تحلیل تکنیکال اتریوم ETH؛ تاریخ 30 خرداد 1403

اتریوم با لقب ملکه ارزهای دیجیتال، پرچمدار آلت کوین ها می‌باشد و حرکت این ارز تاثیر زیادی بر آلت کوین های بازار به خصوص ارزهایی که وابسته به شبکه اتریوم هستند دارد. تحلیل تکنیکال اتریوم به شما کمک می‌کند علاوه بر آگاهی از شرایط قیمت اتریوم، از روند حرکت دیگر ارزها هم آگاه شوید. در حال حاضر مارکت کپ اتریوم حدود 425 میلیارد دلار است و دامیننس این ارز 18 درصد می‌باشد. به عبارتی 18 درصد از تمام سرمایه بازار کریپتو در اتریوم جریان دارد. امروز 30 خرداد 1403 تحلیل تکنیکال اتریوم ETH را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. طبیعی است که در تحلیل تکنیکال به دنبال روندهای قیمت، محدوده‌های حمایت و مقاومت و نقاط مناسب برای خرید و فروش باشیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

روند قیمت اتریوم

روند قیمت معمولا در بازه زمانی طولانی مدت معنی پیدا می‌کند و با نوسانات کوچک و روزانه تفاوت دارد. اگر به دنبال روند واقعی یک ارز یا نماد هستید بهتر است تایم فریم تحلیلی خود را بزرگتر کنید. برای تشخیص روند قیمت اتریوم به سراغ نمودار سایت tradingview می‌رویم و تایم فریم معاملاتی را روی 4h تنظیم می‌کنیم. در این تایم فریم هر کندل بیانگر 4 ساعت می‌باشد.

 

روند قیمت اتریوم

 

روند قیمت ETH با شروع سال 2024 صعودی شد و از محدوده 2000 دلار تا 4000 دلار رشد کرد که برای ارزی مثل اتریوم بسیار قابل توجه می‌باشد چرا که حرکت ارزهایی با مارکت کپ بالا معمولا کندتر صورت می‌گیرد. دلیل این امر هم نیاز به تزریق سرمایه بیشتر، نسبت به ارزهای کوچکتر می‌باشد. زمانی که مارکت کپ بالا باشد باید سرمایه زیادی وارد کار شود تا قیمت را به حرکت درآورد.

اتریوم بعد از رسیدن به سقف 4000 دلار شروع به اصلاح کرد و تا 2800 دلار هم رسید اما با رسیدن به این محدوده گارد صعودی گرفت و مجددا تا محدوده 4000 دلار پیش رفت. اما این ناحیه باز هم به عنوان یک مقاومت قوی در مقابل رشد قیمت ETH عمل کرد مانع از رشد قیمت شد. در حال حاضر اتریوم الگوی سقف دو قلو را در محدوده 4000 دلار تشکیل داده است. الگوی سقف 2 قلو از الگوهای ریزشی و بازگشتی در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود و به همین دلیل احتمال می‌رود اتریوم روند نزولی خود را حفظ کند و باز هم تا ناحیه 2800 دلار ریزش داشته باشد. البته در طول این مسیر نیز حمایت 3200 دلار را هم در پیش رو دارد. گاوهای بازار یعنی کسانی که دیدگاه صعودی دارند امیدوارند محدوده 3200 دلار به خوبی عمل کرده و سبب حمایت و برگشت قیمت شود.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم 30M

برای درک بهتر نوسانات در بازه‌های زمانی کوچکتر به سراغ تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم 30m می‌رویم. این تایم فریم بیشتر مناسب افرادی می‌باشد که قصد سود بردن از نوسانات کوچک بازار را دارند و اصطلاحا daily trader یا معامله گر روزانه هستند.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم 30M

 

در تایم فریم 30m اوضاع برای اتریوم مناسب‌تر می‌باشد. در نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم مشاهده می‌شود که قیمت موفق شده خط روند نزولی خود را به سمت بالا بشکند و EMA20 را نیز کراس کند. انتظار می‌رود اتریوم پس از برخورد به محدوده 3400 به روند صعودی خود ادامه دهد. در صورتی که روند صعودی ادامه دار باشد اولین مقاومت مهم، ناحیه 3700 دلار خواهد بود. در تایم فریم 30m جد‌ی‌ترین ناحیه حمایتی نیز 3300 دلار می‌باشد و در صورت ریزش قیمت باید به این محدوده توجه داشته باشید.

 

سخن آخر

اگر اهل سرمایه گذاری در بازار کریپتو هستید اتریوم به دلیل اعتبار و مارکت کپ بالا یکی از گزینه‌های کم ریسک محسوب می‌شود. توجه کنید گزینه کم ریسک گزینه‌ای است که رشدی آهسته‌تر دارد اما در مقابل نوسانات بازار از حاشیه امنیت بالاتری برخوردار می‌باشد. در حال حاضر اتریوم روند صعودی خود را تثبیت نکرده و می‌توانید برای خرید صبر کنید و در مناطق حمایتی یا مقاومتی این ارز منتظر واکنش باشید و پس از آن به خرید اقدام کنید. اما در تایم فریم روزانه با توجه به شرایط شکل گرفته در تحلیل تکنیکال اتریوم، اولویت بیشتر با پوزیشن های buy می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها