شارژ کیف پول ارز دیجیتال؛ نحوه شارژ تراست ولت و متامسک

از گذشته تا به امروز افراد برای محافظت از دارایی‌های خود آن‌ها را درون کیف پول یا صندوقی نگهداری می‌‌کردند. اما با گذشت زمان و روی کار آمدن بازارهای مالی متفاوت همچون بازار کریپتو کیف پول ها نیز تغییراتی با خود به همراه داشتند. برهمین اساس کاربران با استفاده از کیف پول های ارز دیجیتال می‌توانستند دارایی‌های خود را در جایی امن نگهداری کنند و به شارژ کیف پول ارز دیجیتال بپردازند.

از همین رو این فناوری باعث می‌شد فعالان حوزه ارزهای دیجیتال با خیال راحت به فعالیت خود در این بازار مالی ادامه دهند. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مفهوم کلی کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم و مباحث زیر نیز بپردازیم تا بتوانید برای نگهداری از رمز ارزها از آن‌ها استفاده کنید و به راحتی شارژ کیف پول ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

  1. کیف پول ارز دیجیتال چیست؟
  2. چگونه کیف پول ارز دیجیتال خود را شارژ کنیم؟
  3. انواع کیف پول های ارز دیجیتال
  4. نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت
  5. نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال متامسک

 

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

 

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال نیازمند کسب اطلاعات و انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌باشد. البته تمامی آن‌ها تازه تمام ماجرا است زیرا کاربران پس از انتخاب استراتژی معاملاتی مناسب و آغاز معاملات خود باید به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از دارایی‌های خود باشند. البته بیشتر صرافی های ارز دیجیتال در زمان ثبت نام کاربران کیف پولی شخصی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. اما برای نگهداری از رمز ارزها استفاده از کیف پول ارز دیجیتال گزینه بهتری است.

زیرا این کیف پول ها از کلید خصوصی (Private key) برخوردار است و از آنجایی که این کلید به صورت رمزنگاری طراحی شده می‌تواند امنیت دارایی کاربران را تامین کند. برهمین اساس کاربران با خیال راحت می‌توانند به شارژ کیف پول ارز دیجیتال خود بپردازند. با در نظر داشتن این موضوع استفاده از کیف پول ارز دیجیتال اهمیت پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده در چندین سال اخیر کیف پول های متفاوتی راه‌اندازی شوند. که ما در بخش‌های بعدی قصد داریم انواع کیف پول های ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

 

چگونه کیف پول ارز دیجیتال خود را شارژ کنیم؟

 

چگونه کیف پول ارز دیجیتال خود را شارژ کنیم؟

اکنون که با کیف پول ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی آشنا شدید بهتر است در خصوص شارژ کیف پول ارز دیجیتال نیز اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید دارایی خود را به راحتی درون آن‌ها ذخیره کنید و به ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازید. برای انجام این کار نیز باید رمز ارزهای خود را به ولت انتقال دهید.از همین رو ابتدا باید به آدرس کیف پول خود دسترسی پیدا کنید دسترسی به آدرس در بیشتر کیف پول ها یکسان است. برهمین اساس برای دسترسی به آدرس ولت ابتدا باید رمز ارز و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته دقت کنید که شبکه مبدا و مقصد شما یکسان باشد و پس از گذراندن این مراحل آدرس کیف پول به شما نمایش داده می‌شود که شامل تعداد زیادی اعداد و حروف متفاوت می‌باشد. پس از دریافت آدرس کیف پول آن را کپی کنید و به مقصد خود که شامل کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال می‌باشد مراجعه کنید. در این زمان ابتدا باید رمز ارز و شبکه مورد نظر خود را پیدا کرده و گزینه ارسال یا Send را انتخاب کنید و سپس آدرس کپی شده کیف پول را وارد کرده و مقدار برداشت خود را وارد کنید و در آخر تراکنش را تایید کنید در این صورت شارژ کیف پول ارز دیجیتال شما انجام می‌شود.

 

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

 

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

همانطور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره کردیم در چندین سال گذشته کیف پول های متفاوتی در حوزه ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شدند. که در ابتدا کیف پول های نرم افزاری یا کیف پول های گرم کار خود را آغاز کردند. این کیف پول ها اپلیکیشن‌هایی می‌باشند که بر روی سیستم عامل تلفن همراه یا دسکتاپ شما قابل نصب می‌باشند و بیشتر آن‌ها رایگان است. البته از آنجایی که این کیف پول ها با اینترنت کار می‌کند احتمال هک آن‌ها وجود دارد.

برهمین اساس توسعه دهندگان برای رفع این مشکل کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد را وارد بازار کردند. کیف پول های سخت افزاری تفاوت های زیادی با کیف پول های نرم افزاری دارند زیرا بیشتر آن‌ها شکلی همچون فلش دارند و کاربران حتما آ را خریداری کنند. همچنین از آنجایی که این کیف پول ها به اینترنت اتصال نمی‌شوند از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. با در نظر داشتن این موضوع قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری آشنا کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس(Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 

نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت

 

نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال می‌باشد که به صورت نرم افزاری فعالیت می‌کند. این کیف پول در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و از آنجایی که رابط کاربری ساده‌ای دارد کار با آن بسیار راحت است و این موضوع باعث می‌شود شارژ کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت یا برداشت از تراست ولت به آسانی صورت گیرد. برهمین اساس شارژ کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت کار سختی نیست.

برای شارژ تراست ولت ابتدا باید وارد کیف پول خود شوید رمز ارز و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Receive کلیک کنید. پس از گذراندن این مراحل آدرس کیف پول و یک QR code به شما نمایش داده می‌شود که باید آدرس را کپی کرده و وارد مقصد خود کنید تا بتوانید به شارژ کیف پول متامسک بپردازید.

 

نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال متامسک

 

نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال متامسک

یکی دیگر از کیف پول های محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال متامسک (Meta Mask) می‌باشد. این کیف پول ارز دیجیتال نیز مانند تراست ولت از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است و به دلیل پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز محبوبیت زیادی کسب کرده است. Meta Mask جزو آن دست کیف پول های نرم افزاری می‌باشد که به راحتی بر روی سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است.

برهمین اساس برای شارژ کیف پول ارز دیجیتال متامسک ابتدا باید وارد کیف پول خود شوید رمز ارز مورد نظر خود را به همراه شبکه‌ای که می‌خواهید با آن انتقال انجام دهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه Receive کلیک کنید. در این صورت آدرس رمز ارز مورد نظر شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را کپی کرده و به شارژ کیف پول ارز دیجیتال خود بپردازید.

 

جمع بندی

نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال در بیشتر ولت ها یکسان می‌باشد و کار زیاد پیچیده‌ای نیست و این کار تنها نیازمند دقت و توجه بسیار زیاد می‌باشد. زیرا اگر در آدرس کیف پول خود را به صورت کپی نکنید یا حتی شبکه انتخابی شما در مبدا و مقصد یکسان نباشد با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شود. که این مشکلات می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی‌های شما می‌شود با خود فکر کنید به خاطر نداشتن تمرکز یا دقت کافی می‌تواند سرایه شما با خطر مواجه شود. برهمین اساس بهتر است در زمان شارژ کیف پول ارز دیجیتال به تمامی نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم دقت کنید تا واریز شما به درستی صورت گیرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها