همه چیز درباره ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

با پیدایش فناوری‌های نوین، علم مالی نیز به سرعت تکامل یافته و بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از نمونه‌های مهم این تحول در نظر گرفته می‌شود. که این موضوع باعث جلب توجه هرچه بیشتر کاربران شده است و در چندین سال اخیر افراد زیادی به فعالیت در این بازار مالی علاقه‌مند شده‌اند. با در نظر داشتن این موضوع و با استقبال هرچه بیشتر افراد از این بازار مالی توسعه دهندگان زیادی به راه اندازی انواع ارزهای دیجیتال پرداختند.

از همین رو یکی از رمز ارزهایی که به سرعت در حال جلب توجه بسیاری از سرمایه گذاران است، ارز کاردانو می‌باشد. زیرا این رمز ارز شناخته شده از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز بپردازیم تا بدانید ارز کاردانو چیست

 

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

برای اینکه بدانید کاردانوچیست بهتر است ابتدا با پروژه آن آشنا شوید. به صورت کلی کاردانو (Cardano) یک پلتفرم بلاکچینی با هدف ارائه‌ یک محیط توسعه یافته و متعادل برای اجرای قرارداد هوشمند و ارزهای دیجیتال پیشرفته می‌باشد که این پروژه توسط گروهی از محققان و توسعه دهندگان بزرگ راه اندازی شده است که  از زبان Haskell برای پیاده‌سازی آن استفاده کرده‌اند. همچنین کاردانو به عنوان یکی از پروژه‌های بلاک چین متن باز شناخته می‌شود.  همچنین همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم این پروژه از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که یکی از ویژگی‌های برجسته‌ این رمز ارز، استفاده از مکانیزم اثبات انتقال قابل اطمینان (Ouroboros) برای اجرای پروتکل اجماع است.

به صورت کلی این مکانیزم به کاردانو اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثر و امن قراردادهای هوشمند را اجرا کرده و تراکنش‌های ارزی را پردازش کند. هدف اصلی کاردانو، ارائه‌ یک پلتفرم ارزیابی شده و انعطاف پذیر برای اجرای برنامه‌های هوشمند و توکن‌های ارزی دیجیتال است که قادر به انجام معاملات با سرعت بالا و هزینه کم باشد. این پروژه تلاش می‌کند تا با حل مسائلی مانند مقیاس‌پذیری، امنیت و انطباق با قوانین و مقررات مختلف، یک بستر بلاک چین پایدار و پرقدرت فراهم کند.

در کل، کاردانو به عنوان یکی از پروژه‌های بلاک چینی برجسته، در حال جلب توجه جامعه‌ بین المللی ارزهای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات است و پیشرفت‌های مداوم در جهت بهبود و توسعه‌ خدمات و ویژگی‌های خود را ادامه می‌دهد. همچنین این پلتفرم از رمز ارز بومی به نام ارز کاردانو برخوردار است که ابن رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاصی ADA شناخته می‌شود و به صورت غیرمتمرکز فعالیت بر روی شبکه کاردانو راه اندازی شده است. که دارندگان این رمز ارز می‌توانند با استفاده از ارز ADA به تولید بلوک جدید و امنیت شبکه کمک کنند. همچنین بهتر است بدانید در شبکه کاردانو از این رمز ارز به عنوان سوخت قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) استفاده می‌شود.

 

ویژگی های ارز دیجیتال کاردانو

 

تاریخچه ارز دیجیتال کاردانو

پروژه کاردانو یکی از قوی‌ترین پروژه‌های بلاک چینی است که در سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت مدتی رمز ارز خود را راه اندازی کرد. از همین رو ICO، ارز دیجیتال کاردانو در سال 2018 میلادی انجام شد. البته اکنون ممکن است این سوال برایتان به میان آید که ICO چیست؟ ICO همان عرضه اولیه سکه یا رمز ارز می‌باشد که در یک مدت زمان مشخص انجام می‌شود. از همین رو بهتر است بدانید که شبکه کاردانو با انجام ICO توانسته 63 میلیون دلار درآمد به دست آورد. اکنون که در خصوص تاریخچه کاردانو اطلاعات کسب کردید بهتر است در خصوص بنیانگذاران کاردانو نیز اطلاعاتی داشته باشیدو

این فرضیات ممکن است به صورت بالقوه درست باشند. اما چیزی که تایین کننده ارزش ارزها است، میزان استقبال مردم از آن ها می باشد. ارز دیجیتال کاردانو در طول این سال ها توانست این استقبال را به خوبی افزایش دهد. اکنون فقط 3 آلت کوین تقاضای بیشتری نسبت به ارز دیجیتال کاردانو دارند که یکی از آن ها استیبل کوین (Stable Coin) می باشد.

  • استیبل کوین یا سکه پایدار، ارزی است که با نوسانات هیجانی بازار دچار افت یا افزایش شدید قیمتی نمی شود و در یک محدوده کوچک نوسان می کند. استیبل کوین به نوعی وسیله حفظ ارزش دارایی است و معمولا بر پایه یکی از ارزهای دولتی ارزش گذاری می شود.

 

ویژگی های ارز کاردانو چیست؟

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

خرید ارز کاردانو

بهترین کیف پول ارز کاردانو چیست؟

 

کاردانو چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال بیت کوین که از روش PoW یا اثبات کار برای استخراج استفاده می کند. در این روش، ماینرهای بیت کوین با حل معماهای پیچیده ریاضی، بیت کوین استخراج می کنند. هر چقدر که سختی این معماها بیشتر باشد، مصرف انرژی ماینرها هم بیشتر است. این یک ضعف برای بیت کوین محسوب می شود. کاردانو با استفاده از روش PoS یا اثبات سهام، این مشکل را حل کرده است.

PoS به نوعی مشابه سپرده گذاری بانکی است. شما مدتی پول خود را در شبکه قرار می دهید و سپس به تناسب میزان سرمایه ای که گذاشته اید سود دریافت می کنید. می توان گفت: سهم بیشتر = سود بیشتر. این روش باعث می شود که استخراج ارز دیجیتال کاردانو نسبت به استخراج بیت کوین، مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

 

کاردانو و اتریوم

 

رابطه کاردانو با اتریوم

ارز دیجیتال کاردانو و اتریوم دو نمونه از موفق ترین آلت کوین ها می باشند. آلت کوین یا آلترناتیو کوین (Alternative Coin)، به ارزهایی گفته می شود که با هدف جایگزینی بیت کوین ساخته شدند. از آن جایی که بیت کوین نمی توانست طیف گسترده ای از فعالیت های دیجیتالی را در بر گیرد، این ارزها به وجود آمدند. یکی از مواردی که در شبکه بیت کوین به چشم نمی خورد، پشتیبانی از قرارداد هوشمند است. چیزی که اتریوم، کاردانو، نئو و چندین ارز دیجیتال دیگر به آن پرداخته اند. پس وجه اشتراک اصلی اتریوم و کاردانو را می توانیم استفاده از قرارداد هوشمند بدانیم.

  • قرارداد هوشمند قراردادی است که برای ثبت نیاز به هیچ شخص ثالث و عامل واسطه ای ندارد. به طور مثال شما می خواهید با یک یا چند تن از دوستان خود قراری بگذارید. این قرارداد بین شما و دوستانتان ثبت می شود و کسی حق دخالت در آن را ندارد. شما شرایطی را برای این قرارداد در نظر می گیرید. قرارداد هوشمند این شرایط را ثبت می کند و هنگامی که همه چیز برای انجام آن فراهم بود، به طور خودکار آن را انجام می دهد. به طور مثال اگر شرط انجام قرارداد ابری بودن هوا بوده باشد، در هوای ابری قرارداد شما به طور خودکار انجام خواهد شد.

مفاله مرتبط: اتریوم چیست

 

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

پیش از خرید هر ارزی، باید جایگاه آن در بازار و قابلیت رشد آن را در نظر بگیرید. به طور مثال، ارزی که در بازار ارز دیجیتال رتبه 5000 هزار دارد، انتخاب هوشمندانه ای برای سرمایه گذاری نیست. ممکن است که این ارز روزی هزار برابر شود و به رتبه 100 یا 200 بازار برسد؛ اما این سرمایه گذاری بسیار پر ریسک و نامعقول است. ارز دیجیتال کاردانو جزو رمز ارزهای اثبات شده است. یعنی در طول چند سال فعالیت خود، توانسته رشدی پیوسته داشته باشد و اعتماد سرمایه گذاران را پشتوانه خود کرده است.

ارز دیجیتال کاردانو هم اکنون با 45,579,221,442 دلار ارزش، در رتبه 5 بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. در زمان نگارش این مقاله فقط 3 آلت کوین از ارز دیجیتال کاردانو بالاتر هستند. این 3 آلت کوین به ترتیب اتریوم، تتر و بایننس کوین هستند که رتبه های 2 تا 4 بازار را به خود اختصاص می دهند.

قیمت کاردانو در لحظه نگارش این مقاله 1.43 دلار است. این مبلغ با نرخ تتر 24,700 تومانی، معادل 35 هزار تومان است. ارز دیجیتال کاردانو در یک سال اخیر رشد قیمتی حدودا 30 برابری را تجربه کرد. یعنی اگر سال گذشته معادل 1 میلیون تومان ارز دیجیتال کاردانو می خریدید، 1 سال بعد، حدود 30 میلیون تومان سود می کردید. پایین ترین و بالاترین قیمت برای ارز دیجیتال کاردانو در یک سال اخیر به ترتیب 0.07 و 2.46 دلار هستند. این نشان می دهد که کاردانو نسبت به اوج خود، ریزش قیمت داشته است و اکنون با اوج قیمت خود در یک سال اخیر حدود 1 دلار فاصله دارد.

 

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

 

آینده ارز دیجیتال کاردانو چگونه خواهد بود؟

با توجه به این که اکثر ارزهای دیجیتال آینده دار به نظر نمی رسند، پیدا کردن یک ارز آینده دار بسیار مهم است. ارز دیجیتال کاردانو یکی از ارزهایی می باشد که همواره از نظر فاندامنتال تایید می شود. عملکرد این شبکه و توسعه دهندگان معمولا راضی کننده بوده و اخیرا هم اخبار مثبتی درباره آن منتشر می شود. شاید اکنون ارز دیجیتال کاردانو بیش از هر زمان دیگری حمایت می شود. گروه های تریدر (Trade)، توسعه دهنده و سرمایه گذاران آینده نگر یا به اصطلاح هولدر (Holder) از کاردانو حمایت ویژه ای دارند.

  • استفاده از واژه Hodl به جای Hold به خاطر اشتباه تایپی یکی از کاربران قدیمی ارز دیجیتال بود که بعدها ترند شد.

یکی از نظرات مهمی که خبر از پیشرفت ارز دیجیتال کاردانو می دهد، گفته های خالق کاردانو می باشد. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) اعلام کرد: بیش از 100 شرکت سرمایه خود را از اتریوم خارج کرده و به کاردانو آورده اند. وی در گفت و گویی جدیدتر افزود: ارز دیجیتال کاردانو از بیت کوین بهتر است و تسلا باید آن را بپذیرد.

علاوه بر این کاردانو در آپدیت جدید نودهای خود، اجرای قرارداد هوشمند را امری دست یافتنی تر کرده است. از دیگری افرادی که باعث افزایش توجه مردم به کاردانو شد ایلان ماسک می باشد. با توجه به انتقاد ماسک از بیت کوین، ارز دیجیتال کاردانو که نیاز به انرژی کمتری برای استخراج دارد محبوب تر شد.

تحلیل ارز دیجیتال کاردانو

این اخبار همگی به محبوبیت کاردانو اشاره می کنند. بسیاری از تحلیل گران ما را به رشد قیمت نجومی ارز دیجیتال کاردانو تا پایان سال میلادی امیدوار کرده اند. این امر نیازمند دلایل محکمی می باشد. پس شما سعی کنید از تحلیل دیگران به عنوان مکمل تحلیل های خود استفاده کنید. اگر توانایی تحلیل را ندارید و در این باره آموزش ندیده اید، می توانید پست های تحلیلی بلاگ بیت ایمن را مطالعه کنید. تحلیل کاردانو به صورت رایگان در مقاله بعدی قرار داده می شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. این تحلیل به صورت تکنیکال و فاندامنتال در پست بعدی بلاگ قرار می گیرد.

 

خرید کاردانو

 

خرید کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو یا ADA را می توانید به راحتی از صرافی ارز دیجیتال بخرید. صرافی بین ایمن خرید کاردانو را با کم ترین کارمزد ممکن ساخته است. برای این که کارمزد کم تری پرداخت کنید و در نتیجه سود بیشتری از معامله خود داشته باشید، می توانید در بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. پس از انجام این کار قابلیت خرید برای شما فعال می شود. می توانید با شرکت در مسابقات اینستاگرامی و دعوت دوستان خود به بیت ایمن هم سود بیشتری از فعالیت در بازار رمز ارزها به دست آورید. علاوه بر کاردانو، 28 ارز دیجیتال دیگر هم در این صرافی قرار دارند که می توانید از همه آن ها استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله، ما به بررسی نقش و اهمیت ارز کاردانو در صنعت ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم. ارز کاردانو با ارائه‌ی یک پلتفرم پیشرفته و متعادل برای اجرای قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال پیشرفته، موفق به جلب توجه بسیاری از افراد و شرکت‌ها در این صنعت شده است. با این حال، همچنان چالش‌هایی نظیر امنیت و مقیاس‌پذیری وجود دارد که نیازمند راه‌حل‌هایی موثر می‌باشند. اما با توجه به پیشرفت‌های اخیر و پیشنهادات مطرح شده، ارز کاردانو به عنوان یکی از پروژه‌های برجسته در صنعت ارزهای دیجیتال قابل توجه است و می‌تواند در آینده‌ی نزدیک نقش مهمی در این صنعت داشته باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها