آموزش برداشت از تراست ولت و رفع مشکلات پیش رو

در چند سال اخیر و با پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال کیف پول‌های متفاوتی وارد بازار شد که هر یک از ویژگی‌های متنوعی برخوردار بودند. تراست ولت (Trust Wallet) نیز یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری در بازار کریپتوکارنسی است. که بسیاری از ایرانیان از اپلیکیشن موبایل، دسکتاپ یا افزونه مرورگر این ولت برای نگهداری رمز ارزهای خود استفاده می‌کنند.

رابط کاربری ساده تراست ولت یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است. البته واریز و برداشت وجه از هر کیف پول جزء مهم‌ترین بخش‌های آموزش کار کردن با آن است که پیش از آن بهتر است ابتدا با نحوه آموزش راه‌اندازی تراست ولت آشنا شوید و پس از آن نیاز است در خصوص نحوه برداشت از تراست ولت اطلاع کامل به دست آورید. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص برداشت از تراست ولت و موارد زیر بپردازیم.

 

نحوه برداشت از تراست ولت

 

نحوه برداشت از تراست ولت

ابتدا لازم است مراحل برداشت ارز از تراست ولت را بررسی کنیم. تتر (USDT) به‌عنوان مهم‌ترین استیبل کوین، بیشترین سهم را در تراکنش‌های تراست ولت به‌خود اختصاص می‌دهد. ما هم در این مطلب روی آموزش برداشت تتر از تراست ولت تمرکز می‌کنیم. دقت داشته باشید که شرایط برای انتقال سایر رمز ارزها در تراست ولت نیز دقیقا مشابه تتر است. برهمین اساس برای برداشت از تراست ولت باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

 

1. انتخاب ارز دیجیتال

ابتدا وارد اپلیکیشن Trust Wallet شوید سپس دو راه برای انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر برای برداشت پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر رمز ارز مورد نظر را به‌صفحه اصلی تراست ولت اضافه کرده‌اید، روی آن کلیک کنید. در صفحه اختصاصی که باز می‌شود، باید گزینه Send را انتخاب کنید. راه دوم این است که از بالای صفحه اصلی تراست ولت، گزینه Send را انتخاب کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن فهرستی از ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما به‌نمایش در می‌آید. از این صفحه هم می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته نکته قابل ذکر این است که برای برداشت از تراست ولت حتما باید به شبکه که قصد برداشت از آن دارید دقت کنید. مثلا تتر را در نظر بگیرید، این رمزارز در بستر بلاک‌چین‌های مختلف اعم از اتریوم (ERC-20)، بایننس اسمارت چین (BEP-20)، پالیگان (Polygon)، آربیتروم (Arbitrum)، ترون (TRC-20) و غیره در تراست ولت پشتیبانی می‌شود. بنابراین باید برای انتقال تتر، شبکه بلاک‌چین مناسب را انتخاب کنید.

 

2. وارد کردن آدرس کیف پول مقصد

پس از ورود به‌صفحه اختصاصی برداشت از تراست ولت، ابتدا باید نشانی کیف پول مقصد را وارد کنید. برای این منظور باید به‌سراغ کیف پول یا صرافی مقصد بروید و آدرس اختصاصی مربوط به توکن مورد نظر را بیابید. دقت داشته باشید که آدرس کیف پول مقصد با شبکه بلاک‌چین انتخاب شده در تراست ولت برای انتقال ارز دیجیتال یکسان باشد. در غیر این صورت سرمایه خود را برای همیشه از دست می‌دهید.

البته اگر در زمان واریز و برداشت شبکه‌ها یکسان نباشد طبق یکسری شرایط امکان بازیابی کوین و توکن وجود دارد. البته توجه کنید که شما می‌توانید آدرس ولت مقصد را کپی و در تراست ولت وارد کنید. همچنین قابلیت اسکن QR کد مربوط به ولت مقصد نیز وجود دارد. برهمین اساس مطمئن شوید که آدرس را کامل و به‌درستی وارد کرده‌اید تا برای انتقال با مشکل روبه‌رو نشوید.

 

3. تعیین مقدار ارز دیجیتال برای برداشت

در ادامه باید مقدار ارز دیجیتال برای برداشت از تراست ولت را تعیین کنید. با انتخاب گزینه MAX تمام موجودی شما در تراست ولت برای انتقال در نظر گرفته می‌شود. همچنین می‌توانید مقدار دقیق رمز ارز مورد نظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که معمولا با توجه به نوع ارز دیجیتال، حداقل مقدار برداشت در تراست ولت تعیین می‌شود. همچنین در نهایت باید گزینه Continue را انتخاب کنید.

 

4. تایید اطلاعات برداشت از تراست ولت

پس از گذراندن این مراحل صفحه جدیدی باز می‌شود که اطلاعات مربوط به برداشت رمز ارز از تراست ولت مانند آدرس کیف پول مقصد، مقدار ارز دیجیتال و همچنین کارمزد شبکه (Network Fee) را به‌نمایش در می‌آورد. بار دیگر در این صفحه اطلاعات تراکنش را به‌دقت چک کنید.

حتما در خصوص کارمزد شبکه دقت داشته باشید، زیرا این کارمزد از سوی تراست ولت دریافت نمی‌شود. بلکه کارمزد پرداختی شما به شبکه بلاک‌چین است که برای انتقال ارز دیجیتال انتخاب می‌کنید بستگی دارد و به نوعی شما کارمزد برداشت را به شبکه مورد نظر پرداخت می‌‌شود. برهمین اساس مقدار کارمزد انتقال یک ارز دیجیتال مانند تتر در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف، تغییر می‌کند. همچنین بهتر است بدانید مقدار کارمزد پرداختی شما به میزان ترافیک تراکنش‌ها در بلاک‌چین نیز بستگی دارد و ممکن است مقدار کارمزدها در آن زمان تغییر کند.

برهمین اساس در جدول زیر می‌توانید کارمزد برداشت تتر از تراست ولت را در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف به‌صورت تقریبی مشاهده کنید. اگر مایل هستید که کمترین میزان کارمزد را برای انتقال بپردازید، بهتر است که بلاک‌چین اتریوم را برای انتقال تتر انتخاب نکنید.

 

نام شبکه بلاکچین

کارمزد انتقال تتر

اتریوم (ERC-20)

4 تا 6 تتر

ترون (TRC-20)

1 تتر

بایننس اسمارت چین (BSC-20)

0.8 تا 1 تتر

سولانا

1.5 تتر

پالیگان

0.8 تتر

آربیتروم

1 تتر

آپتیمیسم

1 تتر

آوالانچ

1 تتر

 

5. تکمیل برداشت ارز دیجیتال

بعد از اینکه تایید اطلاعات تراکنش‌ها بررسی کردید، باید گزینه Send را انتخاب کنید. به‌این ترتیب عملیات برداشت از تراست ولت آغاز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید تایید یک تراکنش در هر شبکه بلاک‌چین نیاز به‌تایید تعداد مشخصی از نودهای اعتبارسنجی فعال در آن دارد. با توجه به الگوریتم اجماع در هر شبکه این زمان تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال در جدول زیر می‌توانید زمان تقریبی انتقال تتر در بلاک‌چین‌های مختلف را مشاهده کنید.

 

نام شبکه بلاکچین

زمان تشکیل بلوک

زمان انتقال تتر

اتریوم (ERC-20)

15 ثانیه

2 تا 10 دقیقه

ترون (TRC-20)

3 ثانیه

1 تا 5 دقیقه

بایننس اسمارت چین (BSC-20)

3 ثانیه

1 تا 5 دقیقه

سولانا

0.4 ثانیه

1 تا 5 دقیقه

پالیگان

2 ثانیه

1 تا 2 دقیقه

آربیتروم

2 ثانیه

1 تا 2 دقیقه

آپتیمیسم

0.6 ثانیه

1 تا 2 دقیقه

آوالانچ

0.5 ثانیه

1 تا 2 دقیقه

 

همچنین اگر آدرس کیف پول مقصد مربوط به تراست ولت باشد، تراکنش در لحظه انجام می‌شود؛ اما اگر آدرس ولت مقصد مربوط به صرافی یا کیف پول دیگری باشد، بسته به نوع ارز و شبکه بلاک‌چین این فرایند از چند ثانیه تا چند دقیقه به‌طول می‌انجامد. پس از تکمیل موفق عملیات برداشت نیز نوتیفیکیشن اختصاصی از سوی تراست ولت در برنامه برای شما ارسال می‌شود.

 

بررسی مهم‌ترین خطاها در برداشت از تراست ولت

 

بررسی مهم ترین خطاها در برداشت از تراست ولت

آپدیت کردن اپلیکیشن، اطمینان از پایداری اتصال اینترنت، تنظیم دقیق زمان و تاریخ دستگاه و غیره از جمله اقداماتی هستند که از بروز خطا در برداشت از تراست ولت جلوگیری می‌کند. اگر تا به حال در زمان برداشت از تراست ولت با مشکلی روبه‌رو شدید، بهتر است این بخش را به‌دقت مطالعه کنید. زیرا در این بخش قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین خطاهای برداشت از این کیف پول را بررسی کنیم.

 

خطای ارسال توکن به‌ قرارداد هوشمند

 

خطای ارسال توکن به‌ قرارداد هوشمند

دقت کنید که تراست ولت اجازه ارسال توکن به‌قراردادهای هوشمند را نمی‌دهد. به‌همین دلیل اگر به‌جای آدرس ولت مقصد، نشانی یک قرارداد هوشمند را وارد کنید، تراکنش‌به‌صورت خودکار با خطا مواجه می‌شود. حتما این نکته را هنگام وارد کردن نشانی ولت مقصد در نظر داشته باشید.

 

خطای داست (Dust Error)

 

خطای داست (Dust Error)

داست (Dust) در لغت به‌معنی گرد و غبار است. البته در اصطلاح به باقیمانده ناچیز یک رمز ارز در ولت نیز داست می‌گویند. برهمین اساس اگر مقدار برداشت از تراست ولت کمتر از مقدار کارمزد شبکه باشد، با خطای داست روبه‌رو می‌شوید. بنابراین حتما باید مقدار تراکنش شما بیش از کارمزد شبکه باشد تا با موفقیت اجرا شود.

 

خطای کلاهبرداری (Fraud Error)

 

خطای کلاهبرداری (Fraud Error)

تراست ولت بعضی از آدرس‌ها را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌عنوان کلاهبرداری می‌شناسد. در نتیجه اجازه هیچ‌گونه ارسال وجه به این آدرس‌ها را نمی‌دهد. اگر در زمان انتقال با خطای Fraud روبه‌رو شدید، باید حتما نسبت به تغییر آدرس اقدام کنید.

 

خطای یادداشت یا تگ مقصد (Memo or Destination Tag)

 

خطای یادداشت یا تگ مقصد (Memo or Destination Tag)

برای انتقال برخی از توکن‌ها نیاز به وارد کردن Memo or Destination Tag وجود دارد. اگر به‌هر دلیل این اطلاعات را تکمیل نکنید، با خطا در انجام تراکنش روبه‌رو می‌شوید. برای رفع این مشکل باید به صفحه برداشت بازگردید و اطلاعات یادداشت و تگ مقصد را تکمیل کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب طریقه برداشت از کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت را بررسی کردیم. همان‌طور که شاهد آن بودید، برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت خیلی ساده و ظرف کمتر از 1 دقیقه انجام می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای انتقال ارزهای دیجیتال که در قالب چند شبکه بلاک چین در دسترس هستند، حتما کارمزد شبکه‌های مختلف را مقایسه کنید. به‌این ترتیب می‌توانید بهترین شبکه را برای پرداخت کارمزد مقرون‌ به‌صرفه انتخاب کنید. اگر تجربه خاصی از رفع مشکل در برداشت از تراست ولت دارید، آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

تراست ولت از چه نوع ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند؟

تراست ولت از ارزهای دیجیتال متعددی از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و … پشتیبانی می‌کند.

آیا تراست ولت امن است؟

بله، تراست ولت از امنیت بالایی برخوردار است و از تکنولوژی رمزنگاری قوی برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

آیا تراست ولت هزینه‌ ای برای استفاده دارد؟

تراست ولت به صورت رایگان قابل دسترسی است، اما کاربران باید بسته به شکبه‌ای که انتخاب می‌کنند هزینه‌هایی برای تبادلات ارزی پرداخت کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها