تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

دوج کوین به نوعی پرچمدار میم کوین‌های بازار به شمار می‌آید. توکنی که با حمایت‌های ایلان ماسک قدرت گرفت و به دلیل مواجه شدن با اقبال عمومی رشد قیمت خیره کننده‌ای را تجربه کرد. همین عوامل باعث شدند افرادی که با مارکت کریپتو هم آشنایی نداشتند جذب این بازار شوند و به نوعی باعث شد افراد بیشتری بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذار انتخاب کنند. با فروکش کردن تب هیجان بازار دوج کوین، این توکن هم روندهای منطقی‌تری در قیمت خود گرفت و تحلیل پذیر‌تر شد. امروزه برای خرید، فروش یا نگهداری این توکن توجه به تحلیل تکنیکال الزامی است و بدون در نظرگرفتن آن امکان تصمیمات اشتباه بالا می‌رود.

امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال دوج کون همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمتی آن پرداخته و محدوده‌های مهم حمایتی و مقاومتی این توکن را تعیین کنیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت Dogecoin حدود 2 درصد کاهش یافته و با مارکت کپ 17 میلیارد دلار رتبه 8 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه

توجه به روندهای قیمتی در تحلیل تکنیکال یک امر مهم می‌باشد. چرا که آگاهی از این روندها سبب شناخت سنتیمنت و احساسات فعالین بازار می‌شود. همین موضوع باعث خواهد شد تا یکی از مهم‌ترین اشتباهات در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری یعنی حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار تا حد ممکن از شما دور باشد. برای تعیین روند قیمت دوج کوین بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه پیش ببریم تا دید وسیع‌تر و تحلیل با ثبات‌تری داشته باشیم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه

 

قیمت دوج کوین پس از رسیدن به محدوده 0.23 دلار توانایی عبور از این ناحیه را نداشت و همین عدم توانایی باعث شد وارد یک کانال نزولی شود. دوج کوین مدت نسبتا زیادی را در این کانال سپری کرد و طی ریزش قیمت محدوده حمایتی مهم 0.14 دلار را هم از دست داد. در نهایت قیمت پس از رسیدن به ناحیه 0.09 دلار با حمایت مواجه شد و با رشدی که داشت موفق شد سقف کانال نزولی را شکسته و به بالای آن برسد. اکنون شرایط برای دوج کوین حساس بوده چرا که بین حمایت داینامیک (خط روند) و مقاومت استاتیک محصور شده است. شکسته شدن کانال نزولی باعث شده قیمت صعودی شود اما محدوده 0.14 دلار مانع از ادامه رشد شده است و قیمت را به پایین پس زده است.

برخی این پایین زده شدن قیمت را پولبک به خط روند می‌دانند و برخی دیگر این امر را تاییدی بر ادامه روند صعودی و تثبیت قیمت در پایین‌تر از 0.14 دلار می‌بینند.تشکیل الگوی سقف دو قلو در این ناحیه، قرارگیری کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 و همچنین ورود اندیکاتور RSI به فاز منفی همگی احتمال ریزش قیمت را قوت می‌بخشند. در صورتی که دوج کوین روی خط روند داینامیک خود حمایت شود گاوهای بازار می‌توانند به شکل‌گیری روند صعودی امیدوار شوند. اما اگر دوج کوین حمایت 0.10 دلار را از دست بدهد روند ریزشی شدت بیشتری می‌گیرد و پتانسیل رسیدن تا 0.8 دلار را هم خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین Dogecoin در تایم فریم 30m

اگر علاقه‌مند به ترید یا نوسان‌گیری در تایم‌های کوتاه هستید و تمایل دارید به صورت روزانه از بازار بهره ببرید بهتر است تایم‌فریم معاملاتی خود را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در تایم‌های پایین‌تر از 1 ساعته انجام دهید. ترید به صورت روزانه در کنار سود و جذابیتی که دارد ریسک بالایی را هم متوجه سرمایه شما خواهد کرد و چنانچه مسلط به مباحث تکنیکال و مدیریت سرمایه نیستید از انجام آن پرهیز کنید. جهت اینکه شرایط دوج کوین را برای نوسان‌گیری مشخص کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30 دقیقه (30m) می‌رویم و تحلیل را پیش می‌گیریم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین Dogecoin در تایم فریم 30m

 

روند قیمتی دوج در این تایم فریم نزولی است و با یک کندل قدرتمند حمایت 0.112 را از دست داده است و پایین‌تر از EMA20 معامله می‌شود. به این موارد اندیکاتور RSI را هم اضافه کنید که در محدوده منفی در حال حرکت است. مجموعه این عوامل سبب می‌شوند اولویت بیشتری را به پوزیشن‌های Sell اختصاص دهیم. البته فراموش نکنید که حد سود و ضرر خود را به صورت منطقی انتخاب کنید چرا که قیمت دوج کوین به زودی می‌تواند حمایت 0.108 را تاچ کند که محدوده‌ای قوی برای حمایت از قیمت به شمار می‌رود.

توجه به این نکته لازم است که این شرایط تا زمانی پایدار است که دوج کوین پایین‌تر از 0.12 دلار معامله می‌شود و در صورت عبور قیمت از این ناحیه وضعیت تغییر کرده و احتمال موفقیت پوزیشن‌های buy افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

اصولا میم کوین‌ها ریسک بالایی برای خرید با دید بلند مدت دارند چرا که برنامه‌های توسعه قوی ندارند و از آن‌ها حمایت خوبی صورت نمی‌گیرد. اما مسیر دوج کوین متفاوت شده و به واسطه مارکت کپ بالا و سابقه‌ای که در بازار دارد ریسک پایین‌تری دارد. این عوامل ممکن است باعث شوند تا به خرید این توکن علاقه‌مند شوید. چنانچه قصد خرید دوج دارید باید بدانید که روند قیمت آن فعلا ریزشی است و هنوز نشانه‌های قوی مبنی بر تغییر روند مشاهده نشده است. واکنش مثبت در نواحی یاد شده در تحلیل تکنیکال می‌تواند ریسک شما را در خرید این رمزارز تا حد مناسبی پایین بیاورد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها