تحلیل تکنیکال کازماس ATOM؛ تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال اتم توکن بومی بلاکچین کازماس (cosmos) می‌باشد. شبکه کازماس به عنوان اینترنت دنیای بلاکچین شناخته می‌شود. به کمک این شبکه بلاکچین‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و به هم متصل شوند. تا قبل از به وجود آمدن cosmsos چنین امکانی وجود نداشت و بلاکچین‌های مختلف هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند. از این رو پلتفرم کازماس به نوعی منحصر به فرد محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در مارکت کریپتو دارد. توکن اتم هم بنا به همین دلایل شرایط فاندامنتالی مناسبی دارد و همواره مورد توجه فعالین بازار قرار دارد.

امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ با ارائه تحلیل تکنیکال اتم همراه شما خواهیم بود تا به بررسی روند قیمتی آن بپردازیم و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت این توکن را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت ATOM حدود 8 درصد رشد داشته و با حجم بازار 1.88 میلیارد دلار رتبه 37 ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت کازماس ATOM

در تحلیل تکنیکال برای اولویت دادن به تصمیم‌گیری در معاملات سعی می‌کنیم در ابتدا روند کلی قیمت را تعیین کنیم. این کار سبب می‌شود از احساسات فعالین بازار آگاه شویم و سوار بر روند اصلی بازار از آن بهره ببریم. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین عوامل از دست دادن سرمایه در بازارهای مالی تصمیم‌گیری و حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار است.

برای تعیین روند قیمت اتم تحلیل تکنیکال این رمزارز را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، تحلیل با ثبات‌تری را هم ارائه دهیم.

روند قیمت کازماس ATOM

اگر به نمودار قیمتی اتم در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد طی دو سال گذشته قیمت در یک کانال مستطیل شکل در حال حرکت بوده است و شاهد روندهای صعودی یا نزولی طولانی در قیمت نبوده‌ایم. سقف قیمتی کانال حرکتی اتم 16 دلار و کف آن 5.6 دلار بوده است. طی روزهای اخیر که بازار ارزهای دیجیتال دچار ریزش شدید شد حمایت 5.6 دلاری اتم از دست رفت و قیمت به پایین کانال رسید. در تحلیل تکنیکال معمولا زمانی که قیمت از یک کانال مستطیل شکل خارج می‌شود انتظار ادامه روند در همان جهت را داریم اما در اینجا امیدواری‌هایی برای توقف روند ریزشی و ریکاوری قیمت وجود دارد.

اندیکاتور RSI که یکی از ابزارهای کمکی تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود به محدوده حمایتی و اشباع فروش رسیده که یک سیگنال برای افزایش قیمت است. کندل‌های قیمت نیز از خط آبی رنگ EMA20 فاصله گرفته و انتظار رسیدن مجدد قیمت به این خط را داریم. ضمنا هنوز پولبک به سطح شکسته شده 5.6 دلار تکمیل نشده و از طرفی اتم با محدوده حمایتی در 4 دلار برخورد کرده است. همه این عوامل باعث می‌ؤوند احتمال ریکاوری قیمت قوت بگیرد.

در این صورت اتم می‌تواند تا حوالی 5 دلار رشد کند و اگر شرایط بازار مساعد باشد این امکان وجود خواهد داشت تا قیمت مجددا به درون کانال قبلی خود بازگردد و روند صعودی را آغاز کند. اما در صورتی که تثبیت بالای 5 دلار صورت نگیرد همچنان احتمال سیر کردن قیمت در روند نزولی وجود خواهد داشت.

 

شرایط کازماس ATOM برای نوسان گیری

اگر هولدر بودن در بازار ارزدیجیتال به اندازه کافی برای شما جذاب نیست می‌توانید ترید به صورت روزانه یا نوسان‌گیری را انتخاب کنید تا به صورت اهرم دار در دو جهت خرید و فروش معامله و کسب سود کنید. البته فراموش نکنید که این کار در کنار جذابیت، ریسک بالایی هم دارد و اگر به تحلیل تکنیکال مسلط نیستید بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید.
جهت تعیین شرایط اتم برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم 30 دقیقه (30m) رفته تا نوسانات کوچکتر بازار قابل مشاهده باشند.

شرایط کازماس ATOM برای نوسان گیری

در حال حاضر مقاومت 5 دلار مانع از رشد بیشتر اتم شده است و قیمت را به سمت پایین هدایت کرده و خط EMA20 کراس شده است. به نظر می‌رسد این اصلاح قیمت تا ناحیه 4.5 دلار ادامه داشته باشد و پس از آن اتم به مسیر صعودی خود در این تایم فریم ادامه دهد.

تا زمانی که اتم بالاتر از 4.5 دلار معامله می‌شود شانس موفقیت برای پوزیشن‌های buy بیشتر است. اما از آنجایی که بازار روزهای پرالتعابی را سپری می‌کند و هیچ تحلیلی نمی‌تواند قطعی باشد، در صورت رسیدن قیمت به کمتر از 4.5 دلار احتمال موفقیت در پوزیشن‌های Sell افزایش می‌یابد. نکته مهم این است که در استراتژی شخصی خود حتما نسبت ریسک به ریوارد منطقی انتخاب کنید و حد ضرر را از یاد نبرید.

 

سخن آخر

خرید کازماس با توجه به شرایط فاندامنتال می‌تواند کاملا منطقی به نظر برسد اما تحلیل تکنیکال این توکن چنین شرایطی را تایید نمی‌کند. با توجه به شکسته شدن یک سطح مهم حمایتی احتمال ادامه حرکت قیمت به صورت ریزشی وجود خواهد داشت واین ریسک خرید را بالا می‌برد. اگر قصد خرید دارید بهتر است فعلا دست نگه داشته و منتظر واکنش قیمت به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها