کاردانو در حال بالا بردن امنیت شبکه با استفاده از هکر ها

کاردانو در گذشته برای بالا بردن امنیت شبکه خود، جایزه ای را به نام باگ بانتی (bug bounty) در نظر گرفت. این ارز برای جلوگیری از سو استفاده گران، از هکر ها خواسته است که تمام تلاش خود را برای پیدا کردن مشکلات این شبکه انجام دهند.  چند روز پیش این شبکه اعلام کرد که می خواهد جایزه خود را دو برابر کند. بر اساس اطلاعات موجود، برنامه پاداش باگ پروژه به رهبری چارلز هاسکینسون دارای یک سیستم پاداش چهار سطحی برای اشکالات موجود در کیف پول کاردانو یا Cardano Node است.

در اوایل هر آسیب پذیری کم ریسکی که در کیف پول کاردانو یافت می شد، 300 دلار جایزه داشت. اکنون این جایزه به 600 دلار می رسد. در زمان نوشتن این مقاله؛ آسیب پذیری های متوسط 2,000 دلار و آسیب پذیری های پر خطر 6,000 دلار جایزه دارند. همچنین اگر یک هکر کلاه سفید آسیب پذیری مهمی را تشخیص دهد، 7,500 دلار پاداش می گیرد. آسیب‌ پذیری بحرانی بالاترین پاداش را به خود اختصاص می‌ دهد، زیرا باید فورا باگ‌ ها بررسی شوند.

از سوی دیگر، آسیب پذیری ها یا باگ های کشف شده در نودهای کاردانو (ADA) پاداش بیشتری به خود اختصاص می دهند. اشکالات با آسیب کم پاداش 800 دلاری خواهند داشت. اشکالات با آسیب های متوسط و زیاد یا بحرانی به ترتیب پاداش های 4,000 و 20,000 دلار را به خود اختصاص می دهند.

 کاردانو اعلام کرد که افزایش مقادیر جوایز، تنها به مدت شش هفته از 14 فوریه(25 بهمن) تا 25 مارس  (5 فروردین ) ادامه خواهد داشت. این بنیاد طی سه ماه گذشته 11 گزارش دریافت کرد و 2,300 دلار پاداش به دو هکری که کشفیات آنها واقعی بود، پرداخت کرد. اگر قصد آشنایی با این ارز دیجیتال محبوب بازار رمزارز ها را دارید می توانید به مقله کاردانو چیست؟ مراجعه کنید.

 

هکرهاب کلاه سفید و بلاک چین کاردانو

 

هکرهای کلاه سفید و بلاک چین کاردانو

شکی وجود ندارد که شبکه بلاک چین یک اکوسیستم دائما در حال رشد و پویا است که به کمک هکرهای کلاه سفید برای کمک به پروژه‌ های موجود در سیستم در برابر آسیب‌ پذیری‌ ها و هک‌ ها نیاز دارد.

یک هکر کلاه سفید، به عبارتی دیگر، یک هکر امنیتی اخلاقی است که به دنبال حفره ها یا آسیب پذیری هایی است که سو استفاده گران یا هکرهای کلاه سیاه می توانند از آنها در یک پروژه استفاده کنند. با توجه به ماهیت این صنعت، هکرهای کلاه سفید به دلیل نقش منحصر به فردی که در فضا دارند، به شدت محبوب شدند.

اخیرا، Tree of Alpha، یک هکر کلاه سفید محبوب در توییتر، توجه Coinbase را به آسیبی جلب کرد. این آسیب به گونه ای بود که به هکرهای کلاه سیاه اجازه می‌ داد اردر بوک (Order book) صرافی را به قیمت‌ های دلخواه سوق دهند.

همچنین هکر Poly Network گاهی اوقات او را به عنوان یک هکر کلاه سفید می شناسند، زیرا او سرمایه هایی را که در ابتدا از شبکه گرفت، پس داد. او بعد از مدتی با شبکه برای رفع آسیب پذیری های آن کار کرد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها