تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

دوج کوین به نوعی پرچمدار میم کوین‌های بازار به شمار می‌آید. این توکن با حمایت‌های ایلان ماسک قدرت گرفت و به دلیل مواجه شدن با اقبال عمومی رشد قیمت بالایی را تجربه کرد. همین عوامل باعث شدند افرادی که با مارکت کریپتو هم آشنایی چندانی نداشتند جذب این بازار شوند و به نوعی باعث شد افراد بیشتری بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذار انتخاب کنند.

با فروکش کردن تب هیجان بازار، این توکن هم روندهای منطقی‌تری در قیمت خود گرفت و تحلیل پذیر‌تر شد. امروزه برای خرید، فروش یا نگهداری دوج کوین توجه به تحلیل تکنیکال الزامی است و بدون در نظرگرفتن آن امکان تصمیمات اشتباه بالا می‌رود.

امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال دوج کوین همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمتی آن پرداخته و محدوده‌های مهم حمایتی و مقاومتی این توکن را تعیین کنیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت Dogecoin حدود 3.5 درصد کاهش یافته و با مارکت کپ 14.9 میلیارد دلار رتبه 9 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه

توجه به روندهای قیمتی در تحلیل تکنیکال یک امر مهم می‌باشد. چرا که آگاهی از این روندها سبب شناخت سنتیمنت و احساسات فعالین بازار می‌شود. همین موضوع باعث خواهد شد تا یکی از مهم‌ترین اشتباهات در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری یعنی حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار تا حد ممکن از شما دور باشد. برای تعیین روند قیمت دوج کوین بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه پیش ببریم تا دید وسیع‌تر و تحلیل با ثبات‌تری داشته باشیم.

 

تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE در تایم فریم روزانه

 

با بررسی نمودار تحلیل تکنیکال دوج کوین در این تایم فریم متوجه می‌شویم که قیمت پس از رسیدن به محدوده 0.22 دلار در فروردین ماه 1403 توانایی عبور از این سطح را نداشته و وارد فاز نزولی شده است. حرکت در این کانال سبب شده تا حمایت استاتیک و مهم ناحیه 0.13 دلار نیز از دست برود. اگرچه در حال حاضر به نظر می‌رسد که شدت ریزش کمتر شده اما نشانه مثبتی مبنی بر تغییر روند دیده نمی‌شود.

کندل‌ها همچنان پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) قرار دارند و اندیکاتور RSI پایین‌تر از مقاومت خود در عدد 50 قرار دارد. ضمن اینکه کندل‌ها توانایی عبور از مقاومت 0.12 دلار را نداشته‌اند. به نظر می‌رسد چنانچه اتفاق مثبتی در بازار کریپتو رخ ندهد دوج کوین همچنان به مسیر ریزشی خود ادامه می‌دهد و امکان تاچ کردن محدوده 0.6 دلار نیز وجود خواهد داشت.

زمانی می‌توان به صعودی شدن روند دوج کوین امیدوار بود که قیمت به بالای خط روند (مقاومت داینامیک) رسیده و در این ناحیه تثبیت داشته باشد. ضمنا محدوده 0.13 دلار مهم‌ترین مقاومت در مسیر رشد دوج خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال نمودار DOGEBTC

تحلیل نمودار DOGEBTC کمک خواهد کرد از وضعیت دوج کوین نسبت به بیت کوین و حتی سایر ارزها مطلع شوید. بررسی نسبت قیمت دوج کوین به بیت کوین کمک شایانی خواهد کرد تا زمان خرید یا فروش دوج را تشخیص دهید. هرچقدر این نمودار به وضعیت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر شرایط مساعد‌تر برای دوج خواهد بود. مثبت بودن این شاخص نشان خواهد داد که دوج کوین می‌تواند نسبت به بیت‌ کوین و سایر ارزها در زمان صعود بازار رشد کند و بالعکس در زمان ریزش هم مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. هرزمان که روند این نمودار مثبت شد فرصت خرید مطلوبی برای دوج رخ خواهد داد.

 

تحلیل تکنیکال نمودار DOGEBTC

 

در حال حاضر نمودار DOGEBTC‌ روندی نزولی و طولانی مدت دارد و به این معنی است که فاصله قیمت بیت کوین با دوج در حال افزایش است. البته برای طرفداران دوج جای امیدواری وجود دارد چرا که این نمودار در نزدیکی حمایت استاتیک خود قرار گرفته است و در صورتی که در ناحیه 0.0000016 به خوبی ساپورت شود فرصت رشد جذابی برای دوج پدید خواهد آمد. اگر قصد خرید یا فروش دوج را دارید بهتر است این نمودار را هم تحت نظر قرار دهید.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال دوج کوین به گونه‌ای نیست که آن را پرریسک قلمداد کنیم اما بررسی تکنیکال این رمزارز نشان می‌دهد که روند قیمتی دوج متاثر از وضعیت کلی بازار بوده و فعلا تمایل بیشتری به حرکت‌های ریزشی دارد. لذا بهتر است قبل از خرید به رفتار قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال دقت کنید و پس از مشاهده واکنش مثبت تصمیم خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها