آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال؛ نحوه ساخت 5 کیف پول محبوب

از گذشته تا به امروز نگهداری از ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات نگران‌کننده و چالش برانگیز برای سرمایه‌گذاران بوده است. زیرا نگهداری از دارایی‌های ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برهمین اساس در سال‌های اخیر کیف پول های ارز دیجیتال متفاوتی وارد بازار شد. که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی بهره‌مند بودند. اما برای انتخاب بهترین کیف پول های ارز دیجیتال باید به نکات مهمی توجه کنید.

زیرا افرادی سودجو به دنبال فرصتی مناسب برای کلاهبرداری می‌گردند. با در نظر داشتن این موضوع سرمایه‌گذاران ابتدا باید به دنبال ساخت کیف پول ارز دیجیتال باشند تا بتوانند به راحتی و با خیالی آسوده دارایی خود را درون آن‌ها ذخیره کنند. ما نیز در ادامه مقاله قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال و موارد زیر بپردازیم.

  1. آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال
  2. کیف پول نرم افزاری چیست؟
  3. کیف پول سخت افزاری چیست؟
  4. آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری
  5. طرز ساخت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری
  6. روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترزور
  7. آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس
  8. نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت
  9. روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال الکتروم
  10. آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک

 

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال

 

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره شد در سال‌های اخیر کیف پول های بسیار زیادی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌ها و کارکرد متفاوتی برخوردار بودند. اما به طور کلی محبوب‌ترین و شناخته‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری می‌باشد. این دو کیف پول در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کردند. برهمین اساس در ادامه قصد داریم شما را با این دو کیف پول ارز دیجیتال و نحوه ساخت آن‌ها آشنا کنیم.

 

کیف پول نرم افزاری چیست؟

 

کیف پول نرم افزاری چیست؟

پیش از اطلاع در خصوص ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری (Software Wallet) بهتر است با مفهوم این کیف پول آشنا شوید. زیرا عده‌ای در خصوص کیف پول نرم افزاری اطلاعات زیادی در دسترس ندارند. برهمین اساس بهتر است بدانید کیف پول نرم افزاری یا والت گرم به کیف پول هایی گفته می‌شود که بر روی دسکتاپ و تلفن همراه با قیمت بیسار کم یا به صورت رایگان به راحتی راه‌اندازی می‌شوند. از همین رو کاربران و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند با کمک گوگل پلی و اپ استور این والت ها را دانلود کنید.

 

کیف پول سخت افزاری چیست؟

 

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallets) یا کیف پول سرد ظاهری همچون فلش دارند و برخلاف کیف پول نرم افزاری قابل نصب نمی‌باشند. برهمین اساس کاربران برای دستیابی به این کیف پول ها باید هزینه‌ای پرداخت کنند و آن‌ها را خریداری کنند. البته نکته حائز اهمیت در خصوص کیف پول های سخت افزاری این است که از امنیت بسیار بالایی برخورداراند. همچنین امکان ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین در این کیف پول ها وجود دارد.

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

اولین قدم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری رجوع به برنامه‌ای همچون گوگل پلی و اپ استور می‌باشد تا بتوانید کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب کیف پول مورد نظر آن را دانلود کنید در ان بخش بهتر است بدانید فرآیند دانلود تمامی والت ها مشابه یکدیگر هستند. پس از دانلود و نصب، کیف پول خود را باز کنید. ممکن است در این بخش کیف پول از شما بخواهد که رمز ورودی تعیین کنید البته بهتر است تمامی این جزئیات را به خاطر بسپارید یا در جایی یادداشت کنید.

زیرا در بیشتر والت ها امکان بازیابی رمز عبور وجود ندارد. سپس در مراحل نصب و ساخت کیف پول ارز دیجیتال کلمات بازیابی کیف پول برای شما به نمایش در می‌آید که تقریبا در بیشتر مواقع شامل یک عبارت 12 کلمه‌ای انگلیسی است. این عبارت 12 رقمی کلید دسترسی به کیف پول شما می‌باشد که باید در جایی امن و ترجیحا به صورت آفلاین از آن نگهداری کنید.

 

طرز ساخت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

 

طرز ساخت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

اکنون که با ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری آشنا شدید بهتر است به آموزش ساخت کیف پول سخت افزاری بپردازیم. آموزش و ساخت کیف پول سخت افزاری برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند رمز ارزهای خود را طولانی مدت ذخیره کنند پیشنهاد بسیار خوبی است. زیرا این نوع کیف پول ها از امنیت بسیار بالایی برخورداراند و نحوه راه‌اندازی آن بسیار ساده است. برهمین اساس ابتدا باید بهترین کیف پول های سخت افزاری را برای نگهداری رمز ارزهای خود انتخاب کنید و از امنیت و ویژگی‌های این والت مطلع شوید.

برای انجام این کار کافی است به سایت‌‌های مختلف رجوع کنید و از ویژگی‌ها و تفاوت کیف پول ‎های سخت افزاری اطلاعاتی به‌دست آورید. پس از انتخاب کیف پول مورد نطر باید برای خرید آن‌ها اقدام ککنید زیرا همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ولت های سخت افزاری برخلاف والت های نرم افزاری قابل نصب نیستند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توانید از طریق فروشگاه‌ها یا سایت‌های متفات کیف پول خود را خریداری کنید. پس از گذراندن این مراحل باید بدانید هر کیف پول سخت افزاری اپ مخصوص به خود را دارد.

در این شرایط ابتدا باید دارایی‌های خود را به آن اپ انتقال بدهید و سپس وارد کیف پول سخت افزاری کنید. به نوعی این اپلیکیشن تنها برای رصد و مدیریت رمز ارزهای شما است و دارایی اصلی شما درون کیف پول سخت افزاری ذخیره می‌شود. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به آموزش ساخت 5 کیف پول محبوب ارز دیجیتال بپردازیم.

 

روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترزور

 

روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترزور

برای آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترزور در مرحله اول ابتدا پس از تهیه کیف پول باید با کمک یک کابل کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) را به کامپیوتر خود متصل کنید. نگران نباشید زمانی که کیف پول را خریداری می‌کنید در جعبه کابل USB و دفترچه راهنما قرار دارد. در مرحله دوم پس از متصل کردن کیف پول به کامپیوتر باید نرم افزار مخصوص ترزور را بر روی ویندور خود نصب نمایید. سپس باید اطلاعات شناسایی خود را بر روی آن ثبت کنید. پس از انجام این کار باید یک نام کاربری و رمز عبور برای ولت خود در نظر بگیرید.

انتخاب رمز عبور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است برهمین اساس رمز عبور خود را با دقت انتخاب کنید. پس از انتخاب رمز عبور وارد کیف پول خود شوید یک عبارت 24 کلمه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود. در این بین بهتر است رمز عبور را در جایی امن نگهداری یا یادداشت کنید زیرا این عبارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مجددا بازیابی نمی‌شود. با گذراندن این مراحل کیف پول شما راه‌اندازی می‌شود و می‌توانید رمز ارزهای خود را به آن انتقال دهید.

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال شناخته می‌شوند. این دو کبف پول در ابتدا از تعداد کمی رمز ارز پشتیبانی می‌کردند اما این روزها از بیشتر رمز ارزهای شناخته شد و محبوب پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم به اموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس بپردازیم.

برای راه‌اندازی لجر نانو ایکس ابتدا باید نرم افزار Ledger Live را دانلود و نصب کنید. سپس بر روی کلمه Get Started کلیک کنید. در این بخش چند مورد لجر به شما نمایش داده می‌شود که باید لجر نانو ایکس را انتخاب کرده و بر روی گزینه Initialize as a new کلید کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید.

در این بخش عبارت Choose your PIN code را مشاهده می‌کنید که باید رمز عبور خود را مشخص کنید. پس از انتخاب رمز عبور و تایید قوانین این کیف پول باید لجر را با کمک بلوتوث به تلفن همراه خود متصل کنید. پس از اطمینان از متصل شدن کیف پول به تلفن همراه باید رمز دومی برای خود مشخص کنید. انتخاب رمز عبور دوم اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا اگر کسی این پسورد را به دست آورد می‌تواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند.

 

نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت

 

نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت

اتمیک ولت (Atomic Wallet) یکی از محبوب‌ترین کیف پول های نرم افزاری می‌باشد که به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کنید و کاربران می‌توانند برای استیک ارزهای دیجیتال از این کیف پول استفاده کنند. برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت ابتدا باید وارد سایت اصلی atomic wallet شوید و اپلیکیشن این کیف پول را دانلود کنید. البته با استفاده گوگل پلی یا اپ استور نیز می‌توانید به این کیف پول دسترسی پیدا کنید. پس از دانلود اپلیکیشن دو گزینه با نام‌های کیف پول جدید (New Wallet) و بازیابی از طریق بک آپ (Restore From Backup) به شما نشان داده می‌شود.

در این بخش شما باید روی گزینه کیف پول جدید کلید کنید، سپس صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که از شما می‌خواهید رمز عبوری برای کیف پول طراحی کنید. در مرحله بعد یک عبارت 12 کلمه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که بهتر است آن را یادداشت کرده و در جایی نگهداری کنید. زیرا اگر مشکلی برای کیف پول شما به وجود آید با استفاده از این عبارت امکان بازیابی کیف پول شما وجود دارد. البته اگر افرادی سودجود به این عبارت 12 کلمه‌ای دسترسی پیدا کنند می‌توانند رمز ارزها را از دسترس شما خارج کنند.

 

روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال الکتروم

 

روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال الکتروم

کیف پول ارز دیجیتال الکتروم یکی از قدیمی‌ترین کیف پول های بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که به عنوان کیف پول بیت کوین نیز شناخته می‌شود. زیرا این ولت از گذشته تا به امروز تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. برهمین اساس سرمایه‌گذاران این کیف پول را با نام کیف پول بیت کوین نیز می‌شناسند. برای آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال الکتروم می‌توانید به سایت اصلی این ولت یا گوگل پلی رجوع کنید و اپلیکیشن را دانلود کنید. سپس کیف پول خود را باز کنید با چهار گزینه متفاوت روبرو می‌شوید.

  • گزینه اول: Standard wallet است که این گزینه به شما و سایر سرمایه‌گذاران یک کیف پول استاندارد الکتروم را ارائه می‌کند.
  • گزینه دوم: Wallet with two factor authentication این گزینه کیف پولی با قابلیت رمز دو عاملی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • گزینه سوم: Multi Signature wallet که یک والت چند‌ امضایی را با بالاترین امنیت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • گزینه چهارم: یا گزینه آخر Import bitcoin addresses or private keys است که به شما اختیار وارد کردن آدرس بیت کوین را در والت ارز دیجیتال الکتروم می‌دهد. با در نظر داشتن این موضوع برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال الکتروم باید از بین این چهار گزینه یکی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد چند گزینه دیگر برای بازیابی به شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Create a new seed را انتخاب کنید. پس از آن با یک عبارت بازیابی کیف پول روبرو می‌شوید که این عبارت کلید دسترسی شما به الکتروم است. بهتر است این عبارت را یادداشت کرده و در جایی امن نگهداری کنید. بعد از نمایش عبارات بازیابی صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید آن عبارت را داخل آن ثبت کنید و در پایان بر روی گزینه NEXT کلیک کنید. در آخر کیف پول از شما یک رمز عبور می‌خواهد که باید آن را وارد کنید پس از آن می‌توانید رمز ارزهای خود را به این کیف پول انتقال دهید.

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک

 

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک

برای راه‌اندازی کیف پول متامسک ابتدا باید این کیف پول را از سایت اصلی متامسک یا گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. پس از دانلود وارد برنامه شوید و بر روی گزینه Create a new wallet کلیک کنید. برای نصب متامسک باید چندین مراحل متفاوت را طی کنید. ابتدا باید پسوردی برای ولت خود انتخاب کنید و در قسمت New Password پسور مورد نظر خود را وارد کنید. مرحله بعدی برای امنیت هرچه بیشتر کیف پول شما طراحی شده است. برای انجام این کار بر روی گزینه Start کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه Start، وارد بخش امنیتی کیف پول می‌شوید که در این بخش یک عبارت 12 کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. که این واژه‌ها Security Recovery Phrases نام دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر تلفن همراه شما گم شود یا اپلیکیشن از روی تلفن شما حذف شود تنها با این واژه‌ها می‌توانید دارایی خود را بازگردانید. پس بهتر است تمامی این کلمات را روی یک کاغذ نوشته و آن را در جایی امن نگهداری کنید. در مرحله آخر کیف پول از شما می‌خواهد این عبارات را یادداشت کرده و در برنامه به ترتیب جاگذاری کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی از کیف پول خود استفاده کنید.

 

جمع بندی

ما در این مقاله به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال پرداختیم و پیش از راهنمایی در خصوص ساخت کیف پول ارز دیجیتال شما را با انواع کیف پول ارز دیجیتال که شامل کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری می‌شود آشنا کردیم. سپس به آموزش ساخت هر یک از آن‌ها پرداختیم و در آخر در خصوص آموزش ساخت 5 کیف پول محبوب بازار ارز دیجیتال به صورت جداگانه توضیح دادیم. برهمین اساس اگر قصد ساخت کیف پول ارز دیجیتال را دارید به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و دارایی خود را در جایی امن نگهداری کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها