بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری بلندمدت در سال 2024

سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی مختلفی انجام می‌شود و سرمایه گذاران باید بسته به اهداف و شرایط خاص خود، مدت زمان مشخصی را برای سرمایه گذاری روی یک یا چند دارایی خاص در نظر می‌گیرند. البته بسیاری از سرمایه گذاران از همان ابتدا استراتژی معاملاتی خود را مشخص می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که سرمایه گذاری بلندمدت، کوتاه مدت یا میان مدت را چه زمانی آغاز کنند. دانستن این موضوع می‌تواند احتمال موفقیت آن‌ها را افزایش دهد و سود بیشتری را نصیب‌ آن‌ها کند. از این رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با ارزهای دیجیتال آینده دار و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت آشنا کنیم تا گزینه‌های مطمئن برای سال‌های آینده را بشناسید.

  1. سرمایه گذاری بلندمدت مناسب چه افرادی است؟
  2. بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار بر اساس چه معیارهایی تعریف می‌شوند؟
  3. بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار در بازار کدام اند؟
  4. ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)
  5. ارز دیجیتال اتریوم (ETH)
  6. ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)
  7. ارز دیجیتال کاردانو (ADA)
  8. ارزدیجیتال پولکادات (DOT)
  9. ارزدیجیتال سولانا (SOL)
  10. ارزدیجیتال پالیگان (MATIC)
  11. ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)
  12. کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟
  13. مقایسه سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌ مدت

 

سرمایه گذاری بلندمدت مناسب چه افرادی است؟

در ابتدا باید ببینید که آیا سرمایه گذاری بلندمدت در بازار کریپتو با توجه به شرایط و ویژگی‌های شما انتخاب درستی است یا خیر. در صورتی که سرمایه‌ای بلا استفاده دارید و مطمئن هستید که در بازه زمانی کوتاه مدت یا میان مدت به آن نیازی پیدا نمی‌کنید و برای کسب سود عجله‌ای ندارید، سرمایه گذاری بلند مدت می‌تواند گزینه مناسب شما باشد. از طرفی صبر شما و توانایی تحت تاثیر قرار نگرفتن در برابر نوسانات کوتاه مدت و میان مدت، برای سرمایه گذاری بلندمدت ضروری است.

بسیاری از افراد بدون داشتن این ویژگی‌ها اقدام به سرمایه گذاری بلندمدت می‌کنند و بعد از تغییر شرایط دچار مشکل می‌شوند و به دنبال بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌باشند. به طور مثال وقتی می‌بینند که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر آن‌ها کاهش یافته است، عجولانه دست به فروش می‌زنند و سود احتمالی خود را در بازه زمانی بلند مدت رها می‌کنند. این عامل می‌‌تواند منجر به ضرر سرمایه گذار عجول شود و او را به طور کلی نسبت به بازار بدبین کند.

 

ارز دیجیتال

 

بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار بر اساس چه معیارهایی تعریف می‌شوند؟

برای تعیین بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار معیارهای متفاوتی وجود دارد. پیش از این که بخواهید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را پیدا کنید، ابتدا باید تعریف خود را از بهترین ارزهای دیجیتال را مشخص کنید. اگر اعتبار و مطمئن بودن پروژه در کنار ریسک کم مدنظر باشد، ارزهای دیجیتال قدیمی‌تر که ثبات بیشتری در بازار داشته اند گزینه‌های بهتری هستند. بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP) سه نمونه از این ارزها می‌باشند.

البته در صورتی که سود بیشتری مدنظر شما باشد و ریسک بیشتری را بپذیرید، ارزهای دیجیتالی که ارزش بازار کمتری دارند و قیمت آن‌ها ناچیز است می‌توانند گزینه‌های نسبتا بهتری باشند. که به عنوان ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌توان به شیبا (SHIB)، دوج کوین (DOGE) و فلوکی (FLOKI) اشاره کرد. همچنین اگر پیشرفت و تغییرات پروژه مدنظر شما باشد، اتریوم (ETH)، فانتوم (FTM) و کازماس (ATOM) به عنوان سه پروژه پویا معرفی می‌شوند.

بر این اساس، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت و میان مدت بر پایه معیارهای مختلف تعیین می‌شوند. پس نمی‌توانیم به طور مطلق یک یا چند ارز دیجیتال را به عنوان بهترین معرفی کنیم و باید موارد مختلفی را برای انتخاب خود در نظر بگیریم.

 

بهترین ارزهای دیجیتال

 

بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدام اند؟

اگر بخواهیم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت به شما معرفی کنیم باید بگوییم بسیاری از سایت‌های تخصصی معمولا انواع ارزهای دیجیتال را بر پایه حجم بازار و مارکت کپ آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند. برهمین اساس در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار و ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری بلند مدت را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها را دارید با اطلاعات بیشتری به خرید آن‌ها بپردازید.

 

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین رمز ارز در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری BTC نیز شناخته می‌شود و در چندین سال گذشته به عنوان تاثیرگذارترین ارز دیجیتال معرفی شده است. البته در چندین سال اخیر پروژه‌های زیادی برای جایگزینی BTC راه‌اندازی شدند اما در راستا هر یک با شکست مواجه شدند. زیرا بیت کوین ویژگی و مزایای متفاوتی دارد و همین موضوع باعث شده تا بتواند در قلب سرمایه‌گذاران جا بگیرد. از همین رو می‌توان بیت کوین را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار معرفی کرد و در زمان نوشتن این مقاله رتبه یک بازار را به خود اختصاص داده و با قیمت 42,632.95 دلار معامله می‌شود.

 

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال آینده دار در حوزه کریپتوکارنسی می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی در میان سایر رمز ارزها برخوردار است. زیرا از ویژگی‌های بسیار زیادی همچون قرارداد هوشمند برخوردار است. همچنین بسیاری از رمز ارزهایی که از بلاک چین اختصاصی بهره‌ند نیستند بر روی بستر اتریوم بننا شده‌اند و به عنوان توکن ERC-20 شناخته می‌شود. همچنین در حال حاضر این رمز ارز در رتبه دوم بازار قرار دارد و با مارکت 277,005,882,079 دلاری و قیمت 2,305.28$ به فروش می‌رسد.

 

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین توکن حاکمیتی صرافی بایننس می‌باشد که از محبوبیت و ویژگی‌های زیادی برخوردار است. این رمز در سال گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت و سرمایه‌گذاران این رمز ارز را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار می‌شناسند. برهمین اساس BNB در حال حاضر رتبه 4 بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده است و با ارزش بازار 47,016,816,476 دلاری به فعالیت خود ادامه دهد. البته در زمان نوشتن این مقاله ارز دیجیتال بایننس کوین با قیمت 309.97 دلار معامله می‌شود.

 

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

کاردانو یک رمز ارز نسل سوم است که در سال 2017 با نماد اختصاری ADA راه‌ اندازی شد. بلاک چین این رمز ارز می‌تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده شود و برنامه‌ها و پروتکل‌های غیرمتمرکز ایجاد کند. علاوه بر این، قابلیت ارسال و دریافت فوری وجوه با حداقل هزینه در دنیای تجارت و امور مالی را دارد. در حال حاضر نیز این رمز ارز به عنوان یکی دیگر از ارزهای دیجیتال آینده دار شناخته می‌شود و در جایگاه ۸ بازار قرار دارد. همچنین این روزها ADA با ارزش بازار 21,378,554,501 دلاری و قیمت 0.6042$ به فروش می‌رود.

 

ارز دیجیتال پولکادات (DOT)

پولکادات یک از انواع شبکه بلاک چین است که مانند اتریوم به توسعه‌‌دهندگان اجازه می‌‌دهد برنامه‌‌ها و قرارداد‌های هوشمند بسازند. همچنین پولکادات امکان ارتباط اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز (DApp) را با سایر شبکه‌های بلاک چین فراهم می‌‌کند. با ایجاد این قابلیت توسط پولکادات، انتقال دارایی‌‌ها بین بلاک چین‌ های مختلف راحت شده است. برهمین اساس می‌توان گفت ارز دیجیتال پولکادات از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. که با در نظر داشتن این موضوع در حال حاضر در رتبه 11 بازار قرار دارد و از ارزش بازار 10,438,078,638 دلاری برخوردار است.

 

ارز دیجیتال سولانا (SOL)

سولانا در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه 5 قرار دارد. این ارز به عنوان بهترین پلتفرم قرارداد هوشمند با کاردانو و اتریوم رقابت می‌‌کند. پروتکل سولانا را برای تسهیل ایجاد برنامه غیرمتمرکز (DApp) طراحی کردند. هدف آن بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ (PoH) همراه با اجماع اثبات سهام (PoS) در زمینه بلاک چین است. البته در این بین سولانا نیز به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار در سال 2024 شناخته می‌شود.

 

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC)

پالیگان (MATIC) یکی از پذیرفته‌ شده‌ ترین و سریع‌‌ترین راه‌‌حل‌‌های مقیاس‌ پذیری لایه 2 اتریوم و اکوسیستم‌های کاربردی غیرمتمرکز است. همچنین ارز دیجیتال پالیگان دارای ویژگی‌هایی مانند قابلیت همکاری، مقیاس پذیری و امنیت بالا است. البته اکثر پروژه‌های حوزه DeFi در حال حاضر بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارند. بنابراین، ازدحام کمتر در اتریوم به معنای سرعت بیشتر و مزایای بیشتر برای اکوسیستم DeFi است. این فاکتور باعث می‌‌شود پایگان به عنوان یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار شناخته شود.

 

ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)

ارز دیجیتال آوالانچ یکی از انواع ارزهای شناخته شده است که با نماد اختصاری AVAX و با ارزش بازار 14,495,852,182دلاری در جایگاه 9 بازار کریپتو قرار دارد. همچنین این رمز ارز در چندین سال گذشته نوسانات زیادی را به همراه داشته است اما در سال گذشته مجددا روند صعودی را در پیش گرفت. با در نظر داشتن این موضوع و ویژگی‌های بسیار زیاد این پروژه ارز دیجیتال آوالانچ نیز در سال 2024 به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار معرفی می‌شود.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت

 

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟

اگر ریسک‌پذیری زیادی ندارید و اطلاعات شما درباره ارزهای دیجیتال آینده دار و تحلیل آن‌ها زیاد نیست، پیشنهاد می‌شود که روی ارزهای دیجیتال پایدارتر و ثابت‌شده سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری بلندمدت روی بیت کوین و اتریوم توسط بسیاری از تحلیلگران پیشنهاد می‌شود. با این حال رمز ارزهای دیگری هم هستند که شانس رشد بالایی دارند و می‌توانید روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید. از این رو می‌توانید یک سبد ارزی متشکل از 4 یا 5 ارز دیجیتال مختلف داشته باشید تا ریسک سرمایه گذاری بلندمدت خود را کاهش دهید.

فراموش نکنید که این سرمایه باید مازاد مصرف شما باشد که بتوانید مدت زیادی بیخیال آن شوید. در غیر این صورت، ممکن است مجبور بشوید به هنگام نیاز دارایی خود را با ضرر بفروشید. اگر هم شرایط سرمایه گذاری بلندمدت را ندارید، می‌توانید به صورت کوتاه مدت یا میان مدت روی ارزهای دیجیتال آینده دار سرمایه گذاری کنید.

 

مقایسه سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه مدت

سرمایه گذاری بلندمدت نیازمند صبر بیشتری است و زمان و انرژی مورد نیاز برای آن کمتر می‌باشد. هنگامی که تصمیم به سرمایه گذاری بلندمدت می‌گیرید، دیگر لزومی ندارد که هر روز و هر ساعت وضعیت بازار را پیگیری کنید و نسبت به آن واکنش نشان دهید. سرمایه گذاری کوتاه مدت یا میان مدت، ممکن است بیشتر شما را درگیر کند و وقت و انرژی بیشتری صرف آن شود. از طرفی این نوع سرمایه گذاری به بررسی شرایط مختلف بازار و ارزهای دیجیتال نیاز دارد و اگر اطلاعات کمی داشته باشید می‌تواند زیان‌آور باشد.

گرچه همه این توضیحات به نوعی نسبی می‌باشد و شما باید با توجه به روحیات و ویژگی‌های فردی خود آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. در هر صورت چیزی که واضح است، ضرورت افزایش اطلاعات و در نظر گرفتن شرایط مختلف برای شروع یک سرمایه گذاری است. در این صورت می‌توانید نوع سرمایه گذاری مناسب خود را بیابید و به شکل درستی آن را آغاز کنید. بررسی سوابق ارزهای دیجیتال آینده دار در بازه‌های زمانی بلندمدت نیز می‌تواند برای سرمایه گذاری بلندمدت روی آن‌ها دید بهتری به شما بدهد.

در ضمن برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت یا بلند مدت، علاوه بر بازار ارز دیجیتال بازارهای مالی دیگری هم هستند که بتوانید در آن‌ها فعالیت کنید. یکی از این بازار فارکس است که در مقاله فارکس و ارز دیجیتال چه تفاوتی دارند؟ می‌توانید تفاوت‌های آن با بازار کریپتو را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها