تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC؛ تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۳

رشد قیمت باورنکردنی طی سالیان اخیر، پذیرش روزافزون توسط سازمان‌های مختلف، افزایش حجم بازار و بسیاری از عوامل دیگر همه و همه باعث شده‌اند تا علاقه مردم عادی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین افزایش یابد. بیت کوین به نوبه خود از لحاظ فاندامنتالی قوی است و به نوعی یک پدیده مهم به شمار می‌آید اما مانند هر دارایی دیگر در بازارهای مالی، دارای فراز و فرودهای قیمتی است. همین امر لزوم توجه به تحلیل تکنیکال را افزایش می‌دهد. امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ تحلیل تکنیکال بیت کوین را ارائه خواهیم داد تا با روند قیمت این رمزارز آشنا شویم. در کنار بررسی روند کلی قیمت به بیان مهم‌ترین محدوده‌های قیمتی که شامل حمایت و مقاومت‌ها هستند می‌پردازیم.

در حال حاضر مارکت‌کپ بیت کوین در حدود 1.3 تریلیون دلار است و دامیننس آن 55 درصد می‌باشد. به بیان روشن‌تر 55 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو در بازار بیت کوین جریان دارد.

 

روند قیمت بیت کوین bitcoin

همانطور که در مقدمه اشاره شد بیت کوین هم مانند هر دارایی دیگر در بازار مالی دچار نوسان می‌شود و برای خرید و فروش آن لازم است توجه ویژه‌ای به تحلیل تکنیکال داشته باشید. به کمک تحلیل تکنیکال است که می‌توان جهت کلی قیمت را تعیین کرد و از حرکت بر خلاف جریان بازار جلوگیری کرد. دقت داشته باشید که همواره تصمیمات احساسی و عجولانه و تحلیل نادرست از بازار موجب ضرر و یا از دست سود بوده است. برای اینکه روند قیمت بیت کوین را تعیین کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال آن در تایم فریم روزانه می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، تحلیل ارائه شده هم از ثبات بالاتری برخوردار باشد. این تحلیل با استفاده از نمودار سایت tradingview انجام می‌شود.

 

روند قیمت بیت کوین bitcoin

 

بیت کوین پس از خارج شدن از کانال نزولی که در تحلیل‌های قبلی هم به آن اشاره داشتیم موفق شده از سد مقاومت 63000 دلار عبور کند و پس از تکمیل پولبک، بالاتر از این ناحیه تثبیت داشته باشد. بیت کوین در حال حاضر مجددا وارد کانالی شده که حدودا 4 ماه در آنجا محصور مانده بود. قدرت و حجم کندل‌ها مناسب بوده و توانسته‌اند خود را به بالای خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) برسانند.

با توجه به اینکه اندیکاتور Rsi هم هنوز به منطقه اشباع خرید نرسیده این احتمال می‌رود که btc موفق شود سقف کانال یعنی ناحیه 72000 دلار را تاچ کند و پس از آن باید منتظر واکنش قیمت بمانیم. توجه کنید این تحلیل در صورتی فاقد اعتبار خواهد شد که بیت کوین از ناحیه 68000 دلار برگشت بخورد و حمایت کف کانال را هم از دست بدهد.

 

شرایط بیت کوین bitcoin برای نوسان گیری

شرایط پرنوسان بیت کوین و بازار کریپتو باعث شده افراد زیادی صرف نظر از سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت، به ترید روزانه یا نوسان‌گیری هم روی بیاورند. البته که این کار مهارت بالایی در تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه طلب می‌کند و برای همه افراد مناسب نیست. جهت بررسی شرایط bitcoin برای نوسان گیری تایم فریم را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در تایم 30m پیش‌میبریم. استفاده از این تایم فریم باعث می‌شود نوسانات بیشتری را مشاهده کنیم.

 

شرایط بیت کوین bitcoin برای نوسان گیری

 

در تایم فریم 30 دقیقه نیز تحلیل تکنیکال بیت کوین بیان می‌دارد که روند قیمت صعودی است و کندل‌ها همچنان بالای EMA20 هستند. مهم‌ترین مقاومت برای نوسان‌گیری در تایم فریم کوتاه مدت هم 68500 دلار است و عبور بیت کوین از این ناحیه شانس موفقیت پوزیشن‌های buy را به شدت افزایش خواهد داد. تنها نکته نگران کننده برای ادامه روند صعودی واگرایی اندیکاتور rsi با کندل‌های قیمت می‌باشد که باید به این نکته توجه داشته باشید و از انتخاب حد ضررهای غیر منطقی پرهیز کنید. تا زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از خط روند صعودی مشخص شده در نمودار باشد می‌توانید به پوزیشن‌های خرید فکر کنید. اما در صورت شکسته شدن این خط روند شرایط تغییر کرده و اولویت با پوزیشن‌های Sell خواهد بود.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال و ارزش ذاتی بیت کوین بر کسی پوشیده نیست و این رمزارز در حال حاضر یکی از ارزشمند‌ترین دارایی‌های جهان به شمار می‌رود. اما به هرحال برای خرید، فروش و نگهداری آن باید به تحلیل تکنیکال هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. در حال حاضر شرایط بیت کوین از لحاظ تکنیکال نسبتا مساعد است و نسبت به زمان‌هایی که در روند نزولی یا اشباع خرید قرار دارد ریسک کمتری را متوجه سرمایه‌گذار خواهد کرد. با این حال اگر علاقه‌مند هستید که ریسک پایین‌تری را متحمل شوید باید اجازه دهید تا مقاومت 68500 دلار هم از سر راه برداشته شود و سپس خرید خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها