افزایش قیمت اتریوم از سال 2016 تا 2022

در مقاله قبلی وضعیت قیمت بیت کوین از سال 2013 تا کنون را بررسی کردیم. اکنون می خواهیم به سراغ بزرگ ترین آلت کوین بازار ارز دیجیتال یعنی اتریوم برویم. اتریوم نسبت به بیت کوین یک ارز دیجیتال جدید محسوب می شود و سابقه کمتری دارد. بر همین اساس ما در این مطلب افزایش قیمت اتریوم از سال 2016 تا 2022 را بررسی می کنیم. در صورتی که به ارز دیجیتال اتریوم علاقه دارید و می خواهید سابقه تاریخی آن را بدانید، مطالب موجود در بخش های مختلف این مطلب برای شما کارساز است. قبلا در مقالات مختلف به معرفی اتریوم پرداختیم و سعی کردیم که شما را با این ارز دیجیتال محبوب به طور کامل آشنا کنیم. اگر این مقالات را مطالعه نکردید، می توانید از توضیحات بخش بعدی استفاده کنید.

ارز دیجیتال اتریوم یا اتر (ETH) یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال سال های اخیر است. از زمان پیدایش اتریوم (سال 2016) تا به امروز، هیچ آلت کوینی در بازار جای آن را نگرفت. این ارز دیجیتال با کنار زدن پیشکسوتانی چون لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP)، توانست پشت سر بیت کوین قرار بگیرد و به رتبه دوم بازار برسد. پشتوانه رمز ارز ETH نیز بلاک چین اتریوم می باشد که کاربردهای فراوانی دارد. در مقاله 10 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو نیز این ویژگی ها را توضیح دادیم تا علاقمندان بتوانند با آن ها آشنا شوند. برای آشنایی بیشتر با اتریوم و بلاک چین آن می توانید این مقاله و مقاله اتریوم چیست را مطالعه کنید. پس از آشنایی با کاربردهای این ارز دیجیتال پر طرفدار، دلایل افزایش قیمت اتریوم را بهتر درک می کنید.

 

تاریخچه ارز دیجیتال ETH

 

چه زمانی و چرا اتریوم معروف شد؟

شهرت یک ارز دیجیتال در میزان تقاضا و نتیجتا افزایش قیمت آن تاثیر می گذارد. به همین دلیل در این بخش از مقاله به بررسی دلایل و زمان معروف شدن اتریوم می پردازیم. اتریوم از همان ابتدای پیدایش خود تفاوتی اساسی با سایر رمز ارزها داشت که آن را در مرکز توجه قرار می داد. این تفاوت چشمگیر، امکان پشتیبانی اتریوم از قراردادهای هوشمند، سیستم توکن سازی و ساخت برنامه های غیر متمرکز بود. علاوه بر این ویژگی های دیگری هم در بلاک چین Ethereum به چشم می خورد که آن را جذاب تر می کرد. بنابراین اتریوم به واسطه درون مایه قدرتمندی که داشت به سرعت مشهور شد. پس از ظهور این ارز دیجیتال، سایر رقبای بیت کوین به مرور کمرنگ تر شدند و جای خود را به اتر دادند.

در حال حاضر هم در بین رمز ارزها، پس از بیت کوین بیشترین میزان شهرت را اتریوم دارد. جالب است بدانید که بسیاری از ارزهای دیجیتال مورد علاقه شما با کمک بلاک چین اتریوم به وجود آمدند! ظرفیت توکن سازی این بلاک چین باعث شد تا هزاران توکن دیجیتالی ظهور کنند و تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد شود. البته سایر رقبای اتریوم هم به نوعی این کار را انجام می دهند اما میزان موفقیت آن ها کمتر از Ethereum است. قیمت اتریوم در سال 2016 تنها 8 دلار بود و حجم بازار آن در تاریخ 24 آوریل 2016 ارزشی معادل 635,274,261 دلار داشت. در 30 آوریل 2017 افزایش قیمت اتریوم بیشتر به چشم آمد و بهای هر کوین ETH به 79 دلار رسید!

 

قیمت اتریوم

 

قیمت ETH از سال 2018 به بعد

پس از افزایش قیمت های جالب اتریوم در سال های 2016 و 2017، این ارز دیجیتال همچنان روند خوب خود را حفظ کرد. بیست و نهم آوریل 2018، تاریخی بود که اتریوم در آن قیمت جالب توجه 688.88 دلاری را ثبت کرد. در همان زمان بیت کوین هم افزایش قیمت چشم گیری داشت و قیمت آن به 9419 دلار رسید. با این حال همانطور که در مقاله قبلی گفتیم، روند قیمتی ارزهای دیجیتال همواره مثبت نخواهد بود و نباید انتظار داشته باشید که همه دارایی های شما همواره افزایش قیمت پیدا کنند. گاهی ممکن است که برای رسیدن به مقصود خود و کسب سود دلخواه ماه ها صبر کنید. کسانی که صبر نکردند و در 28 آوریل 2019، اتریوم را با قیمت 157.30 دلار فروختند، اکنون به خوبی می توانند این موضوع را درک کنند.

در تاریخ مذکور، قیمت اتریوم به پیروی از بیت کوین کاهش پیدا کرد و حدود 75% از ارزش خود نسبت به سال گذشته را از دست داد. افرادی که در تقابل با این کاهش قیمت احساسی عمل نکردند و اصلاح قیمتی را فرصتی برای خرید دیدند سال ها بعد نتیجه صبر و هوشمندی خود را گرفتند. برای این افراد حتی سال 2020 هم فرصت مناسبی برای خرید اتریوم 197 دلاری بود. اکنون بعد از گذشت دو سال، تمام قیمت هایی که می بینید به خاطره ها پیوستند. اگر در آوریل 2020 اتریوم 197 دلاری می خریدید، می توانستید یک سال بعد (مورخ 25 آوریل 2021) آن را به مبلغ 2.316 دلار بفروشید! البته که این اما و اگرها همیشه در بازار وجود دارند و نباید حسرت گذشته را بخورید. بهترین کار این است که از گذشته درس بگیرید تا در آینده موفق باشید.

 

اتریوم 2.0

 

آیا راه اندازی اتریوم 2.0 باعث افزایش قیمت اتریوم می شود؟

یکی از عواملی که بسیاری از طرفداران ارز دیجیتال برای افزایش قیمت اتریوم روی آن حساب می کنند، راه اندازی اتریوم 2.0 است. نسخه دوم اتریوم دربرگیرنده تغییراتی اساسی می باشد و می تواند قابلیت های این شبکه بلاک چینی را ارتقا دهد. همین عامل سبب می شود که متقاضیان برای دریافت امکانات بهتر، سریع تر و کم هزینه تر به سمت اتریوم 2.0 روانه شوند. فازهای مختلف این پروژه به مرور زمان معرفی و راه اندازی می شوند تا این که در نهایت اتریوم 2.0 به صورت رسمی شروع به کار کند. این رخداد می تواند باعث افزایش قیمت اتریوم شود و حجم بازار آن را هم بیشتر کند. البته همه این ها در صورتی اتفاق می افتد که نسخه دوم اتریوم در فاز اجرایی هم بی نقص عمل کند. در غیر این صورت می تواند خروجی نامساعدی را برای اتریوم به ارمغان آورد.

با توجه به این که توسعه دهندگان اتریوم جمعی از برترین برنامه نویسان و کارشناسان بلاک چین در سراسر جهان هستند، می توان درصد کمی را برای خطای اتریوم 2.0 در نظر گرفت. از این گذشته، مدت هاست که این پروژه در حال آزمایش می باشد و تست های زیادی روی آن انجام شده است. به همین دلیل بسیاری از ایرادات آن به مرور زمان و با انجام آزمایشات رفع می شوند. در کل می توان اتریوم 2.0 را بخشی از آینده ETH و عامل افزایش قیمت اتریوم در نظر گرفت.

 

پیشبینی قیمت اتریوم

 

پیشبینی قیمت اتریوم در آینده

معمولا دیدگاه بلند مدت تحلیلگران نسبت به ارزهای دیجیتالی که پشتوانه قدرتمندی دارند مثبت است. اتریوم هم یکی از مواردی می باشد که مورد تایید بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز دیجیتال قرار می گیرد. کسانی که به خرید اتریوم و سرمایه گذاری روی آن تمایل دارند می توانند با یافتن زمان مناسب خرید و فروش، سودهای خوبی بگیرند. شما حتی در بازار منفی هم می توانید از نوسانات ارزهای دیجیتال برای کسب سود استفاده کنید. نکته مهم در این بین است که تحت تاثیر احساسات خود قرار نگیرید و منطقی عمل کنید. اینگونه نه تنها از خرید اتریوم، بلکه از سرمایه گذاری روی سایر ارزهای دیجیتال هم می توانید سود بگیرید. به طور کلی اهداف خوبی برای آینده اتریوم تصور می شود که عموما رقم هایی بالای 10 هزار دلار هستند.

این که به طور صد در صد بخواهید روی یک تحلیل حساب کنید می تواند شما را متضرر کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از تحلیل های معتبر استفاده کنید و نهایتا خودتان از آن ها جمع بندی مناسبی انجام دهید. افزایش قیمت اتریوم یک امر حتمی است اما مقدار سود و زمان اتفاق افتادن آن غیر قابل پیشبینی می باشد. برای این که بتوانید سرمایه گذاری مطمئن تری روی ارز دیجیتال اتریوم انجام دهید بهتر است که نکات زیر را در فعالیت خود لحاظ کنید:

  • از فروش مایحتاج ضروری خود برای خرید اتریوم خودداری کنید
  • پیش از اینکه بخواهید برای معامله دست به کار شوید، حتما خوب فکر کنید و حالت های مختلف را در نظر بگیرید
  • از تحلیل افراد با تجربه و کاربلد برای تکمیل کار خود کمک بگیرید
  • به طور پیوسته درباره راه و رسم معامله گری و خرید و فروش ارز دیجیتال آموزش ببینید

 

جمع بندی

برای این که بتوانید از افزایش قیمت اتریوم استفاده کنید و سود خوبی بگیرید، به توصیه های بخش قبل توجه کنید. همان طور که می بینید قیمت اتریوم در طول این سال ها بارها کاهش و افزایش یافت و هیچگاه روند مشخصی را ادامه نداد. سایر ارزهای دیجیتال نوسانگر هم به همین شکل هستند و همواره دستخوش تغییرات مثبت و منفی زیادی می شوند. شما باید از هر دو حالت بهره لازم را ببرید تا بتوانید سود دلخواهتان را به دست آورید. به این منظور باید در هنگام کاهش قیمت اتریوم، نسبت به خرید اقدام کنید و زمان افزایش قیمت هم دارایی خود را تبدیل کنید.

راه دیگری که برای شما وجود دارد، پیروی از هولدرهای اتریوم است. هولدرهای ETH کسانی هستند که اتریوم را می خرند و برای مدت طولانی آن را کنار می گذارند. این افراد پس از گذشت چند سال و در زمان مناسب به سراغ دارایی خود می آیند و آن را با سود کلان می فروشند. شما نیز می توانید با سرمایه بلااستفاده خود این کار را انجام دهید تا دیگر نگران نوسانات کوتاه مدت بازار نباشید. در هر صورت باید دقت کنید که بازار ارز دیجیتال به کسانی سود می دهد که هنر صبر کردن را بلد باشند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها