تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک ETC؛ تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳

همواره این بحث میان سرمایه‌گذاران وجود دارد که توجه به تحلیل تکنیکال مهم‌تر است یا تحلیل فاندامنتال. منطقی‌ترین پاسخ به این پرسش این است که در ابتدا باید یک نماد ارزشمند از لحاظ فاندامنتال را پیدا کنید و سپس از طریق تحلیل تکنیکال زمان مناسب برای ورود یا خروج از آن را تشخیص دهید. به عبارتی دیگر خرید یا نگهداری ارزشمند‌ترین دارایی‌ها که از طریق تحلیل فاندامنتال شناسایی شده‌‌اند بدون توجه به تحلیل تکنیکال می‌تواند موجب ضرر شود. چرا که رشد و نزول قیمت یک جزء جدایی ناپذیر بازارهای مالی است.

امروز ۳ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک همراه شما هستیم. رمزارزی که در واقع یک فورک از اتریوم محسوب می‌شود اما در عمل هیچ ارتباطی با آن ندارد و تشابه اسمی بین این دو رمزارز نباید موجب گمراهی شما بشود. اتریوم کلاسیک هم وفاداران و علاقه‌مندان خود را دارد و برخلاف نام آن یک پروژه فراموش شده محسوب نمی‌شود.

در حال حاضر اتریوم کلاسیک که با نماد ETC شناخته می‌شود در رتبه 26 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و حجم سرمایه در گردش آن (مارکت‌کپ) 3.5 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

در تحلیل تکنیکال برای اینکه بدانیم چه زمانی وقت خرید یا فروش فرا رسیده است باید روند کلی قیمت را مشخص کنیم. تعیین کردن روند قیمت سبب خواهد شد از تمایل سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار آگاه شویم. این آگاهی موجب می‌شود از تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار اجتناب کنیم چرا که حرکت برخلاف جزیان اصلی بازار باعث خواهد شد سرمایه شما به سرعت تبدیل به ضرر شود. جهت تعیین روند قیمت اتریوم کلاسیک به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع نسبت به بازار بتوانیم تحلیل با ثبات‌تری ارائه دهیم. برای پیشبرد تحلیل از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت اتریوم کلاسیک ETC

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک دقت کنید متوجه خواهید شد که این رمزارز هم مانند اکثر توکن‌های بازار از اواسط فروردین ۱۴۰۳ روند نزولی خود را آغاز کرده است. این روند نزولی سبب شد تا حمایت مهم این توکن در محدوده 25 دلار از دست برود. از دست رفتن این محدوده باعث شد تا قیمت اتریوم کلاسیک به سطح حمایتی بعدی یعنی 18 دلار برسد. اما این بار حمایت مناسبی از قیمت صورت گرفت و هم‌زمان با ایجاد جو مثبت در بازار شاهد رشد قیمت ETC‌ بودیم به نحوی که توانست از کانال نزولی خود خارج شود.

در حال حاضر قیمت اتریوم کلاسیک بین محدوده حمایتی داینامیک (خط روند) و مقاومت استاتیک 25 دلار قرار دارد. چنانچه اتریوم کلاسیک بتواند از سطح 25 دلار عبور کند و بالاتر از آن تثبیت داشته باشد احتمال ایجاد یک روند جذاب صعودی قوت می‌گیرد. طی این روند صعودی اولین مقاومت مهم که بر سر راه اتریوم کلاسیک خواهد بود ناحیه 35 دلار است.

اما چنانچه اتریوم کلاسیک پایین‌تر از 25 دلار کندل روزانه تشکیل دهد و در این ناحیه تثبیت داشته باشد بار دیگر شاهد افت قیمت خواهیم بود و اولین حمایت در 21 دلار صورت می‌گیرد. پس از آن نیز نواحی 18 و 14 دلار می‌توانند به عنوان حمایت مانع از ریزش قیمت شوند.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان‌گیری

با توجه به رسیدن قیمت به نواحی حساس شرایط اتریوم کلاسیک برای نوسان‌گیری جذاب به نظر می‌آید. افرادی که تریدر روزانه یا همان نوسان‌گیر هستند معمولا از این وضعیت استقبال می‌کنند چرا که هم از موقعیت‌های فروش و هم از موقعیت‌های خرید می‌توانند بهره ببرند. البته این کار ریسک بالایی هم دارد و اگر به تحلیل تکنیکال مسلط نیستید بهتر است از انجام آن پرهیز کنید.

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک را این بار در تایم فریم 30 دقیقه انجام می‌دهیم تا جزئیات بیشتری را از بازار مشاهده کنیم.

 

شرایط اتریوم کلاسیک ETC برای نوسان‌گیری

 

قیمت اتریوم کلاسیک حین اینکه با مقاومت استاتیک 25 دلار درگیر است وارد یک مثلث نزولی شده و با توجه به شکل‌گیری کندل‌ها به نظر می‌رسد احتمال ریزش قیمت از این ناحیه بیشتر خواهد بود. در صورتی که حد ضرر خود را به صورت منطقی انتخاب کنید و معامله شما بتواند نسبت ریسک به ریوارد مناسبی داشته باشد پوزیشن‌های sell ‌در اولویت بالاتری خواهند بود و اولین محدوده حمایتی که به عنوان پله اول حد سود هم در نظر گرفته می‌شود 22 دلار است. توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال و به خصوص در چنین شرایطی قطعیت کامل وجود ندارد و اگر اتریوم کلاسیک از بالای مثلث خارج شود شرایط تغییر کرده و پوزیشن‌های buy شانس موفقیت بیشتری دارند.

 

سخن آخر

اتریوم کلاسیک با توجه به حجم بازار مناسب و شرایط فاندامنتال همچنان می‌تواند یکی از گزینه‌ها جهت تشکیل سبد سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باشد. شرایط تکنیکالی این توکن در نگاه بلند مدت هم مناسب به نظر می‌رسد اما برای بهره بیشتر و تحمل پایین‌ترین میزان ریسک بهتر است اجازه دهید تا واکنش خود را در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال نشان دهد و سپس خرید خود را عملی کنید. ضمنا اگر به عنوان تریدر در بازار فعالیت دارید تا زمانی که قیمت پایین‌تر از 25 دلار است شانس موفقیت پوزیشن‌های Sell‌ بالاتر است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها