تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE؛ تاریخ 1 مرداد 1403

حدودا 4 سال پیش بود که در میانه بازار صعودی و هیاهوی بازار ارزهای دیجیتال یک میم توکن به نام دوج کوین شروع به درخشش کرد. توکنی که در ابتدا یک میم‌ کوین ساده بود اما با حمایت‌های ایلان ماسک به یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. معمولا میم کوین‌ها برنامه خاصی برای توسعه پیشرفت ندارند و به همین دلیل از بازار کنار گذاشته می‌شوند اما داستان برای دوج‌کوین به نحو دیگری پیش رفت و در حال حاضر این توکن که با نماد DOGE شناخته می‌شود در رتبه 8 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و سرمایه در گردش آن حدود 20 میلیارد دلار است.

اهمیت این توکن سبب شده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۳ به سراغ تحلیل تکنیکال دوج کوین برویم و روند قیمتی آن را بررسی کنیم. تحلیل تکنیکال دوج کوین کمک می‌کند که جهت حرکت قیمت در بلند مدت را با احتمال بالایی حدس بزنیم و حمایت و مقاومت‌های این مسیر را تعیین کنیم.

 

روند قیمت دوج کوین

یکی از اهداف مهم تحلیل تکنیکال تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. چنانچه سرمایه‌گذار یا معامله‌گر به روند قیمت بی‌توجه باشد ممکن است اقداماتی برخلاف جریان اصلی بازار انجام دهد. عمل کردن برخلاف جریان قیمتی سبب خواهد شد در دام نوسانات گرفتار شوید و سرمایه شما به سرعت وارد ضرر شود. پس ما هم در ابتدا به کمک تحلیل تکنیکال سعی در پیدا کردن روند قیمت دوج کوین را خواهیم داشت. برای دستیابی به این هدف تایم فریم تحلیلی را بر روی حالت روزانه (1d) تنظیم می‌کنیم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری از بازار داشته باشیم. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال دوج از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

وضعیت فعلی در نمودار تحلیل تکنیکال doge جالب توجه است. قیمت دوج کوین موفق شده پس از حدود 4 ماه از کانال نزولی قیمت خارج شود و مقاومت داینامیک خود را (خط روند نزولی) از پیش رو بردارد. این یک خبر خوب برای طرفداران این توکن محسوب می‌شود اما یک نکته مهم وجود دارد. قیمت دوج کوین در حال حاضر به محدوده مهم مقاومتی و استاتیک خود یعنی 0.14 دلار رسیده است و از سویی هنوز پولبک خود به خط روند شکسته شده را تکمیل نکرده است. با توجه به نزدیک شدن اندیکاتور rsi به محدوده اشباع خرید محتمل‌ترین سناریو برای دوج کوین اصلاح قیمت تا محدوده خط روند شکسته شده و تکمیل پولبک و سپس ادامه رشد قیمت خواهد بود.

با تثبیت قیمت بالاتر از 0.14 دلار انتظار شروع یک رالی صعودی تا محدوده 0.20 دلار را خواهیم داشته چرا که این ناحیه جدی‌ترین مقاومت در مسیر رشد doge خواهد بود. توجه داشته باشید اگر دوج کوین محدوده حمایتی 0.12 دلار را از دست بدهد احتمال اینکه مجددا وارد فاز نزولی بشود وجود خواهد داشت. پس برای این سناریو نیز آمادگی داشته باشید هرچند که احتمال وقوع کمتری داشته باشد.

 

شرایط دوج کوین dogecoin برای نوسان گیری

همه افرادی که در بازار ارزدیجیتال فعالیت دارند صرفا با دید بلندمدت وارد نمی‌شوند و انگیزه‌های کوتاه مدت هم خواهند داشت. این افراد به واسطه ترید یا نوسان‌گیری روزانه به مقصود خود می‌رسند. ترید در بازار ارزدیجیتال برای شما این امکان را فراهم می‌کند که هم از موقعیت‌های خرید و هم از موقعیت‌های فروش کسب سود کنید. البته که ترید در بازار ارزدیجیتال به دلیل نوسان زیاد ریسک بالایی دارد و حتما می‌بایست از دانش و تجربه کافی برخوردار باشید. جهت تعیین وضعیت دوج‌کوین برای نوسان گیری این بار به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم‌فریم سی دقیقه (30m) می‌رویم تا بیشتر در معرض نوسانات بازار باشیم.

 

شرایط دوج کوین dogecoin برای نوسان گیری

 

قرارگیری دوج کوین در محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت باعث شده تا فرصت مناسبی برای نوسان گیری به وجود بیاید. با مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال دوج کوین به نظر می‌رسد در حال حاضر قیمت توانایی عبور از سطح 0.145 دلار را نداشته و در حال تثبیت پایین‌تر از این محدوده است. اندیکاتور rsi‌ نیز به منطقه اشباع خرید رسیده و کندل‌ها از خط EMA20 فاصله زیادی دارند. مجموعه این عوامل باعث می‌شود که شانس موفقیت در پوزیشن‌های Sell‌ بیشتر باشد و محدوده 0.125 دلار اولین محدوده حمایتی جدی خواهد بود. توجه داشته باشید در صورت عبور قیمت از 0.145 دلار شرایط تغییر کرده و پوزیشن‌های buy شانس بیشتری خواهند داشت.

 

سخن آخر

هرچند که میم کوین‌ها از ارزش ذاتی کمتری نسبت به سایر توکن‌ها برخوردار هستند اما برخی از آن‌ها مانند دوج کوین به واسطه سابقه و حجم بازار بالا استثنا محسوب می‌شوند و پتانسیل این را دارند که به عنوان یک گزینه خرید در نظر گرفته شوند. اگر شما هم قصد خرید این توکن را با دید بلند مدت دارید بهتر است برای کسب بیشترین بازدهی منتظر واکنش قیمت به نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید. با مشاهده واکنش مثبت در این نواحی می‌توانید خرید خود را عملی کنید. ضمنا شرایط برای نوسان‌گیری کمی پرریسک است چون در شرایط فعلی بازار با هیجان بالایی روبرو است اما با این تفاسیر فعلا پوزیشن‌های Sell احتمال موفقیت بالاتری دارند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها