روند صعودی کریپتو از آسیا شروع می شود؟

زمزمه شروع روند صعودی کریپتو با انتشار خبر آزاد کردن بیت کوین و اتریوم برای سرمایه گذاران خرد توسط هنگ کنگ، اتفاق افتاد. اهمیت این خبر به قدری زیاد بود که این انتشار آن در دنیای کریپتو به سرعت اتفاق افتاد. عده ای از تحلیلگران بر این باورند که به احتمال زیاد عامل بعدی آغاز روند صعودی کریپتو می تواند همین خبر باشد. آن ها معتقدند روند صعودی کریپتو از شرق آسیا آغاز خواهد شد.

طی چند ماه گذشته هنگ کنگ اقدامات مهم و سازنده ای در راستای به وجود آوردن محیطی شفاف و قانونی برای مشاغلی که در حوزه ارزهای دیجیتال هستند به وجود آورده است. هنگ کنگ از نظر اداری ویژه ترین منطقه در چین به شمار می رود. این کلان شهر به نوعی خود مختار است و سیستم قانون گذاری آن با چین متفاوت است. با توجه به نظریه تحلیلگران، آیا آغاز روند صعودی کریپتو شکل گرفته است؟ در ادامه مقاله به تحلیل بیشتر و علت روند صعودی کریپتو می پردازیم.

 

آغاز روند صعودی کریپتو

 

آیا در آغاز روند صعودی کریپتو قرار گرفته ایم؟

دولت هنگ کنگ طی بیانه ای اعلام کرد تمام معاملات رمز ارزها برای سرمایه گذاران خرد و یا خرده فروش ها، به احتمال زیاد از ژوئن 2023 آزاد خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شد که کشور چین از سال 2021 تا به امروز هرگونه فعالیت در رابطه با استخراج و یا معامله ارزهای دیجیتال را در کشور خود ممنوع اعلام کرده بود. این دو خبر در مقابل هم قرار گرفتند و زمزمه هایی از ارتباط بین اقدام جدید هنگ کنگ و ممنوعیت های موجود در کشور چین به وجود آمد.

از طرفی پیش بینی ها حاکی از این است که دولت چین تصمیم دارد به صورت غیر علنی از تصمیم جدید هنگ کنگ حمایت کند. در روز دوشنبه گزارشی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد که نشان می دهد برنامه هایی برای ارائه مجوز به کسانی که قصد سرمایه گذاری در معامله های خرد در برترین ارزهای دیجیتال، همچون بیت کوین و اتریوم را دارند ارائه شده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تصمیم جدید هنگ کنگ راه را برای برگشت سرمایه گذاران چین باز می کند و یکی از دلایل قوی برای آغاز مجدد روند صعودی کریپتو خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار کریپتو معتقدند به احتمال زیاد روند صعودی کریپتو از آسیا شروع خواهد شد.

هم اکنون با انتشار این خبر بازار کریپتو رشد نسبتا مطلوبی را آغاز کرده است و به نظر می رسد باید منتظر آغاز مجدد روند صعودی بازار باشیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها