تحلیل تکنیکال اتریوم ETH؛ تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۳

اتریوم به عنوان یک رمز از نسل دوم و ملکه بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. بزرگترین آلت کوین بازار اتریوم است و بسیاری از توکن‌های دیگر روند قیمتی خود را با نیم نگاهی به اتریوم تکمیل می‌کنند. بنابراین اگر قصد فعالیت در مارکت کریپتو را دارید بهتر است وضعیت اتریوم را هم مورد بررسی قرار دهید. امروز ۷ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم همراه شما هستیم. به کمک تحلیل تکنیکال اتریوم روند قیمت آن را بررسی کرده و محدوده‌هایی که قیمت معمولا در آن‌ها واکنش نشان می‌دهد را مشخص میکنیم. اتریوم طی 24 ساعت گذشته حدود 0.8 درصد افزایش قیمت داشته است.

مارکت کپ این رمزارز در حال حاضر 393.9 میلیارد دلار است و 16 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت اتریوم ETH

برای اینکه بهتر بدانیم کجای بازار هستیم و تمایلات فعالین بازار به چه صورت هست سعی می‌کنیم در ابتدا به کمک تحلیل تکنیکال روند قیمت دارایی مورد نظر را تشخیص بدهیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای تعیین روند قیمت باید سعی شود از تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته (1h) در تحلیل خود استفاده کنیم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. جهت تعیین روند قیمت ethereum هم از همین روش استفاده کرده و در نمودار سایت tradingview تایم فریم روزانه (1D) را انتخاب می‌کنیم.

 

روند قیمت اتریوم ETH

 

قیمت eth همچنان در کانال مستطیل شکل خود قرار دارد و موفق نشده از سطوح حمایتی یا مقاومتی آن که به ترتیب 2800 و 4100 دلار هستند عبود کند. این امر نشان می‌دهد قدرت بازار بین خرس‌ها و گاوهای بازار دست به دست شده و هیچکدام نمی‌توانند بر دیگری برتری پیدا کنند. در حال حاضر اتریوم یک روند نزولی به سمت کف کانال را در پیش گرفته و نشانه‌ای قوی از ایجاد تغییر در آن دیده نمی‌شود. اندیکاتور rsi هم با کندل‌های قیمت همگرایی دارد و این روند نزولی به سمت کف کانال را تایید می‌کند.

ضمن اینکه در حال حاضر قیمت پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 معامله می‌شود و به این معنی است که قیمت فعلی پایین‌تر از میانگین متحرک 20 روز اخیر است. اگر شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد باید منتظر رسیدن قیمت ethereum به 3000 دلار و یا حتی پایین‌تر هم باشیم. اما در صورتی که کندل‌های قیمتی بتوانند خود را به بالای خط EMA20‌ برسانند شرایط تغییر کرده و ‌میتوان به رسیدن اتریم تا سقف کانال یعنی 4000 دلار هم امیدوار بود.

 

شرایط اتریوم ETH برای نوسان گیری

مقدار نوسان بالا یکی از ویژگی‌های مورد علاقه برای تریدرها می‌باشد. چرا که این نوسانات باعث می‌شوند موقعیت‌های خرید و فروش زیادی ایجاد شده و بتوانند از این موقعیت‌ها بهره ببرند. بازار ارز دیجیتال هم یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای مالی است و به همین دلیل مورد توجه تریدرها قرار گرفته است. از طرفی رمز ارز اتریوم هم به دلیل داشتن حجم بازار نسبتا بالا از تحلیل پذیری مناسبی برخوردار بوده و افراد زیادی را به جهت ترید کوتاه مدت یا نوسان‌گیری به خود علاقه‌مند کرده است. جهت بررسی شرایط اتریوم برای نوسان‌گیری تایم فریم خود را به حالت 30 دقیقه (30m) تغییر می‌دهیم تا شاهد جزئیات و نوسانات بیشتری از بازار باشیم.

 

شرایط اتریوم ETH برای نوسان گیری

 

پس از افت شدید و میزان اندکی ریکاوری، قیمت اتریوم طی 3 روز اخیر بسیار کم نوسان بوده و در کانال 3200 دلار قرار داشته است. همین امر کار را برای نوسان‌گیری دشوار کرده چرا که احتمال استاپ خوردن را بالا می‌برد. اگر قیمت اتریوم به پایین‌تر از 3200 دلار برسد شرایط برای پوزیشن‌های sell‌ بهتر می‌شود و اولین محدوده حمایتی هم 3100 دلار خواهد بود. اما در صورتی که اتریوم به 3300 دلار برسد موقعیت‌های buy اولویت بیشتری پیدا می‌کنند و قیمت می‌تواند تا اولین محدوده مقاومتی یعنی 3400 دلار هم پیش برود. هرچند که با توجه به نحوه شکل‌گیری کندل‌ها و سیگنال‌های صادر شده از سوی اندیکاتور Rsi احتمال ریزش قیمت بیشتر است.

 

سخن آخر

شرایط اتریوم از لحاظ فاندامنتال مناسب است و شبکه از پویایی لازم برخوردار است. همین عامل سبب خواهد شد علاقه‌مندی شما به این رمزارز برای سرمایه‌گذاری افزایش یابد. از لحاظ تکنیکالی هرگاه قیمت در یک کانال مستطیل شکل قرار داشته باشد پس از خروج از کانال روند قابل توجهی به خود می‌گیرد. اتریوم نیز در چنین شرایطی قرار دارد و خارج شدن از هر سمت کانال می‌تواند آغازگر یک رالی قیمتی باشد. اگر قصد خرید با دید بلندمدت را دارید پس از مشاهده واکنش قیمت به محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال می‌توانید خرید خود را عملی کنید چرا که قیمت، ارزندگی لازم را دارد. ضمنا اگر به صورت تریدر در بازار فعالیت دارید تا حد ممکن احتیاط کنید چراکه شرایط پرریسکی بر قیمت اتریوم حاکم است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها