تحلیل تکنیکال کاردانو ADA؛ تاریخ 3 تیر 1403

امروز 3 تیر 1403 به سراغ یکی از مشهورترین آلت کوین های بازار آمده ایم. توکنی که اکثریت قریب به اتفاق افراد بر خرید آن تاکید داشتند و از گزینه‌های اصلی برای خرید بلند مدت به شمار می‌آمد. البته که علاقه‌مندی به این توکن بی دلیل نبود و تیم توسعه قوی و رشدهای خیلی خوب باعث علاقه زیاد افراد به این رمزارز شده بود. با تحیل تکنیکال کاردانو cardano همراه شما هستیم تا ببینم این رمزارز محبوب همچنان می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد؟ محدوده‌های قیمتی که خرید این توکن را ارزنده می کنند کدامند؟ روند قیمت کاردانو به چه صورت می‌باشد و آیا می تواند برای نوسانگیری مناسب باشد یا خیر؟

مارکت کپ یا همان ارزش بازار کاردانو در حال حاضر 13.8 میلیارد دلار می‌باشد. در بازار ارز دیجیتال، ارزها بر اساس مارکت کپ رتبه بندی می‌شوند. مارکت کپ از حاصل ضرب قیمت هر توکن در تعداد کل توکن‌های موجود در بازار بدست می‌آید. کاردانو با نماد اختصاری ADA در رتبه 10 بازار ارزهای دیجیتال از لحاظ مارکت کپ قرار دارد و دامیننس آن 0.6 درصد می باشد.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم 4h

اگر بخواهیم در مورد روند قیمتی کاردانو، مناطق مهم قیمت(حمایت و مقاومت) و همچنین شرایط کاردانو برای سرمایه‌گذاری بلند مدت صحبت کنیم بهتر است سراغ تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم 4h برویم. معمولا تایم فریم‌های بلندمدت اعتبار تحلیلی بیشتری دارند و چون کندل‌ها از لحاظ زمانی در بازه طولانی‌تر شکل می‌گیرند، هیجانات بازار تاثیر کمتری در تحلیل خواهند داشت. برای شروع تحلیل از نمودار سایت Tradingview استفاده میکنیم.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم 4h

 

سقف قیمتی کاردانو حدود 3 دلار بود که در شهریور ماه 1400 بدست آمده بود اما در زمستان 1402 توانست بخشی از ریزش قیمت خود را جبران کند و تا حوالی 0.8 دلار هم پیش رفت اما با تشکیل الگوی سقف 2 قلو مجددا ریزش خود را آغاز کرد. ریزش از محدوده 0.8 دلار تا 0.4 دلار ادامه داشت و این ناحیه توانست مانع از ریزش قیمت بشود و ada وارد یک روند خنثی (رنج) شد و کانالی مستطیل شکل از قیمت را تشکیل داد.

اکنون و پس از حدود 2 ماه نوسان قیمت در این کانال، ada حمایت 0.4 دلار را نیز از دست داده است. قیمت ada پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (EMA20) تثبیت داده و اندیکاتور rsi هم با روند نزولی قیمت همگرایی دارد. با توجه به این شاخصه ها به نظر می‌رسد روند قیمت کاردانو همچنان نزولی باشد. در صورتی که روند ریزشی ada ادامه پیدا کند اولین محدوده حمایت 0.34 دلار می‌باشد و پس از آن ناحیه 0.3 دلار می‌تواند مانع از ریزش قیمت بشود.

اگر میخواهید بدانید چه زمانی روند کاردانو صعودی می‌شود باید به محدوده 0.4 دلار توجه ویژه داشته باشید. چرا که این ناحیه به سبب حمایت طولانی مدت از ریزش قیمت اهمیت بالایی دارد و در صورتی که قیمت مجددا به این ناحیه برسید و بالای آن ثبیت داشته باشد امکان صعودی شدن روند کاردانو زیاد خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم 30m

از دست رفتن حمایت مهم 0.4 دلاری کاردانو فرصت مناسبی را برای تریدرهای روزانه در بازار فراهم آورده است. زمانی که یک سطح مهم از دست می‌رود افراد با دیدگاه‌های مختلف وارد پوزیشن های معاملاتی می‌شوند تا در صورت پولبک یا ادامه روند، از معاملات خود سود کسب کنند. برای این که دیدگاه بهتری نسبت به نوسانات جزئی داشته باشیم تحلیل تکینکیال کاردانو را در تایم فریم 30m ادامه می‌دهیم.

 

تحلیل تکنیکال کاردانو در تایم فریم 30m

 

در تایم فریم 30m اندیکاتور rsi با قیمت واگرایی دارد و سیگنال صعودی را نشان می‌دهد. ضمنا کندل‌ها از EAM20 فاصله دارند که نشان دهنده بازگشت قیمت می‌باشد چرا که در تحلیل تکنیکال همیشه کندل ها علاقه دارند خود را به خطوط میانگین متحرک نزدیک کنند.

در کنار این عوامل، قیمت کاردانو به حمایت 0.37 دلار رسید و تا محدوده 0.39 دلار نیز بالا آمد و به مقاومت فعلی سطح 0.4 پولبک زد. با این تفاسیر میتوان گفت تا زمانی که قیمت پایین‌تر از 0.37 دلار نرفته می‌توان به پوزیشن های buy امیدوار بود اما در غیر این صورت باید به دنبال موقعیت‌های فروش به هدف 0.3 دلار باشید.

 

سخن آخر

کاردانو با نماد ADA از لحاظ فاندامنتال یک توکن ارزشمند به شمار می رفت و همین امر خرید آن را توجیه می‌کرد. اکنون با ظهور رقبای بزرگی مانند سولانا و آوالانچ، کار کاردانو برای تثبیت جایگاه خود سخت تر شده است. روند تکنیکال این ارز نیز در حال حاضر مناسب به نظر نمی‌رسد و احتمال می رود که در صورت خرید باید مدت زمان نسبتا زیادی را صبر کنید تا سرمایه شما به سود برسد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید Ada عجله نکنید و در مناطق مهم قیمت مثل 0.4 یا 0.3 دلار که در تحلیل تکنیکال گفته شد منتظر واکنش قیمت باشید.

در صورتی که در این محدوده ها واکنش مثبت مشاهده کردین می‌توانید خرید خود را عملی کنید. برای نوسان‌گیری نیز شرایط کاردانو جذاب به نظر می‌رسد و با رعایت نسبت ریسک به ریوارد می‌توان معاملات خوبی روی این ارز انجام داد. اما اگر دانش و تجربه ترید را ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید و با سرمایه خود ریسک نکنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها