تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC؛ تاریخ 30 خرداد 1403

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید باید بدانید که تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC اهمیت ویژه‌ای دارد. حرکت بیت کوین می‌تواند روند قیمت همه ارزهای بازار را تحت تاثیر قرار دهد و به نوعی تمام ارزها نیم نگاهی به قیمت بیت کوین دارند. پس اگر ارز مورد نظر شما برای سرمایه گذاری یا نوسان گیری، بیت‌کوین هم نباشد باز هم برای تصمیم گیری بهتر نیاز هست که تحلیل تکنیکال بیت کوین را دنبال کنید. امروز 30 خرداد 1403 در تحلیل تکنیکال بیت کوین به روند شکل گرفته در قیمت این ارز می‌پردازیم و با بررسی مولفه‌های مختلف در تحلیل تکنیکال، سعی می‌کنیم جهت نوسانات در بیت کوین را مشخص کنیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 4H

برای تحلیل بهتر از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم. از ابتدای ماه مارس سال 2024 تا کنون، بیت کوین به جز بازه‌ای کوتاه و حدودا 10 روزه اغلب اوقات در حال نوسان بین قیمت 74000 دلار و 63000 دلار بوده است و به نوعی یک کانال مستطیل شکل قیمت را تشکیل داده است.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 4H

 

BTC پس از برخورد با ناحیه بالای کانال در قیمت 72000 روند نزولی خود را به سمت کف کانال آغاز کرده و با توجه به اندازه کندل ها و حجم معاملات احتمال می رود مجددا کف کانال در محدوده 63000 دلار را تاچ کند. پس از رسیدن قیمت به این ناحیه باید منتظر واکنش قیمت برای ادامه مسیر باشیم. چنانچه محدوده حمایتی 63000 دلار مانع از ادامه ریزش قیمت شود، قیمت مجددا رشد خود را آغاز می کند و مقاومت 67000 دلار اولین مانع برای آن خواهد بود. اما در صورتی که ناحیه حمایتی کف کانال، یعنی 63000 دلار از دست برود بیت کوین پتانسیل رسیدن تا قیمت 59000 دلار را نیز خواهد داشت.

اندیکاتور RSI

به طور کلی اندیکاتورها نمی توانند به تنهایی سیگنال‌های خرید یا فروش را صادر کنند چرا که با اندکی تاخیر همراه هستند و گاها دچار خطا می‌شوند اما به عنوان ابزار کمکی می‌توانند کمک حال تحلیل گران باشند. ضمنا در اغلب اندیکاتورها هرچقدر تایم فریم معاملاتی خود را بالاتر ببرید دقت کار بالاتر می‌رود.

 

اندیکاتور RSI

 

در تایم فریم 4h شاهد این هستیم که اندیکاتور rsi با روند قیمت بیت کوین همگرایی دارد و روند نزولی را نشان می دهد. اندیکاتور Rsi در ناحیه 50 با مقاومت خود روبرو شده و قیمت نیز از همین ناحیه روند نزولی به خود گرفته است. این اندیکاتور توانایی رسیدن به ناحیه 30 را نیز دارد که این موضوع می‌تواند هشداری باشد برای ادامه روند اصلاحی بیت کوین. لازم به ذکر است که مناطق 30 و 70 در اندیکاتور rsi به ترتیب مناطق اشباع فروش و اشباع خرید به شمار می‌روند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 30m

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 30m دقت کنیم متوجه روند نزولی شکل گرفته در کانال قیمتی بیت کوین می‌شویم. BTC در این تایم فریم حمایت مهم 67000 دلار را از دست داده و پس از تکمیل پولبک به این ناحیه به روند ریزشی خود ادامه می‌دهد. اولین محدوده حمایتی جدی بیت کوین در تایم فریم 30m نیز ناحیه 64500 دلار می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 30m

 

در صورتی که تمایل دارید نوسانات ریزتر بیت کوین را شکار کنید بهتر است منتظر واکنش قیمت به محدوده های 66000 و 64500 دلار بمانید چرا که در حال حاضر این نواحی به عنوان مقاومت و حمایت bitcoin در تایم فریم 30m محسوب می‌شوند.

 

میانگین متحرک EMA

در تایم فریم 30m قیمت بیت کوین در حال تثبیت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه EMA20 می‌باشد و اگر این تثبیت تکمیل شود احتمال ادامه روند نزولی بیت کوین افزایش می‌یابد. در میانگین متحرک نمایی، میانگین قیمت کندل‌ها در بازه زمانی تعیین شده محاسبه می‌شود و کندل‌هایی که در آخر شکل گرفته‌اند از اهمیت بیشتری در محاسبه برخوردار خواهند بود.

سخن آخر

قیمت بیت کوین پس از رشد خوبی که از ابتدای سال 2024 داشت با روند اصلاحی مواجه شده و به نظر می رسد که همچنان این اصلاح ادامه دار باشد. اگر قصد سرمایه گذاری دارید بهتر است کمی اجازه دهید تا بیت کوین به محدوده‌های حمایتی خود برسد و بعد از آن اقدام به خرید کنید. در صورتی که روند بازار نیز تغییر کرد و BTC روند صعودی به خود گرفت می توانید محدوده های مقاومتی را به عنوان پله‌های خرید در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها