کارمزد انتقال بیت کوین در بهترین شبکه‌ های بلاک‌ چین

یکی از مواردی که در زمان خرید و فروش یا انتقال در بازار ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد، کارمزد شبکه یا کارمزد پلتفرم مورد نظر می‌باشد. اگر در زمان انتقال اطلاعاتی دقیقی در خصوص کارمزدها یا شبکه‌های پشتیبانی کننده رمز ارزها نداشته باشید با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شوید. حتی گاهی ممکن است این مشکلات جبران ناپذیر باشد و در روند کار تاثیر داشته باشد به طور مثال کارمزد انتقال بیت کوین نقش حیاتی در سرعت و هزینه‌ تراکنش‌های شما دارد.

کارمزد انتقال یا transaction fee برای انتقال یک کوین از پلتفرمی به پلتفرمی دیگر پرداخت می‌شود. ممکن است برای شما سوالی به میان آید که با وجود غیرمتمرکز بودن فضای بلاک چین چرا باید کارمزد انتقال را پرداخت کرد و چه کسانی این کارمزد را دریافت می‌کنند؟ که ما در ادامه مقاله قصد داریم در خصوص این سوال توضیحاتی دهیم و به موارد زیر بپردازیم.

  1. کارمزد انتقال بیت ‌کوین درشبکه BTC چقدراست؟
  2. کارمزد انتقال بیت ‌کوین در شبکه بایننس (bsc) چقدر است؟
  3. کارمزد انتقال بیت کوین از تراست ولت
  4. آیا پرداخت کارمزد‌ها اجباری است؟
  5. کارمزد خرید و فروش بیت ‌کوین در صرافی بیت ایمن چقدر است؟

 

کارمزد انتقال بیت ‌کوین درشبکه BTC چقدراست؟

 

کارمزد انتقال بیت ‌کوین در شبکه BTC چقدر است؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد دنیای بلاک چین یک فضای غیرمتمرکز می‌باشد و کارمزد انتقال بیت کوین یا سایر رمز ارزها به عنوان پاداشی برای ماینرها محسوب می‌شود به نوعی این ماینرها هستند که در‌ازای تایید تراکنش‌ها و‌‌‌ ایمن‌سازی شبکه هزینه تایید تراکنش را از شما که قصد انتقال رمز ارز را دارید دریافت می‌کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که کارمزد تراکنش در شبکه‌های مختلف متفاوت می‌باشد و باید دقت کافی رو داشته باشید که قصد دارید انتقال را در کدام شبکه انجام بدهید، البته جالب است بدانید تراکنش‌هایی که مقدار بالایی کارمزد دارند برای شبکه اولویت دارند و زودتر تایید می‌شوند.

همچنین میزان کارمزد بیت‌ کوین براساس سرعت تایید تراکنش‌ها در نظر گرفته می‌شود که این میزان در شبکه مستقل بیت‌ کوین حداقل 0.0005 می‌باشد و در حال حاضر معادل 15 دلار است. البته شبکه بیت کوین به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، دارای معایبی می‌باشد که می‌توان به هزینه بالای تراکنش و کند بودن آن اشاره کرد. اکنون که با کارمزد بیت کوین در شبکه BTC آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی کارمزد انتقال بیت کوین در شبکه بایننس نیز داشته باشید.

 

کارمزد انتقال بیت ‌کوین درزنجیره هوشمند بایننس (bsc) چقدر است؟

 

کارمزد انتقال بیت ‌کوین در شبکه بایننس چقدر است؟

شبکه زنجیره هوشمند بایننس که با نماد BEP-20 در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. این شبکه که توسط صرافی بایننس کار می‌کند، به عنوان یکی از شبکه‌های بزرگ بلاک‌چین در نظرگرفته می‌شود، که کاربران با کمک ان می‌توانند با هزینه کمتر و سرعت بیشتر نسبت به بقیه شبکه‌ها از جمله اتریوم (ERC-20) و ترون (TRC-20) تراکنش‌های شما را تایید کنند. هزینه انتقال بیت ‌کوین در این شبکه 0.00001 که چیزی معادل 0.50 دلار است.

یعنی شما در شبکه بایننس می‌توانید با هزینه تراکنش زیر 1 دلار انتقال خود را به راحتی و با سرعت بال انجام دهید اما حتما در زمان تایید انتقال دقت کنید که مبدا و مقصد از شبکه مورد نظر شما پشتیبانی کنند و دقت کنید تا آدرس مقصد را به درستی وارد کنید. چند نکته مهم در انتقال شبکه هوشمند بایننس وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید؛ به طور مثال برای هر ‌ارز حداقلی میزان مشخصی برای برداشت در نظر گرفته شده است که باید در زمان انتقال به این نکته توجه کنید. زیرا اگر بخواهید کمتر از آن مقدار را برداشت کنید انتقال شما انجام نمی‌شود.

نکته مهم دیگر این است که در بسیاری از کیف‌ پول‌ها مثل کیف ‌پول تراست‌ولت برای انتقال رمز ارزی باید مقدار مشخصی رمز ارز بومی آن شبکه را در کیف پول خود داشته باشید تا به عنوان کارمزد انتقال آن شبکه در نظر گرفته شود. به طور مثال اگر قصد برداشت بیت کوین را دارید و می‌خواهید از شبکه BEP-20 برای انتقال خود استفاده کنید نیازمند رمز ارز بوی این شبکه که بایننس کوین نام دارد دارید. یعنی شما برای کارمزد بیت کوین باید مقداری کافی BNB در کیف پول خود داشته باشید تا برداشتتان انجام شود.

 

آیا پرداخت کارمزد‌ها اجباری است؟

 

آیا پرداخت کارمزد‌ انتقال بیت کوین اجباری است؟

به طور کلی تایید تراکنش شبکه میانگین 10 دقیقه زمان‌بر خواهد بود که این زمان بر اساس شلوغی شبکه و میزان کارمزد پرداختی می‌تواند تغییر کند. اما اگر تراکنش شما در زمان مشخص تایید نشد بهتر است تراکنش خود را لغو کنید و دارایی خود را به مقصد دیگری انتقال دهید. البته کاربران زمانی با عدم تایید تراکنش‌ها مواجه می‌شوند که بخواهند دارایی خود را به کیف پول‌های متمرکز انتقال دهند و در انتقال به کیف پول‌های غیرمتمرکز این مشکل به ندرت اتفاق می‌افتد.

همچنین انتقال و برداشت بیت کوین یا سایر رمز ارزها از یک آدرس به آدرس دیگر نیازمند کارمزد انتقال می‌باشد و اگر شما مدام در حال خرید و فروش هستید بهتره ارزهای خودتون را در کیف پول صرافی نگه داری کنید تا مجبور نباشید برای هر انتقال هزینه کارمزد را به شبکه پرداخت کنید.

 

کارمزد خرید و فروش بیت ‌کوین در صرافی بیت ایمن چقدر است؟

 

کارمزد خرید و فروش بیت ‌کوین در صرافی بیت ایمن چقدر است؟

خب علاوه بر کارمزد انتقال و برداشت، در صرافی‌ها نیز ما برای خرید و فروش بیت‌ کوین کارمزد پرداخت می‌کنیم، و معمولا صرافی‌ها طرح کلی کارمزد خرید وفروش را طوری طراحی می‌کنند تا کاربران را به انجام تراکنش‌های سنکین‌تر تشویق کنند و کارمزد کمتری پرداخت کنند، درست مثل خرید عمده یک کالا که به شما تخفیف بزرگی داده می‌شود.

اما مقدار کارمزد پرداختی صرافی‌های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت است و هر صرافی نسبت به برنامه‌ریزی خود و حجم معاملات شما در دوره 30 روزه کارمزد خرید وفروش را به صورت رمزارز یا ارزفیات دریافت می‌کنند. البته در بعضی از صرافی‌ها کارمزد برداشت ریالی هم وجود دارد، برای مثال در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن شما اگر قصد برداشت کمتر از 50 میلیون تومان را دارید صرافی از شما 4000 تومان و برای برداشت بالای 50 میلیون تومان 8000 تومان کارمزد برداشت دریافت خواهد‌ کرد.

همان‌طور که گفتم کارمزد واریز و برداشت رمزارزها، بستگی به نوع ارز و شبکه آن ارز دارد که از میزان ارز واریزی و برداشت شما کسر خواهد شد، اما صرافی بیت ‌ایمن هیچ کارمزدی از انتقال رمزارزها دریافت نخواهد کرد و تنها کارمزدی که کاربران برای انتقال خود پرداخت می‌کنند کارمزد شبکه می‌باشد که در قسمت کارمزدها می‌توانید کارمزد و حداقل میزان برداشت هر شبکه را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها