5 ویژگی مهم برای ورود به بازار کریپتو

بازار کریپتوکارنسی همواره یک موقعیت سرمایه‌گذاری ایده‌آل در طول سالیان‌اخیر بوده‌است. افراد زیادی پس از ضرر در سایر بازارهای‌مالی همچون بورس، برای جبران مافات به‌این سمت کشیده‌شده‌اند. این بازار مالی موقعیتی وسوسه‌انگیز که می‌تواند هر کسی را وادار به ورود کند. البته تنوع و قابلیت هایی که رممز ارزها اراپه می دهند نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که سرمایه گذاران را به دنیای ارز دیجیتال جذب می کند. بیش از 5 هزار کریپتو‌کارنسی در این بازار خرید و فروش می‌شوند. با شناختن ارزهای دیجیتال و نحوه‌کار آن ها، می‌توانید تصمیم بهتری برای ورود به‌این بازار بگیرید.

در نظر داشته‌باشید که فقط شناختن ارزها کافی نیست! شما ابتدا باید از خودتان شناخت داشته‌باشید. باید ببینید که آیا می‌توانید به این بازار ورود کنید یا خیر. ما در این مقاله همه این ها را به شما خواهیم آموخت.

 

بازار هیجان انگیز کریپتو

بازارهای سرمایه که در سال‌های اخیر، موقعیتی جذاب برای سرمایه‌گذاران بوده‌اند، با ورود ارزهای دیجیتال جانی تازه گرفتند. سال 2009 پدیده‌ای به‌نام بیت کوین، به‌عنوان اولین کریپتو‌کارنسی، یک تکان اساسی به‌دنیای سرمایه‌گذاری داد. پروژه بیت کوین ابتدا مضحک به نظر می‌آمد. پول دیجیتالی که ارزش آن 0.05 دلار است. اکنون بیش از 10 سال از اولین معاملات بیت کوین با این قیمت می گذرد.

زمانی که برای خرید از مک دونالد به 20 بیت کوین نیاز داشتید! زمانی که چندین بیت کوین برای خرید یک آیفون 4 لازم بود. امروزه با یک بیت کوین می توانید انباری از آخرین مدل موبایل های اپل، یعنی آیفون 12 را برای خود تهیه کنید!

 

آلت کوین های پر سر و صدا

آلت کوین به عنوان نوعی کریپتو کارنسی، مخفف کلمه Alternative Coin یعنی کوین جایگزین می باشد. همانطور که از اسم آن ها پیدا است، این کوین ها برای جایگزینی بیت کوین طراحی شدند. این به معنای خارج کردن بیت کوین از دور نیست؛ بلکه به معنای گسترش قابلیت های آن و رفع نواقص آن می باشد. بیت کوین نمی توانست پاسخگوی همه نیازها باشد و قابلیت محدودی داشت. آلت کوین ها به وجود آمدند تا ابعاد مختلف نیازهای بشر را در قالب برنامه های غیرمتمرکز، پاسخگو باشند. به تدریج هزاران آلت کوین به وجود آمدند که گل سر سبد آن ها اتریوم است.

اتریوم به نوعی مادر تعداد زیادی از آلت کوین ها است. با وجود قابلیت قرارداد هوشمند در این شبکه، افراد زیادی توانستند برنامه های غیرمتمرکز و توکن های شخصی خود را بسازند. همین موضوع باعث افزایش روزافزون جمعیت آلت کوین ها شد.

 

کریپتو

 

ویژگی های کریپتو

از اسم رمز ارزها می توان تشخیص داد که این دسته از پول ها رمز نگاری شده اند. این رمزنگاری توسط الگوریتم های پیچیده ریاضی و بدون دخالت دست انسان انجام می شود. از این رو امنیت ارزهای رمزنگاری شده تضمین است. اما موضوع فقط امنیت نیست. سرعت، تمرکز زدایی، حذف واسطه ها و عدم جعل و تورم، ویژگی هایی هستند که در اکثر انواع کریپتو به چشم می خورند.

ارزهای دیجیتال یا کریپتو ها به دلیل موارد ذکر شده اهمیت بالایی دارد. همین موارد می توانند زمینه ساز ورود افراد زیادی به این حوزه شوند. اما قبل از ورود باید به نکاتی توجه کرد که در بخش بعدی به بررسی آن ها می پردازیم. نکاتی که ممکن است، شما را از حضور در این بازار پر سود منع کنند.

 

ویژگی معامله گرها

در بازارهای مالی، به افراد فعالی که خرید و فروش انجام می دهند، تریدر می گویند. خود فرآیند خرید و فروش نیز، ترید یا معامله نام دارد. برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای و کسب سود در این بازار، باید چند ویژگی را در خود تقویت کنید. در اینجا چند نمونه از این ویژگی ها را معرفی می کنیم.

بار فنی بالا:

معامله گر ها باید با بازار هدف خود آشنایی داشته باشند. شناختن روندهای مختلف بازار و رفتار نمودارها، می تواند کمک بسیار زیادی به افراد تریدر بکند. این افراد باید روز به روز علم خود را به روز کنند و درباره این حرفه چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

صبر و حوصله:

افرادی که تجربه بیشتری در این بازار دارند، روزهای بد و خوب و سود و زیان های بسیاری را دیده اند. معامله گرها نباید هنگام ضرر خود را ببازند و تصمیمات عجولانه بگیرند. باید بدانند که این بازار فراز و نشیب های بسیاری داشته است و روند آن همیشه صعودی نیست!

کنترل احساسات:

افراد زیادی با دیدن سودهای کلان بازار کریپتو کارنسی، دست به اقدامات احساسی، نظیر فروش خانه یا ماشین خود می زنند. به یاد داشته باشید که این بازار، برای تزریق سرمایه از کار افتاده شما است. به هیچ عنوان نباید برای ورود به آن از ملازمات خود دست بکشید، یا با گرفتن وام و قرض به آن ورود کنید! پولی که در زمان مشخصی به آن نیاز دارد (مثلاً یک هفته بعد)، مناسب ورود به این بازار نیست.

بازار رمز ارزها

 

اطلاعات کافی درباره انواع کریپتو:

با تعریف این و آن به سمت ارزهایی که نمی شناسید نروید. اگر دیدید که ارزی در حال رشد است و طرفداران زیادی دارد، قبل از این که چشم بسته به سراغ آن بروید، اطلاعات کافی کسب کنید. خواندن وایت پیپر ارزها می تواند راه مناسبی برای پیدا کردن یک شناخت نسبی نسبت به آن ها باشد. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، شناسایی رفتار آن ارز در بازه های زمانی مختلف است.

پرهیز از طمع کاری:

باید بدانید که، این بازار هم می تواند یک شبه شما را پولدار کند و هم بی پول! این به معنی از دست دادن تمام سرمایه تان نیست. اما می تواند به شما ضررهای بلند مدتی تحمیل کند. این اتفاق معمولاً در مورد آلت کوین های کوچک بیشتر رخ می دهد. افزایش قیمت بیشتر و ریزش قیمت شدیدتر. پس از ارزها انتظار رشدی 10 برابری یک شبه را نداشته باشید.

 

از کجا ارز دیجیتال بخرم؟!

سوال عده زیادی از شما کاربران این است که از کجا می توان ارز دیجیتال یا کریپتو کارنسی خرید؟ مطمئن ترین منبع خرید ارز دیجیتال، که با امنیت بالا و کارمزد پایین خدمات خود را عرضه کند کجا است؟ پاسخ این سوال پیش ما است. صرافی بیت ایمن به عنوان سریع ترین و امن ترین صرافی آنلاین دیجیتال در کشور، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت نقطه به نقطه (Peer-to-Peer)، امکان پذیر می سازد.

با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی می توان به راحتی انواع کریپتو را خرید و فروش کرد. همچنین مسابقات هفتگی بیت ایمن و دعوت دوستان، دو راه درآمد زایی رایگان در این صرافی است. پشتیبانی بیت ایمن به صورت 24 ساعته در کنار شما است. مجموعه بیت ایمن با بهترین امکانات شما پذیرای شما می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصری
ناصری
2 سال قبل

کنترل احساسات و طمع نکردن واقعا خیلی مهم و موثره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  ناصری

سلام
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید🙏🙏