10 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو

اکثر انسان‌ها می‌خواهند که در هر زمینه‌ای بهترین‌ها را به دست آورند اما چنین چیزی در عمل امکان ندارد. حتی گاهی در یک زمینه خاص هم نمی‌توانید بهترین‌ها را به دست آورید. به همین دلیل باید دایره پذیرش خود را افزایش دهید تا به نتایج بهتری برسید. در بازار ارز دیجیتال که چندین هزار رمز ارز در آن قرار دارند، می‌توان مواردی را پیدا کرد که نسبت به سایرین بهتر هستند. البته این بهتر بودن به پارامترهای زیادی بستگی دارد و نمی‌توانیم به صورت مطلق یک ارز دیجیتال را نسبت به دیگری برتر بدانیم.

حتی همین که می‌گوییم 10 ارز دیجیتال برتر بازار هم نیاز به شفاف‌سازی دارد. در واقع منظور ما از ده ارز دیجیتال برتر، بهترین ارزهای دیجیتال بر اساس مارکت کپ یا بزرگی بازار است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا کنیم.

 

آشنایی با 10 ارز دیجیتال برتر جهان

 

آشنایی با 10 ارز دیجیتال برتر جهان

آشنایی با ده ارز دیجیتال برتر می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود رقم بزنند. برهمین اساس برای اینکه بتوانیم 10 ارز دیجیتال برتر بازار را شناسایی کنیم ابتدا باید چندین فاکتور متفاوت را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. البته در چندین سال گذشته سایت‌های متفاوتی همچون coinmarketcap و TradingView  طراحی شده است که با رجوع به آن‌ها می‌توانید از حجم معاملات انواع ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

این سایت امکانات زیادی دارد که فقط یکی از آن ها رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس حجم بازار می‌باشد. برهمین اساس در بخش‌های بعدی قصد داریم شما را با ده ارز دیجیتال برتر دنیا آشنا کنیم. البته دقت کنید که این رتبه‌بندی بر اساس اطلاعات فعلی می‌باشد و ممکن است در مدت کوتاهی تغییر کند.

 

بیت کوین

 

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

به طور کلی بیشتر افراد تا به حال نام بیت کوین را شنیده‌اند و تا حدی با آن آشنایی دارند، اما ما قصد داریم شما را با این رمز ارز بیشتر آشنا کنیم. بهتر است بدانید در حال حاضر بیت کوین با ارزش بازار 739,199,313,571 دلاری، رتبه اول را در میان ارزهای دیجیتال در اختیار دارد. این ارز دیجیتال اولین رمز ارزی بود که به وجود آمد و خالق آن فردی به نام ساتوشی ناکاموتو است. البته در این سال‌ها اطلاعات کاملی از این شخص در دست نیست و عده‌ای بر این باورند که ساتوشی ناکاماتو نام مستعار خالق بیت کوین است و در حال حاضر مشخص نیست که این نام به چه کسی تعلق دارد.

با این حال می‌توانیم از او ممنون باشیم که یک انقلاب عظیم به نام بیت کوین را به وجود آورد. بیت کوین (BTC) در سال 2009 راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون، همواره در صدر 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین با قیمت 37,805.96 دلاری معامله می‌شود. البته عده‌ای معتقد بودند که اتریوم می‌تواند طی اتفاقی موسوم به فلیپنینگ، بیت کوین را کنار بزند و به برترین ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل شود. تا به امروز این فرضیه عملی نشد و به عقیده بسیاری از سرمایه‌گذاران در آینده هم چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

 

اتریوم

 

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

پس از بیت کوین نام اتریوم به عنوان 10 ارز دیجیتال برتر به چشم می‌خورد. هم اکنون اتریوم (ETH) با ارزش بازار  244,796,614,410 دلار، در رتبه دوم بازار ارز دیجیتال بر اساس بزرگی بازار قرار دارد. از آن جایی که بیت کوین یک آلت کوین نیست، اتریوم رتبه اول بازار آلت کوین ها را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این ارز دیجیتال در سال 2016 از اتریوم کلاسیک (نسخه قبلی اتریوم) تفکیک شد و به سرعت رشد کرد.

همین رشد سریع باعث شد که اتریوم بتواند جای خود را در بین 10 ارز دیجیتال برتر بازار محکم کند. پس از مدت کوتاهی، اتریوم به رتبه دوم بازار رسید و گوی سبقت را از سایر آلت کوین ها دزدید. البته اتریوم ویژگی‌های جدیدی را هم با خود به همراه داشت که سایر رقبا از آن‌ها بی‌بهره بودند. برهمین اساس در فهرست زیر برخی از ویژگی‌های اتریوم را مشاهده می‌کنید:

  • پشتیبانی از قرارداد هوشمند (Smart contract)
  • امکان ساخت و توسعه اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApps)
  • امکان ایجاد توکن سازی
  • پشتیبانی از خدمات DeFi
  • سیستم تطبیق نام ENS
  • پشتیبانی از پروژه‌های Web3.0
  • در بر گرفتن بخش اعظمی از پروژه‌های متاورس (Metaverse)

این قابلیت‌ها به خوبی نشان می‌دهند که اتریوم دست خالی وارد بازار کریپتوکارنسی نشده است. البته همه این امکانات هم از ابتدا در بلاک چین اتریوم وجود نداشتند یا حداقل کیفیتی پایین‌تر از حالت فعلی را ارائه می‌دادند. همچنین بهتر است بدانید که بسیاری از آلت کوین‌های شناخته شد از بلاک چین اتریوم به وجود آمدند و هویت خود را از آن گرفتند.

 

تتر

 

استیبل کوین تتر

همانطور که مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم استیبل کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که قیمت ثابتی دارد و برای کنترل نوسانات بازار راه‌اندازی شده‌ است و تتر یکی از بهترین استیبل کوین های این بازار مالی می‌باشد. البته بسیاری از سرمایه‌گذاران از تتر برای انجام تراکنش‌های خود استفاده می کنند زیرا با پشتوانه دلار آمریکا فعالیت می‌کند و هر واحد از آن نیز برابر با یک دلار آمریکا است.

همچنین در حال حاضر تتر (USDT) با ارزش بازار 89,286,027,454 دلاری در رتبه سوم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و چندین سال است که به عنوان ده ارز دیجیتال برتر دنیا شناخته می‌شود. البته اگر به دنبال بهترین ارز برای سرمایه گذاری می‌گردید بهتر است بدانید این رمز همچون سایر استیبل کوین ها قیمت ثابتی دارد و نه تنها تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نمی‌گیرد بلکه این نوع رمز ارزها برای کنترل نوسانات بازار راه‌اندازی شده‌اند.

 

ریپل

 

رمز ارز ریپل (XRP)

قدیمی‌های بازار ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به خوبی می‌شناسند. این رمز ارز یکی از اولین ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی بود که با استقبال زیادی روبرو شد و این روزها به عنوان ده ارز دیجیتال برتر شناخته می‌شود. نکته جالب درباره این ارز دیجیتال این است که در طول فعالیت خود، همواره در جمع برترین‌های بازار قرار دارد. همچنین در شرایط فعلی هم رتبه 4 بازار کریپتو در اختیار ریپل است و این رمز ارز با ارزش بازار 35,772,825,781 دلاری فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید پیش از اینکه اتریوم بخواهد خود نمایی کند، ریپل برترین آلت کوین بازار بود و کمترین اختلاف را نسبت به بیت کوین داشت. طرفداران این ارز دیجیتال همواره آن را بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌دانند و به آن وفاداراند. در چند سال گذشته و همزمان با ثبت ATH (اوج قیمت تاریخی) جدید بیت کوین، ریپل هم افزایش قیمت خوبی داشت و سود زیادی را به دارندگان خود هدیه کرد.

مورد دیگری که ریپل را جذاب می‌کند، جامعه فعال و بزرگ آن است. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر (Twitter)، تگ‌های مربوط به ریپل (Ripple) یا XRP را دنبال کنید تا از نزدیک با این جامعه در ارتباط باشید. سایر ارزهای دیجیتال هم عموما چنین حالتی را دارند اما طرفداران ریپل معمولا پررنگ‌تر هستند.

 

بایننس کوین

 

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

بعد از تتر (USDT) می‌توانید نام بایننس کوین را به عنوان چهارمین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال مشاهده کنید. بایننس کوین که با نماد BNB نیز در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود رمز ارز اختصاصی صرافی بزرگ بایننس است که ابتدا روی بلاک چین اتریوم و به عنوان یک توکن ERC-20 ساخته شد. اما پس از گذشت مدتی این رمز ارز به زنجیره هوشمند بایننس انتقال پیدا کرد و بلاک چین اختصاصی خود را راه‌اندازی کرد.

البته این ارز دیجیتال به پشتوانه صرافی بایننس فعالیت می‌کند و یکی از کوین‌های پر طرفدار بازار ارز است. البته بایننس کوین در حال حاضر به عنوان ده ارز دیجیتال برتر شناخته می‌شود و با ارزش یازار 34,423,694,050 دلاری در جایگاه چهارم بازار قرار دارد.

 

سولانا

 

ارز دیجیتال سولانا (SOL)

جوان ترین عضو خانواده 10 ارز دیجیتال برتر بازار سولانا نام دارد. سولانا با نماد SOL حدودا 2 سال دارد و از سایر ارزهای دیجیتال حاضر در این مقاله جدیدتر است. ارز دیجیتال SOL در همین مدت کوتاه فعالیت خود توانست که طرفداران بسیار زیادی را به دست آورد. بد نیست بدانید که یکی از کلان ترین سودهای سال 2021 مربوط به سولانا بود!

اگر شما در اواخر سال 2020 سولانا می خریدید و آن را به مدت 1 سال نگه می داشتید، سرمایه شما حدود 200 برابر می شد! این میزان سود قابل توجه است و به همین دلیل سولانا را بسیار جذاب می کند. البته فارغ از بحث مادی هم سولانا ارزش بسیاری دارد. کاربردهای این ارز دیجیتال همسو با اتریوم می باشد و آن را به یکی از رقبای جدی ارز دیجیتال ETH تبدیل می کند.

 

کاردانو

 

رمز ارز کاردانو (ADA)

کاردانو یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر بازار است. این رمز ارز محبوب معمولا بین رتبه های 4 تا 8 بازار قرار دارد و در حال حاضر رتبه ششم را به خود اختصاص می دهد. اختلاف آن با بایننس کوین کمی زیاد است و بیش از 30 میلیارد دلار فاصله بین آن ها وجود دارد. گرچه این اختلاف در نگاه اول زیاد به نظر می رسد، اما با بروز اتفاقات مختلف می تواند تغییر بسیاری پیدا کند.

کاردانو بسیاری از ویژگی های اتریوم را دارد و علاوه بر این، امکانات خود را با سرعت بالاتر و هزینه کمتری هم ارائه می دهد. همین عامل باعث می شود که تحلیلگران، ارز دیجیتال ADA را به عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم در نظر بگیرند. البته مقدار عرضه کاردانو نسبت به اتریوم خیلی بیشتر است و همین عامل روی اختلاف قیمت بسیار زیادی آن ها تاثیر می گذارد.

در بین 6 ارز دیجیتال برتر بازار، کاردانو تنها موردی می باشد که قیمتی کمتر از 1 دلار دارد. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال می توانند با ارائه بروزرسانی های جدید، روی افزایش قیمت آن تاثیر زیادی بگذارند. اتفاقا همین امروز (31 می) هم قیمت کاردانو 19 درصد افزایش یافت و به 0.63 دلار رسید. در یک هفته اخیر یکی از معدود ارزهای دیجیتال معروفی که افزایش قیمت چشمگیر داشت همین کاردانو بود. این ارز دیجیتال توانست در این بازه زمانی به افزایش قیمتی 23 درصدی برسد.

 

دوج کوین

 

دوج کوین (DOGE)؛ ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک!

بعید است که دوج کوین را نشناسید. آوازه این ارز دیجیتال به لطف ایلان ماسک و افراد مشهور دیگری مانند اسنوپ داگ بلند است. جالب است بدانید که دوج کوین در سال 2013 و برای شوخی با بیت کوین به وجود آمد! سازندگان این ارز دیجیتال (بیلی مارکوس و جکسون پالمر) برای شوخی با ساتوشی ناکاموتو دوج کوین را ساختند.

آن‌ها پس از ساخت دوج کوین خود را شیبتوشی ناکاموتو نامیدند تا داستان خود را طنزتر کنند. دوج کوین تا سال 2020 چندان مورد توجه قرار نمی گرفت تا این که ایلان ماسک وارد صحنه شد! این فرد مشهور و موفق با حمایت های پی در پی خود از دوج کوین بارها تقاضای آن را افزایش داد. به دنبال این افزایش تقاضا هم قیمت دوج کوین بارها افزایش یافت و DOGE به جمع 10 ارز دیجیتال برتر بازار رسید.

 

کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

پس از این که ترتیب 10 ارز دیجیتال برتر بازار را متوجه شدید، احتمالا مایلید بدانید که سرمایه گذاری روی کدام آن ها بهتر است. با توجه به این که در این بین 3 استیبل کوین وجود دارد، می توانید به سادگی دور USDT، USDC و BUSD را خط بکشید! چرا که این سه رمز ارز استیبل کوین هستند و در بازار صعودی لطف چندانی برای شما ندارند. نقش آن ها در بازار نزولی پر رنگ می شود که هنگام ضرر دیگران، جلوی متضرر شدن شما را می گیرند. برای سرمایه گذاری در سایر موارد نیز دلایل مختلفی وجود دارد. شما می توانید با توجه به توضیحات مربوط به هر ارز دیجیتال، درباره سرمایه گذاری روی آن تصمیم بگیرید.

در بلاگ بیت ایمن و همچنین صفحه اصلی سایت، توضیحات کامل مربوط به هر کدام قرار دارد. پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید هر کدام از این ارزهای دیجیتال، مقالات معرفی مخصوص هر یک را مطالعه کنید. با این حال هر روز ارز هایی جدیدی به بازار ارز دیجیتال معرفی می شود  که به شما موقیت سرمایه گذاری بهتری را می دهد در حال حاضر ربات‌های تلگرامی محبوبیت بسیاری برای استخراج ارز‌های دیجیتال دارند به عنوان مثال ربات همستر کامبت با این که هنوز در صرافی‌ها  لیست نشده است، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است، از دیگر ربات‌های تلگرامی می‌توان به  تپ سواپ اشاره کرد که محبوبیت زیادی پیدا نکرده ولی همچنان می‌تواند برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی باشد.

افزایش دانش شما درباره هر ارز دیجیتال باعث می‌شود که بتوانید با خیال راحت‌تری روی آن سرمایه گذاری کنید. اینگونه شانس شما برای کسب سود و انجام یک سرمایه گذاری موفق بیشتر می‌شود.

 

جمع بندی

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad
Mohammad
2 سال قبل

ریپل از وقتی اومده کلا نوساناش افتضاح بوده از همه ارزا کم تر نوسان داشته فک کنم همین الان با ATHفاصله نداره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  Mohammad

بله ولی خیلی از سرمایه گذار ها معتقدند که این ارز بعد از رفع اتهام از سازمان اوراق بهادار آمریکا افزایش قیمت چشم گیری داره