درخواست توقف ربات هوش مصنوعی

محققان و کارشناسان فناوری با امضای یک نامه خواستار توقف ربات هوش مصنوعی به صورت موقت شدند. این محققان اظهار دارند: هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند تغییرات مثبت و منفی زیادی در جهان ایجاد کند.

سیاست دیجیتال و مرکز هوش مصنوعی آمریکا با شکایت کردن از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) آمریکا خواستار شد این کمیسیون، از ارائه نسخه های جدید ربات چت GPT و ربات های مربوط به حوزه تکنولوژی هوش مصنوعی به طورت موقت جلوگیری کند. علت اصلی درخواست توقف ربات هوش مصنوعی نگرانی افراد از خطرات عمیق برای جامعه و بشریت است و همچنین پاسخ های سریع و بسیار شبیه به انسان این ربات ها، باعث بحران و نگرانی کاربران شده است.

سیاست دیجیتال و مرکز هوش مصنوعی آمریکا طی این شکایت، از کمیسیون تجارت فدرال درخواست کردند تا تحقیقات و بررسی های خود را در رابطه با توسعه ربات های شرکت OpenAI را آغاز کند. همچنین از کمیسیون (FTC) خواسته شد اقدامات محافظتی در نظر بگیرد تا مصرف کنندگان، کاربران و بازارهای مالی با اطمینان از این محصول استفاده کنند. شرکت Open AI، خالق ربات های هوش مصنوعی در اوایل مارس از چهارمین نسخه ربات چت GPT رونمایی کرد. این ربات توانست با انجام فعالیت های شبیه به انسان مانند: مکالمات طولانی، خلاصه کردن متن های طولانی و آهنگسازی کاربران را متحیر کند.

 

توقف ربات هوش مصنوعی

 

تایید ایلان ماسک برای توقف ربات هوش مصنوعی 

پیش از مطرح شدن شکایت برای توقف ربات هوش مصنوعی، ایلان ماسک و دیگر افراد فعال در حوزه تکنولوژی خواستار توقف ربات هوش مصنوعی به مدت 6 ماه شده بودند. ایلان ماسک و دیگر افراد مشهور از جمله استیو وزنیاک که یکی از بنیانگذاران شرکت اپل است در نامه‌ای نگرانی خود را نسبت به پیشرفت سریع هوش مصنوعی بیان کردند. آن ها مدعی شدند سرعت گرفتن هوش مصنوعی ممکن است خیلی زود از درک و مدیریت انسان فراتر برود و خطرات گسترده‌ای برای بشریت ایجاد کند.

بیش از 2600 نفر از رهبران فناوری، محققان، برخی از مدیر عامل های هوش مصنوعی و سرمایه گذاران از جمله ایلان ماسک نامه توقف ربات هوش مصنوعی را امضا کردند و این نامه در 22 مارس توسط موسسه آینده زندگی (FOLI) آمریکا منتشر شد.

موسسه FOLI از شرکت‌های هوش مصنوعی درخواست کرد، تا آموزش و ارتقا سیستم‌های هوش مصنوعی را که از GPT-4 پیشرفته تر هستند، برای مدت کوتاه 6 ماهه متوقف کنند. همچنین از آنها خواست بحران و نگرانی هایی که ممکن است هوش مصنوعی برای جامعه و بشریت ایجاد کند و دردسرساز شود را به اشتراک بگذارند. در پی اخبار مربوط به توقف ربات های هوش مصنوعی احتمال دارد که در توکن های هوش مصنوعی نیز رکودی اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها