تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC؛ تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

اهمیت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به قدری بالاست که اگر قصد خرید دیگر ارزها را داشته باشید باز هم توجه به شرایط قیمتی بیت کوین الزامی است. پادشاه رمزارزها به نوعی دروازه ورود سرمایه به این بازار محسوب می‌شود و حال و روز مارکت کریپتو وابستگی زیادی به شرایط بیت کوین دارد. اخبار مثبت و منفی پیرامون این رمزارز را می‌توانید به حساب کلیت بازار بزنید.

در حال حاضر شرایط بیت کوین از لحاظ فاندامنتال مناسب است و همین امر باعث شده تا در روزهای گذشته شاهد ریکاوری و رشد قیمت باشیم. اما تحلیل تکنیکال بیت کوین چه نکاتی را به ما می‌گوید؟ آیا این رشد ادامه دار است یا صرفا یک اصلاح صعودی به شمار می‌رود؟ مهم‌ترین محدوده‌های مقاومت و حمایت بیت‌کوین کجا واقع شده‌اند؟ چه زمانی روند قیمت تغییر می‌کند و در کوتاه مدت و بلند مدت رفتار بیت کوین چگونه است؟ امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال بیت کوین به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

در 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین حدود 3 درصد رشد داشته و با مارکت کپ 1.2 تریلیون دلار 56 درصد از دامیننس بازار (حجم کل بازار) را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است زمانی که دامیننس بیت کوین بالاتر از 50 درصد باشد شرایط برای رشد دیگر ارزها دشوار شده چراکه در واقع بخش زیادی از کل سرمایه مارکت کریپتو در بیت کوین جریان دارد و اساسا پولی وارد دیگر ارزهای نمی‌شود. بهترین حالت برای رشد آلت کوین‌ها، افزایش قیمت بیت کوین و سپس کاهش دامیننس آن می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (1D) به شناخت روند کلی قیمت کمک می‌کند. با شناخت روند قیمت از تمایلات بازیگران اصلی بازار آگاه می‌شوید و جو حاکم بر مارکت را شناسایی می‌کنید. این کار سبب خواهد شد تا حد ممکن از تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار جلوگیری شود. حرکت بر خلاف جریان بازار به راحتی می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد و برعکس، درصورتی که همراه با روند بازار باشید عایدی فراوانی نصیب شما می‌شود.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC در تایم فریم روزانه (1D)

 

در تایم فریم روزانه بیت کوین موفق شده با یک کندل پرقدرت مجددا به کانال قبلی خود وارد شود. این کانال که یک محدوده مستطیل شکل بین قیمت 59000 تا 73000 دلار بود طی دوهفته گذشته و همزمان با ریزش بیت کوین از دست رفته بود. حال در صورتی که بیت کوین موفق شود بالاتر از 59500 دلار تثبیت داشته باشد می‌توانیم به ادامه روند صعودی آن خوشبین باشیم.

این روند صعودی امکان رسیدن بیت کوین به سقف کانال یعنی محدوده 70000 دلار را هم فراهم می‌کند چرا که مقاومت مستحکمی در این مسیر وجود ندارد. در حال حاضر اندیکاتور RSI در فاز مثبت قرار دارد که نشان دهنده قدرت بیشتر خریداران در بازار است و در عین حال با منطقه اشباع خرید هم فاصله دارد. از طرفی هم کندل‌های قیمت موفق شدند خط آبی رنگ EMA20‌ را به سمت بالا کراس کنند که نوعی سیگنال مثبت محسوب می‌شود.

با این تفاسیر چنانچه اخبار منفی منتشر نشود امکان ادامه رشد قیمت بیت کوین طی روزها و هفته‌های آینده بیشتر است.

اما از آنجایی که در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد باید برای سناریوهای مختلف آماده باشید. اگر بنا به هردلیلی بیت کوین به پایین‌تر از 56500 دلار برسد تحلیل بالا فاقد اعتبار خواهد شد و روند بیت کوین به سمت نزولی شدن پیش خواهد رفت. در این صورت اولین محدوده حمایتی مهم 54000 و 50000 دلار خواهند بود.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

تحلیل تکینکال بیت کوین در تایم فریم 30 دقیقه بیشتر مختص به افرادی است که به ترید و نوسان‌گیری روزانه علاقه دارند. این افراد به کمک آپشن‌هایی مانند اهرم در معاملات و امکان پوزیشن گیری در موقعیت‌های خرید و فروش می‌توانند سود خوبی به صورت روزانه کسب کنند. البته ریسک این کار هم بالا بوده و اگر مسلط به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه نباشید بهتر است از انجام آن پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

در این تایم فریم به نظر می‌رسد بیت کوین قصد پولبک به ناحیه شکسته شده 60000 دلار را دارد و احتمالا شاهد یک اصلاح قیمت جزئی از بیت کوین هستیم. اندیکاتور RSI نیز وارد منطقه اشباع خرید شده و قاعدتا مدت زمان زیادی را نمی‌تواند در این حالت بماند. ضمن اینکه کندل‌ها از EMA20 فاصله زیادی دارند و طبق اصول کلی تحلیل تکنیکال باید فاصله آن‌ها با خط EMA کاهش یابد و این مستلزم اصلاح قیمت است.

در صورتی که پولبک بیت کوین تکمیل شد و اثبات بالاتر از 60000 دلار شکل گرفت شرایط برای پوزیشن‌های buy فراهم می‌شود و این پوزیشن‌ها شانس زیادی برای موفقیت خواهند داشت. اما در غیراین صورت و چنانچه بیت کوین به پایین‌تر از 59800 دلار برسد احتمال موفقیت پوزیشن‌های sell افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال در روزهای اخیر برای بیت کوین مثبت بوده و سبب افزایش قیمت و ورود آن به کانال جدید شده است. در صورت تثبیت بیت کوین در این کانال فرصت مناسبی برای یک مرحله افزایش قیمت پدید می‌آید. چنانچه قصد خرید بیت کوین را دارید یا منتظر بهبوبد شرایط کلی بازار هستید با زیرنظر گرفتن رفتار بیت کوین در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال می‌توانید به پاسخ خود برسید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها