تحیل تکنیکال اتریوم کلاسیک؛ تاریخ 26 خرداد 1403

امروز 26 خرداد 1403 به سراغ تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC می‌رویم. در ابتدا به این نکته مهم اشاره کنیم که اتریوم کلاسیک و روند قیمت آن با رمزارز مشهور اتریوم ندارد و به طور مستقل عمل می‌کند. اتریوم کلاسیک هم مانند بسیاری از توکن ها بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. درحال حاضر ETC با مارکت کپ حدود 3.7 میلیارد دلار در رتبه 26 ارزهای بازار قرار دارد و حجم مبادلات آن حدود 170 میلیون دلار می‌باشد.

در تحلیل تکنیکال ETC روند قیمت این ارز را مشخص می‌کنیم، شرایط اتریوم کلاسیک برای نوسان گیری را بررسی کرده و همچنین مناطق مهم حمایت و مقاومت این ارز را تعیین می‌کنیم. پس با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه ما باشید.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم 4h

برای درک بهتر روند قیمت، به سراغ تحلیل تکنیکال ETC در تایم فریم 4h می‌رویم. نمودار سایت tradingview به ما کمک می‌کند مشاهده بهتری داشته باشیم.

در نمودار ETC مشاهده می‌شود که این ارز روندی نزولی دارد. در واقع اتریوم کلاسیک پس از عدم عبور از قیمت 35 دلار حرکت نزولی خود را آغاز کرده است. لازم به ذکر است که محدوده 35 دلار یکی از مهم ترین مقاومت ها برای ETC به شمار می‌آید. در حال حاضر قیمت ETC با برخورد به کف کانال نزولی خود در محدوده 25 دلار در حال نوسان می‌باشد. این محدوده اهمیت بالایی برای اتریوم کلاسیک دارد چرا که محل تلاقی حمایت‌های داینامیک و استاتیک ETC می‌باشد. اگر به سطح مشخص شده در محدوده 25 دلار دقت کنید مشاهده خواهید کرد که چندین بار این محدوده مانع از ریزش قیمت شده و حمایتی مهم به شمار می‌رود.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC در تایم فریم 4h

 

در اینجا 2 سناریو مهم مطرح می‌شود. سناریو اول در صورتی رخ می‌دهد که واکنش مثبت اتریوم کلاسیک به محدوده حمایتی خود ادامه دار باشد. در صورت تثبیت این روند، قیمت از همین ناحیه رشد خواهد کرد و اولین مقاومت مهم طی این مسیر، 28 دلار خواهد بود. در صورتی که روند پرقدرت باشد و قیمت از 28 دلار هم بگذرد، محدوده مقاومت بعدی 35 دلار است. اما سناریو دوم زمانی به وقوع می‌پیوندد که کف حمایتی 25 دلار برای ETC از دست برود.

در صورت بروز چنین سناریویی قیمت می‌تواند در مرحله اول تا 21 دلار و پس از آن تا محدوده 18 دلار نیز ریزش داشته باشد. افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در این ارز را دارند بهتر است واکنش‌های قیمت در محدوده‌های حمایتی را تحت نظر بگیرند چرا که می‌شود این نواحی را به عنوان پله‌های ورود در نظر گرفت.

 

تحلیل تکنیکال ETC در تایم فریم 30m

برای درک بیشتر رفتار قیمت در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به سراغ تایم فریم 30m می‌رویم.

 

تحلیل تکنیکال ETC در تایم فریم 30m

 

شرایط اتریوم کلاسیک در این تایم فریم می‌تواند برای نوسان‌گیری مناسب باشد. ETC پس از عبور از 25 دلار در حال تکمیل پولبک خود به این ناحیه می‌باشد. در صورت تکمیل پولبک و تثبیت قیمت، میتوانید وارد پوزیشن buy شوید و اولین پله برای حد سود نیز 27 دلار می‌باشد. اما در صورت نزولی شدن بازار، قیمت اتریوم کلاسیک می‌تواند تا کف کانالی که در نمودار مشخص شده ریزش داشته باشد.

 

جمع بندی

قیمت اتریوم کلاسیک در حال نوسان بر روی یکی از مهم ترین محدوده‌های حمایتی خود می‌باشد. با توجه به اهمیتی که محدوده 25 دلار برای این ارز دارد در صورت رشد بازار از این ناحیه می‌توانیم شاهد یک رالی صعودی خوب از ETC باشیم. مهم‌ترین مناطقی که برای سرمایه گذاری و نوسان گیری به باید به آن ها توجه کنید را در تحلیل تکنیکال عنوان کردیم. اگر قصد HOLD یا ترید اتریوم کلاسیک را دارید حتما نواحی گفته شده را تحت نظر بگیرید و بدون توجه به تحلیل تکنیکال وارد معامله نشوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها