ریزش شدید رمز ارزها در 5 ژوئن

دنیای کریپتوکارنسی از همان ابتدای ظهور تا به امروز دچار نوسانات و اتفاقات زیادی بوده‌ است. این اتفاقات گاهی می‌تواند بر‌ روی روند کلی بازار تاثیرات به‌سزایی بگذارد و شرایط آن را دگرگون کند. روز 5 ژوئن نیز شاهد ریزش شدید رمز ارزها به‌صورت کاملا ناگهانی بودیم که این مورد نیز یکی از اتفاقات مهم دنیای ارز‌دیجیتال می‌باشد. البته این ریزش شدید رمز ارزها توانست شوکی بزرگ به عموم تحلیلگران و فعالان حوزه کریپتوکارنسی وارد کند. زیرا روند نزولی که دو روز پیش اتفاق افتاد بیشتر رمز‌ارزها را با خود هم‌سو کرد و در‌حال‌حاضر بعضی از آلت‌کوین‌ها در‌حال مقابله با ریزش 15 درصدی می‌باشند.

بهتر است بدانید که ریزش شدید رمز ارزها در حالی اتفاق افتاد که بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها در حال گذراندن دوران بهبودی خود بودند. اما با شرایط پیش‌آمده، روند بهبودی رمز‌ارزها تا مدتی به تعویق می‌افتد و مشخص نیست تا چه زمانی روند نزولی بازار ارز‌دیجیتال ادامه دارد. اکنون باید به این نکته توجه کرد که دلیل اصلی ریزش شدید رمز ارزها چه بوده است برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در این خصوص بپردازیم.

 

ریزش رمز ارزها

 

ریزش شدید رمز ارزها به خاطر چه بود؟

درست زمانی که فعالان حوزه کریپتوکارنسی در انتظار جهش قیمتی بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین ها بودند؛ روز 5 ژوئن خبری مبنی بر شکایت SEC از صرافی بایننس منتشر شد. طبق داده‌های به‌ دست‌آمده SEC یا همان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از صرافی بایننس و مدیر‌عامل آن به دلیل نقص قوانین اوراق‌ بهادار ایلات متحده شکایت کرد. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده 13 اتهام را علیه صرافی بایننس در این شکایت‌نامه عنوان کرد.

یکی از این اتهامات، معامله قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در اوراق‌ بهادار می‌باشد. SEC در‌ این خصوص به ارزهای سندباکس و دیسنترالند اشاره‌ای داشت که توکن مانا و سندباکس نوعی اوراق‌ بهادار هستند. البته کمیسیون SEC در شکایت‌نامه خود تنها به سندباکس و مانا اشاره نکرد بلکه این کمیسیون ادعا می‌کند ترون و آگر هم به نوعی اوراق‌ بهادار می‌باشند. با در‌نظر داشتن این شکایت‌نامه دو روز پیش در فضای کریپتوکارنسی شاهد فشار فروش شدیدی بودیم که این موضع منجر به ریزش شدید رمز‌ ارزها شد.

برهمین‌اساس طبق‌داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ طبق اشاراتی که کمیسیون SEC به مانا و سندباکس داشت شاهد ریزش شدید‌تری در این دو رمز ارز بودیم. همچنین باتوجه به ریزش شدید رمز ارزها، سرمایه‌گذاران نیز ترجیح دادند برای مدت زمان کوتاهی به دلیل حفظ دارایی‌های خود از فضای کریپتوکارنسی دور بمانند تا تکلیف روند بازار به‌صورت کامل مشخص شود. البته قابل‌ذکر‌ است که یکی از دلایلی که می‌تواند سرمایه‌گذاران را از بازار دور نگه دارد نشست فدرال‌ رزرو در روز 14 ژوئن می‌باشد. برهمین‌اساس باید منتظر بمانیم تا ببینیم جلسه فدرال‌ رزرو تا چه حد می‌تواند بر‌روی روند بازار تاثیر بگذارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها