تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC؛ تاریخ 21 تیر 1403

تحلیل تکنیکال با بررسی رفتار قیمت در گذشته کمک می‌کند تا پیش‌بینی مناسبی از آینده داشته باشیم. بررسی شاخص‌های تکنیکال باعث می‌شود روند قیمت را شناسایی کرده و تصمیم منطقی‌تری در مورد خرید یا فروش دارایی اتخاذ نماییم. امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه شما هستیم. اتریوم کلاسیک در واقع یک فورک از اتریوم می‌باشد اما در وابستگی خاصی به این ارز نداشته و هردوی‌ آن‌ها مسیری کاملا جدا را طی می‌کنند.

اتریوم کلاسیک سابقه‌ای طولانی در بازار دارد و از سال 2016 به مارکت کریپتو معرفی شده است. هرچند که توسعه این پلتفرم به سرعت اتریوم نبوده اما طرفداران خاص خود را دارد. در حال حاضر اتریوم کلاسیک با مارکت کپ حدود 3.1 میلیارد دلار در رتبه 26 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC چگونه است؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک ETC را دارید بهتر است از طریق تحلیل تکنیکال با روند قیمت این توکن در بلند مدت آشنا بشید. اطلاع از روند قیمت به شما کمک خواهد کرد در زمان مناسب تصمیم درست را مبنی بر خرید یا فروش بگیرید. برای مثال اگر قیمت ETC در انتهای یک روند صعودی یا میانه روند نزولی باشد خرید آن با دید سرمایه‌گذاری بلند مدت اشتباه خواهد بود چرا که به سرعت سرمایه شما را به ضرر تبدیل می‌کند. برای اطلاع از روند قیمت اتریوم کلاسیک تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه 1d انجام می‌دهیم تا تحلیل از اعتبار و ثبات بیشتری برخوردار باشد. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال ETC از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC چگونه است؟

 

قیمت اتریوم کلاسیک پس از رسیدن به محدوده 40 دلار وارد فاز ریزشی شده و پس از چندین برخورد با حمایت مهم 23 دلار در نهایت از این ناحیه هم عبور کرده است. قیمت اتریوم کلاسیک پس از تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده 23 دلار به ریزش خود ادامه داده و در نهایت با حمایت استاتیک و داینامیک خود در 18 دلار مواجه شده است. قیمت اتریوم کلاسیک در حال حاضر به سمت سقف کانال نزولی خود یعنی 22 دلار در حال پیشروی است. چنانچه ETC موفق نشود به بالای کانال برسد مجددا نزولی شده و به سمت 18 دلار و حتی اهداف پایین‌تر حرکت می‌کند. اتریوم کلاسیک پتانسیل ریزش تا 15 دلار را هم خواهد داشت.

توجه داشته باشید که صعود قیمت etc به بالای کانال نمی‌تواند به منزله صعودی شدن روند این رمزارز در نظر گرفته شود چرا که مقاومت سنگین 23 دلار را بر سر راه خود دارد. تنها در صورتی می‌توانیم روند اتریوم کلاسیک را صعودی بدانیم که قیمت این توکن به بالاتر از 23 دلار رسیده و تثبیت داشته باشد.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان‌گیری

برخی از افراد با صرف نظر از دیدگاه سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت (HOLD) به دنبال نوسان‌گیری از بازار هستند. ترید یا نوسان‌گیری جذابیت بالایی دارد اما از طرفی با ریسک بالایی هم مواجه است. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که دانش و قدرت ریسک بالا ندارید از انجام این کار اجتناب کنید. جهت اینکه شرایط اتریوم کلاسیک را برای نوسان‌گیری بررسی کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم 30m می‌رویم.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان‌گیری

 

قیمت اتریوم کلاسیک در حال رسیدن به سقف کانال نزولی می‌باشد و اگر توان معامله با ریسک بالا دارید می‌توانید با انتخاب حد ضرر منطقی به هدف رسیدن قیمت تا سقف کانال وارد پوزیشن buy بشوید چرا که اندیکاتور Rsi و همچنین تثبیت کندل‌ها بالاتر از EMA20 نیز این سیگنال را تایید می‌کنند. اما اگر دنبال پوزیشن‌های کم ریسک‌تر هستید اجازه بدهید قیمت به محدوده 21.8 دلار برسد وپس از مشاهده رفتار قیمت در این ناحیه وارد پوزیشن مناسب بشوید. بدیهی است در صورت عدم رسیدن قیمت به این ناحیه و نزولی شدن آن اولویت برای موقعیت‌های فروش بالاتر می‌رود.

 

سخن آخر

در حال حاضر اتریوم کلاسیک روندی نزولی را طی می‌کند و به نظر نمی‌ٰرسد بتواند به سرعت به فاز صعودی تغییر حالت بدهد. اما چنانچه قصد HOLD این ارز را دارید قیمت اتریوم کلاسیک را در مناطق مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال زیر نظر بگیرید و در صورت مشاهده واکنش مناسب برای خرید اقدام کنید. این نواحی می‌توانند به عنوان پله‌های ورود شما در نظر گرفته شوند. تریدرهای کوتاه مدت هم بسته به قدرت ریسک و استراتژي شخصی می‌توانند از پوزیشن‌های سل و بای استفاده کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها