هوش مصنوعی ایلان ماسک سر و صدای زیادی کرد

ایلان ماسک کارآفرین و مدیر شرکت تسلا همواره علاقه زیادی به فناوری و تکنولوژی های جدید دارد. برهمین اساس به تازگی خبری در خصوص هوش مصنوعی ایلان ماسک منتشر شد. طبق گزارش شبکه فاکس نیوز، ماسک در روز 17 آوریل مصاحبه ای با تاکر کارلسون مجری این شبکه داشت. او در این مصاحبه اعلام کرد که در حال راه اندازی و توسعه یک رقیب بزرگ برای ChatGPT به نام TruthGPT می باشد. بهتر است بدانید چت بات ChatGPT که توسط شرکت بزرگ OpenAI راه اندازی شد توانست در مدت کمی توجه عموم را به خود جلب کند.

اما انتشار خبر راه اندازی هوش مصنوعی ایلان ماسک یا همان TruthGPT که به گفته خود او یک رقیب سخت برای ChatGPT است توانسته سر و صدای زیادی کند. البته این ادعا ایلان ماسک در حالی عنوان شد که خود او هوش مصنوعی را خطری بزرگ ها برای تمدن ها می دانست. اما انتشار خبر توسعه و راه اندازی TruthGPT توانست تمامی نظراتی که او در خصوص هوش مصنوعی داشت را نقص کند. اکنون در ادامه به توضیح کامل تری در خصوص هوش مصنوعی ایلان ماسک و تفاوت آن با ChatGPT می پردازیم.

 

تفاوت ChatGPT با TruthGPT

 

هوش مصنوعی ایلان ماسک چه تفاوتی با ChatGPT دارد؟

طبق گزارش سایت cointelegraph ایلان ماسک در حال راه اندازی یک مدل زبان بدن (LLM) می باشد که با هدف کشف تمامی اسرار جهان آموزش می بیند. طبق گفته های خود او این هوش مصنوعی جدید همواره می تواند ارز دیجیتال نیز باشد. البته همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد ایلان ماسک پیش از انتشار خبر TruthGPT، هوش مصنوعی را خطری بزرگی می دانست و خواستار توقف ربات هوش مصنوعی بود. اما او  TruthGPT را به عنوان یک هوش مصنوعی حقیقت جویانه معرفی می کند که سعی دارد ماهیت جهان را به خوبی درک کند. 

ایلان ماسک در مصاحبه خود با کارلسون اعلام کرد که هوش مصنوعی TruthGPT با آنچه که او به عنوان سوگیری جناح چپ در صنعت می شناسد عقب نشینی خواهد کرد و همواره با آن مقابله می کند. برهمین اساس او به کارلسون گفت که این موضوع یکی از تفاوت های مهم TruthGPT با هوش مصنوعی ChatGPT می باشد. زیرا چت بات ChatGPT توسط کارشناسانی چپ گرا راه اندازی شده است که می تواند به راحتی به چت ربات ها دروغ گفتن را آموزش دهد.

کارلسون نیز در مصاحبه ای که در خصوص هوش مصنوعی ایلان ماسک داشت، اعلام که مشکل اصلی و اساسی ما با ChatGPT تنها این نیست که او خود مختار است و می تواند همه افراد را طولانی مدت به بردگی بگیرد. بلکه مشکل اساسی این است که این هوش مصنوعی می تواند درک ما از حقیقت را به راحتی کنترل کند و این موضوع حقیقتی ناعادلانه می باشد.

کارلسون در ادامه مصاحبه خود درباره هوش مصنوعی ایلان ماسک اعلام کرد که توسعه دهندگان ChatGPT این چت بات را به نحوه ای برنامه ریزی کردند که در خصوص مسائل سیاسی نیز به ما دروغ بگوید. اکنون پس از خواندن این خبر باید منتظر بمانیم تا ببینیم هوش مصنوعی ایلان ماسک تا چه حد می تواند با ChatGPT رقابت کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها