چه سطوحی در ادامه می توانند مانع رشد بیت کوین (Bitcoin) شوند؟

به گزارش کوین دسک، روز گذشته قیمت بیت کوین (Bitcoin) پس از مدت ها از 45,000 دلار بالاتر رفت. هر چند کمی بعد شتاب صعودی بازار کمتر شد. عملکرد روز گذشته بسیاری از آلت کوین ها ضعیف تر از بیت کوین بود. این نشان می دهد در آستانه آغاز سال جدید، تمایل سرمایه گذاران به پذیرش ریسک در حال کاهش است. نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال هم که در این چند روز روندی نزولی به خود گرفت. روز گذشته نرخ تسلط Bitcoin در بالاترین سطح به 43 درصد رسید. 

اما امروز به نظر می رسد که خریداران بازار ارزهای دیجیتال کمی به خود استراحت دادند و مجددا از نوسان قیمت ها در بازار جهانی سهام پیروی می کنند. گفتنی است که شاخص های بورسی “S&P500” و Nasdaq روز گذشته تقریبا بدون نوسان بودند. قیمت Bitcoin و سهام شرکت های فعال در بازار جهانی بورس، به طور همزمان در حال نزدیک به سطوح مقاومتی کوتاه مدت بازار است. این مسئله  می تواند باعث توقف روند صعودی روزهای اخیر قیمت شود.

با اینکه وضعیت برخی از شاخص های تکنیکال نشان از جهش بیشتر قیمت ها به ویژه برای آلت کوین ها دارد. همچنان ممکن است بازار با یک اصلاح نزولی مواجه شود. برای مثال، اتریوم آخر هفته گذشته از سطح 3,000 دلار عبور کرد و به دنبال آن روند نزولی میان مدت قیمت هم معکوس شد.

کتی استاکتون (Katie Stockton)، یکی از مدیران موسسه سرمایه گذاری فیرلید استراتجیز(Fairlead Strategies)، با اشاره به این موضوع که چشم انداز کنونی بازار اتریوم در جهت افزایش قیمت در میان مدت است، گفت:

انتظار داریم در ادامه قیمت اتریوم تا نزدیکی مقاومت 3,500 دلاری که با میانگین متحرک 200 روزه در یک سطح قرار دارد، رشد کند.

 

نمودار روند Bitcoin

 

آیا زمان صعودی شدن بیت کوین فرا رسیده است؟

طبق برخی شاخص های تحلیلی پیداست، بیت کوین اکنون به کف چرخه قیمتی خود رسید. نمودار زیر که موسسه دلفی دیجیتال (Delphi Digital) آن را منتشر کرد، نشان داد که بازدهی سالانه بیت کوین در چه بازه های زمانی ای منفی بود. اتفاقی که عمدتا قبل از رسیدن قیمت بیت کوین به کف های اصلی رخ می دهد. جهش قیمت آلت کوین ها در روز های آینده، می تواند مهر تاییدی بر تغییر احساسات بازارهای نزولی، می تواند به نفع معامله گران نوسان گیر کوتاه مدت باشد؛ البته تا زمانی که روند بازار به طور کامل از نزولی به صعودی تغییر کند.

دفی دیجیتال در گزارش های روز گذشته خود نوشت:

بیت کوین هنوز از بازه نوسانی اخیر خود خارج نشده است اما در میان برخی از سرمایه گذاران بازار تحرکاتی صعودی قابل مشاهده است. همین موضوع چشم انداز بازار را نسبت به هفته گذشته بهتر کرده است.

 

نمودار قیمت بیت کوین

 

سطوح مقاومتی و مهم Bitcoin

در حال حاضر، سطوح حمایتی Bitcoin با اطلاعات مربوط به تغییر وضعیت سرمایه گذاران بیت کوین که از شبکه این ارز دیجیتال به دست می‌آید، بالا و پایین می‌شود.

نمودار زیر سطوح کلیدی قیمت را بر اساس قیمت خرید سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلند مدت Bitcoin نشان می‌دهد که می‌توان آنها را با قیمت فعلی مقایسه کرد. متوسط قیمت خرید برای سرمایه گذارانی که بعد از اوج تاریخی ماه اکتبر (مهر1400) وارد بازار Bitcoin شدند 45,900 دلار است و به نقل از موسسه تحلیلی گلسنود، این سطح مقاومت مهمی محسوب می شود.

عبور از مقاومت بین 46,000 تا 50,000 دلار می تواند تعداد زیادی از هولدرهای کوتاه مدت Bitcoin را از ضرر خارج و وارد سود کند. با این حال اگر در ادامه Bitcoin نتواند موقعیت خود را بالای این سطح حفظ کند، ممکن است قسمتی از معامله گران به فروش با ضرر روی بیاورند. به نظر شما روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟ نقاط مقاومت و حمایت مهمی که Bitcoin در پیش دارد را بررسی کنید تا خرید بیت کوین را با خیال راحت‌تری انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mrym.l
Mrym.l
2 سال قبل

من فکر کردم تا 27 هزار دلار میریزه می خواستم اون موقع بخرم🤦🏼‍♀️

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  Mrym.l

درستش این بود که شما پله ای خرید می کردید ولی خب بازار همیشه نقطه ورود داره باز هم میشه انتخاب خوب داشت

دانیال
دانیال
2 سال قبل

ببخشید منظورتون از خرید پله ای چی بوده؟
چجوری پله ای بخریم؟
باید از روی نمودار ببینیم خرید پله ای کنیم؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  دانیال

سلام
خرید پله ای یعنی سرمایه رو به چند بخش تقسیم کلی و در چند مرحله خرید کنی تا توی تشخیص نقطه ورود موفق تر باشی و ریسک معامله رو پایین بیاری
بله خرید پله ای بهتره که با نمودار انجام بشه تا بتونید نقطه ورودها رو بهتر بتونی تشخیص بدید